2022-10-26, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Finns det ens en teoretisk möjlighet att hon faktiskt ska cykla hem och då blir påkörd ungefär där cykeln sen hittas?

Finns ingenting som säger att det absolut inte kan vara så av det jag sett i.a.f, det som eventuellt talar emot är tolkningar av information som kan vara felaktigt, tidpunkter t.ex, som knappast knarkare har järnkoll på...
Citera
2022-10-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Med tanke på att Tove är borta så är det snarare mycket sannolikt att just en mördare fört bort henne. Mycket troligare än att icke mördare gjort det. Märkligt resonemang, är det vad som hänt så är det ju så.

Håller med. Vi får hoppas att polisen undersöker bilen innan det sker en utlämning.
Citera
2022-10-26, 23:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Finns det ens en teoretisk möjlighet att hon faktiskt ska cykla hem och då blir påkörd ungefär där cykeln sen hittas?
Nej.
Citera
2022-10-26, 23:59
Medlem
thoughtfuls avatar
JJ har alibi mellan 03-04. Någon måste ha hjälpt MH att forsla bort TT:s kropp denna tidpunkt. JJ:s pappa har nämnts. Pojkvännen kan vara ett alternativ. Kan den perverterade mannen som någon av MGM haft en relation med vara aktuell. Kanske villig att byta tjänster mot gentjänster!?
Citera
2022-10-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Från Expressen:

Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.

En viktig del av arbetet är undersökningen av den ena häktade kvinnans lägenhet.*

Under måndagen återvände också kriminaltekniker med polishund till hennes hem i centrala Vetlanda.

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/

Kan du länka till Aftonbladet där det står att bägge MGM kördes till McDonalds?

Även P4 Jönköping uppger samma uppgifter som Expressen.

https://sverigesradio.se/artikel/hoga-dunsar-i-lagenheten-sen-kordes-misstankta-kvinnan-till-mcdonalds

Äntligen får jag svar om grannen! Har ju reagerat på att hör man så höga ljud så kollar man upp det. Och det gjorde han! Dessutom skjutsade till McDonalds. Här kryper det fram🤔 jag tror grannen vet mer!!!
Citera
2022-10-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Polisen tog den i JJ lägenhet vet ej när
Den togs i JJs lägenhet har det stått i AB
Citera
2022-10-27, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Om han vill komma undan så lär han väl bara smita så fort som möjligt i så fall. Varför ta med kroppen? Och varför är cykeln i så fall låst? Jag ser det som ett helt omöjligt scenario.

Smita? Han körde väl på henne avsiktligt om han är seriemördare, varför antar du att hon dog? Jag förstår att du ser det mesta som omöjligt.
Citera
2022-10-27, 00:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hon lämnade ett röstmeddelande enligt uppgifter tidigare i tråde, det är inte säkert att han luýssnade på det förrns han vaknade på morgonen.

Är inte det en trådsanning någon hade för att förklara varför han inte brydde sig?

Citat:
Vid 02.30-tiden ringde Tove sin pojkvän och sa att hon var på väg hem, men hon dyker aldrig upp.
https://omni.se/sista-sparen-efter-tove-mystiska-ljud,-dumpad-cykel/a/l332jA

Borde i så fall stått "lämnade ett röstmeddelande", ringde = att man talar med varandra.
Citera
2022-10-27, 00:07
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Äntligen får jag svar om grannen! Har ju reagerat på att hör man så höga ljud så kollar man upp det. Och det gjorde han! Dessutom skjutsade till McDonalds. Här kryper det fram🤔 jag tror grannen vet mer!!!
Det var väl denne grannens son som skjutsade till Donken.

Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.

Enligt lindblomsgrön
Citera
2022-10-27, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det ska nämnts i början av tråden och även i en artikel av AB förra veckan. Hittar dock ingen artikel om det.
Anledningen att det nämnts I början av tråden är just ab artiken. Någon som har abonnemang som kan gå igenom dom gamla artiklarna? Det vore väldigt bra att ha koll på allt som skrivits om
Citera
2022-10-27, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej.

Jo, om hon träffar på en mördare som letar ett offer. Förstår inte varför många av er skriver i denna tråd alls, ni saknar ju fullständigt logiskt tänkande och analytiska förmågor.
Citera
2022-10-27, 00:09
Medlem
Citat:
Det var väl denne grannens son som skjutsade till Donken.

Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.

Enligt lindblomsgrön
Okej tack.
Är ornasan efternamn?
Undras hur de förklarade ljudet?
Undras varför han gick upp och skjutsade mitt i natten? Mm..
Ps. Skjutsade TT? Du menar väl J?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in