2022-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Kanske är fb mest korkade fråga nu.. men jag bjuder på den. Är det helt omöjligt att dom gömt kroppen på taket? Eftersom hon har direkt tillgång
till taket.
Vet inte om polis undersöker taket vilket man kan tycka att dom borde gjort iofs
Har haft samma tanke när jag såg skorstenen.. men bökigt att få upp en kropp där🤔
Citera
2022-10-30, 22:40
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Någon som kan återge vad som står i denna artikel. Länken har varit uppe tidigare men jag har inte sett vad som står i artikeln. Någon?.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning

Står att M var 14 när hon kom till KomBack som verkar sköta det kommunala aktivitetsansvaret i Vetlanda kommun. M säger att hon utan KomBack aldrig ens hade kommit till gymnasiet och att hon innan KomBack var deprimerad och kom in i en utmattningsdepression när hon gick i högstadiet. Hon beskriver sig som den person som inte skriker och pratar mest i klassrummet utan håller sig lugn.

Hon fick hjälp av en specialpedagog och behövde bara va i skolan några dagar per vecka, till slut inte alls i ett år. En läkare på barnpsyk tipsade då om KomBack som både M och hennes föräldrar var skeptiska till. Men efter ett och ett halvt år säger M att hennes liv har vänt helt och att hon typ är en ny människa.

M beskriver KomBack som att det satsas inte bara på betyg utan även relationer med individanpassad utbildning, så pass att M nu tycker att skolarbetet är roligt. M säger att lokalen spelar stor roll, att hon "har upplevt saker som gör att [hon] mått dåligt".

Artikeln verkar handla om att man ska höja åldersgränsen för KomBack, vilket då hade inneburit att M aldrig fått hjälp "i tid". M säger sig vara illa berörd av höjningen och vill inte att folk ska få det värre än hur hon hade det. Hon säger att KomBack har betytt allt för henne, att det varit hennes räddning både för skolan och livet, att hon "har fått växa som människa och vågar stå upp för sig själv och andra". Och så många bilder på M, bl.a. med en akustisk gitarr.
Senast redigerad av Mr.Storch 2022-10-30 kl. 22:42. Anledning: felstavning som ledde till risk för missuppfattning
Citera
2022-10-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Är väl snuten som varit där å kikat isf, Han är iaf grön

Ja jag misstänker inte han över huvudtaget heller 😇
Citera
2022-10-30, 22:43
Medlem
2 sök denna helg utan resultat! Var fan är hon??
Citera
2022-10-30, 22:45
Medlem
Har inte Tove hittats vid liv efter 14 dagar så minskar nog tyvärr chansen radikalt att hon hittas vid liv.
Citera
2022-10-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har inte Tove hittats vid liv efter 14 dagar så minskar nog tyvärr chansen radikalt att hon hittas vid liv.
Det e väl klart hon inte hittas vid liv, hon är stendöd.
Citera
2022-10-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Står att M var 14 när hon kom till KomBack som verkar sköta det kommunala aktivitetsansvaret i Vetlanda kommun. M säger att hon utan KomBack aldrig ens hade kommit till gymnasiet och att hon innan KomBack var deprimerad och kom in i en utmattningsdepression när hon gick i högstadiet. Hon beskriver sig som den person som inte skriker och pratar mest i klassrummet utan håller sig lugn.

Hon fick hjälp av en specialpedagog och behövde bara va i skolan några dagar per vecka, till slut inte alls i ett år. En läkare på barnpsyk tipsade då om KomBack som både M och hennes föräldrar var skeptiska till. Men efter ett och ett halvt år säger M att hennes liv har vänt helt och att hon typ är en ny människa.

M beskriver KomBack som att det satsas inte bara på betyg utan även relationer med individanpassad utbildning, så pass att M nu tycker att skolarbetet är roligt. M säger att lokalen spelar stor roll, att hon "har upplevt saker som gör att [hon] mått dåligt".

Artikeln verkar handla om att man ska höja åldersgränsen för KomBack, vilket då hade inneburit att M aldrig fått hjälp "i tid". M säger sig vara illa berörd av höjningen och vill inte att folk ska få det värre än hur hon hade det. Hon säger att KomBack har betytt allt för henne, att det varit hennes räddning både för skolan och livet, att hon "har fått växa som människa och vågar stå upp för sig själv och andra". Och så många bilder på M, bl.a. med en akustisk gitarr.
Tack för alla svar. M borde väl inte vara så jättestark i ett polisförhör kan man tycka. Men det vet man ju inte. JJ kan ju ha påverkat henne mycket.
Citera
2022-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Finns det någon/något som bekräftar att T verkligen hade flyttat in till A? Eller att hon skulle göra det? Det är väl blott hörsägen/obekräftade vittnesmål eller?

Det tycks ju finnas vittnesmål på att A och T bråkade mycket. Vi vet ju faktiskt inte något om hur exakt relationen mellan A och T var under dagarna innan T försvann. Den kanske var spänd. De kanske rentav var på vippen att bryta upp. Att han ringde henne kanske är tecken på kontrollbehov eller något annat som hon invände emot. Det kan ju vara sådana saker som de bråkat om. Vi vet ju faktiskt inte något alls om bakgrunden till sådana saker.

Vet du något specifikt om att det inhandlats rengöringsmedel menar du? Eller är det blott din spekulation?

Ja jag kan bekräfta att hon höll på att flytta in, såg dom köra flyttkartonger som de bar in i lägenheten, 2-3 vändor kom dom med bilen och bar kartonger in.
Jag Bor i samma lägenhetsområde som AW
Citera
2022-10-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
När hon startade högstadiet blev det för mycket för henne - inte för att jag är psykolog, men det låter som någon diagnos med bokstavs-kombination - och hon drabbades av utmattningsdepression och klarade inte av skolan. Kommunen har ett program som heter KomBack där just sådana som riskerar att hoppa av eller redan ha gjort det kan delta och få stöd, och det var något som hjälpte MH.

Nämen stackaren… Hoppas hon ruttnar i fängelse och gör massa med misslyckade självmordsförsök(Om hon är inblandat vilket hon med största sannolikhet är) Attentionho*a som vill man ska tycka synd om henne
Citera
2022-10-30, 22:50
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Hon är naturligvis så död hon han bli vid det här laget.
Citera
2022-10-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Ja jag kan bekräfta att hon höll på att flytta in, såg dom köra flyttkartonger som de bar in i lägenheten, 2-3 vändor kom dom med bilen och bar kartonger in.

Har du sett han något efter T försvinnande? Hur verkar han må?
Citera
2022-10-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78

Om TT sa att hon var på väg ”hem” kl 02.30 - undrar vart hon menade? Till pojkvännen eller pappan?

Om det var till pojkvännen är det ju jättekonstigt att han inte väntade uppe på henne. (Iofs tycker jag det är konstigt att han inte gjorde det om hon menade till pappan också…)

Varför gick han och la sig? Eller det kanske han inte gjorde….? Gick han för att möta henne ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in