2022-10-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu vet jag att masten vid biltema täcker stora delar av norra Vetlanda. Men kan man se om det är en annan mast som täcker området där cykeln hittades? Om polisen har eller hittar T s telefon borde dom kunna se se om den följde med till platsen cykeln står.

Så här kan det se ut i området. Biltemamasten är med på bilden. Ska bryta ner det lite i kommande inlägg.

https://www.bildtagg.se/bild/cny57xjpzyxnnu7bkr0sw8th
Citera
2022-10-26, 22:28
Medlem
Sjosabondes avatar
Inte helt ovanligt att försvunna personer efter en tid återfinns i vattendrag. Finns ju många exempel på det. Vad är rimliga vattendrag kring Vetlanda utifrån en gissning att det är vattendrag MGM kan komma att tänka på antingen planerat eller hastigt påkommet?
Citera
2022-10-26, 22:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Spännande läsning och oerhört svårt att hänga med i den hastighet som tråden utvecklas i. Jag funderar kring att allt var planerat från början. Att T "lurades" till krogen. Att bråket där var arrangerat. Att promenaden därifrån för att prata ut i lägenheten ingick i planen. Att dunsarna är från när T dödats på något oblodigt sätt. Att transporten till McD var för att få bort grannen så någon kunde transportera bort T med mindre risk att bli upptäckt. Att T's mobil kopplade upp under transporten för att den togs fram av transportören/-erna innan den stängdes av.

Så tror jag med!

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jag tror att vi alla i tråden som är från Vetlanda är betydligt äldre än dessa tjejer, därför vi inte har speciellt mycket att komma med på dem punkterna tyvärr.

Men frååååga kidsen då!

Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Angående artikeln om "Anna" i Aftonbladet och hennes beskrivning av hennes nära vän som är en av de misstänkta:

Detta låter i mina öron som att hon pratar om MH här -- inte JJ. "Anna" är ju säkerligen vän med båda två, men jag får känslan av att hon står mycket närmare MH än JJ, åtminstone baserat på det som har framkommit i tråden om de två misstänkas personligheter.

Oavsett vilket så är "Anna"s uttalanden i artikeln mycket märkliga. Precis som många andra verkar reagera på så tycker jag att hon visar en ganska tydlig bristande empati för TT. Hon är tydligt mer orolig för sina två vänner som sitter häktade.

Det är JJs födelsedag om en vecka eller 2.

Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Om man tänker motiv
Kan TT vetat ngt hon inte borde veta och det gavs ”tillfälle” nu när hon var åter i byn o göra upp om detta/tysta ?
Man spekulerar ju såklart vari den ”gamla konflikten” låg i mellan tjejerna, och som gjorde att de skulle ses och ”bli sams” denna kväll

Exakt, men vad handlade bråket om?

""Anna berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.

– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra, säger hon. ""

"" – Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där, säger Anna.

Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.

– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger Anna.""

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga
Citera
2022-10-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här kan det se ut i området. Biltemamasten är med på bilden. Ska bryta ner det lite i kommande inlägg.

https://www.bildtagg.se/bild/cny57xjpzyxnnu7bkr0sw8th

KAN? det se ut så i området eller ÄR det så i området? Förlåt för dum fråga. Men det där var ju en sån där bild som jag letat efte r men inte hittat.
Citera
2022-10-26, 22:32
Medlem
Tror personligen inte att mobiltelefonen är hittad. Polisen i Vetlanda har gått ut med att man ska vara vaksam på ifall man hittar nycklar och mobil. Det tolkar jag som att det är värdesaker tillhörande T som saknas. JJ ska ju ha varit i kontakt med vänner på söndagen, hur ska hon ha varit det om hennes mobiltelefon saknas? (eftersom folk har nämnt en teori om att det är MGM mobiltelefoner som kan saknas)
Citera
2022-10-26, 22:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Håller med.. Väldigt hurtiga människor som orkar hålla igång så tidigt på morgonen.. och om alla 3 varit där är det ännu konstigare så tidigt på morgonen..
Pappan kollade kanske vattennivån där vid samma tid alltid. Någonstans stod det att han höll full koll på den. Det visste kanske J, så hon körde dit för att tala med honom i stället för att ringa.
Citera
2022-10-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Varför måste man blurra namn?

För att inte hänga ut folk som sen kan visa sig va helt oskyldiga eller inte alls ha med saken att göra.
Citera
2022-10-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjosabonde
Inte helt ovanligt att försvunna personer efter en tid återfinns i vattendrag. Finns ju många exempel på det. Vad är rimliga vattendrag kring Vetlanda utifrån en gissning att det är vattendrag MGM kan komma att tänka på antingen planerat eller hastigt påkommet?

Alla vattendragen dom har letat i.
Kvarndammen, föreda kvarndamm, Emån osv osv
Citera
2022-10-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Han blev ägare till den bilen igår den 25/10.

Och Svarts bytte sin ”skumma Audi” +en hel kappsäck med pengar mot BMW’n. Enligt snubben som Svarts bytte bilen med.
Citera
2022-10-26, 22:35
Medlem
Jag blir inte klok på det här med hur Toves mobil förflyttats,
den har ju kopplat upp sig vid biltema kl. 03.50
men sen säger teknisk bevisning att den är kvar i den misstänkte kvinnans lägenhet på söndag morgon?
Har de haft med Tove i en bil och sen tagit hennes mobil tillbaka till lägenheten?

Toves mobil:
- Oklart om polisen har hittat mobilen eller ej
- Teknisk bevisning visar att Toves mobiltelefon befunnit sig i kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon. (Expressen)
- Toves senaste position (GPS): Någonstans runt Nydalarondellen (ca 2 km med bil från JJ:s lägenhet) efter klockan 03, från de som har henne på Snapchat. Obekräftad och osäker uppgift. Källa: Guapo625
- Mobilen har senast kopplat upp sig mot en mast "på höjderna ovanför Biltema" kl 03.50 natten till söndagen. Därefter har den varit bortkopplad. (Expressen).
- Masten täcker hela norra Vetlanda
Länk till trolig mast: https://www.google.com/maps/@57.4380.../data=!3m1!1e3
Karta över området: https://i.imgur.com/LowJCrE.png
Citera
2022-10-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om inte denna granne fått vara med polisen inne i J's lägenhet vid husrannsakan och sett polisen beslagta just T's mobil och lagt ner den i en påse avsedd för beslag som gjorts kan vi aldrig vara hundra på att den uppgiften stämmer. Och vad jag vet får inte nyfikna grannar vara med under en husis!

Polisen kommenterar inte om T's mobil är beslagtagen eller finns i polisen ägo!

Därför är det en mycket osäker uppgift att ta på allvar!

Grannen känner toves kusin! Som vet polisen har mobilen!
Citera
2022-10-26, 22:39
Medlem
Läste sammanfattningen och funderar över vem är tjejen som Tove letar efter på Nöjet?
Blir ju många frågor runt denna någon. Varför letar hon? Hittar hon henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in