Citat:
Ursprungligen postat av
GaoLaowei
Spännande läsning och oerhört svårt att hänga med i den hastighet som tråden utvecklas i. Jag funderar kring att allt var planerat från början. Att T "lurades" till krogen. Att bråket där var arrangerat. Att promenaden därifrån för att prata ut i lägenheten ingick i planen. Att dunsarna är från när T dödats på något oblodigt sätt. Att transporten till McD var för att få bort grannen så någon kunde transportera bort T med mindre risk att bli upptäckt. Att T's mobil kopplade upp under transporten för att den togs fram av transportören/-erna innan den stängdes av.
Så tror jag med!
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Jag tror att vi alla i tråden som är från Vetlanda är betydligt äldre än dessa tjejer, därför vi inte har speciellt mycket att komma med på dem punkterna tyvärr.
Men frååååga kidsen då!
Citat:
Ursprungligen postat av
[Strange Days]
Angående artikeln om "Anna" i Aftonbladet och hennes beskrivning av hennes nära vän som är en av de misstänkta:
Detta låter i mina öron som att hon pratar om MH här -- inte JJ. "Anna" är ju säkerligen vän med båda två, men jag får känslan av att hon står mycket närmare MH än JJ, åtminstone baserat på det som har framkommit i tråden om de två misstänkas personligheter.
Oavsett vilket så är "Anna"s uttalanden i artikeln mycket märkliga. Precis som många andra verkar reagera på så tycker jag att hon visar en ganska tydlig bristande empati för TT. Hon är tydligt mer orolig för sina två vänner som sitter häktade.
Det är JJs födelsedag om en vecka eller 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
hemmatant
Om man tänker motiv
Kan TT vetat ngt hon inte borde veta och det gavs ”tillfälle” nu när hon var åter i byn o göra upp om detta/tysta ?
Man spekulerar ju såklart vari den ”gamla konflikten” låg i mellan tjejerna, och som gjorde att de skulle ses och ”bli sams” denna kväll
Exakt, men vad handlade bråket om?
""Anna berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.
– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra, säger hon. ""
"" – Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där, säger Anna.
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger Anna.""
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga