2022-10-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag tror det är andra här i tråden som har bättre koll på deras sociala medier än vad jag har, men för min del har ingen av dem mer än MHs föräldrar framstått som särskilt frireligiösa. Det var mest beskrivningen av MH som en "ortenkompis" som jag tyckte var festlig, frireligiösa föräldrar och Orkestervägen är ungefär så långt från en "ort" man kan komma i Vetlanda.

TTs släkt kände jag till sedan innan eftersom flera av dem har varit spelare och ledare i diverse fotbollslag.

Som jag skrev så gick jag själv helt ovetande om flera klasskamraters medlemskap i pingstkyrkan under 10 års tid.. Min uppfattning är att man varken skyltar om medlemskap och att "den delen" av livet hålls separat från "resterande livet". Jag undrar bara om dom är medlemmar eller ej, man kan ju vara mer eller mindre religiös men ändå vara medlem.
Citera
2022-10-26, 20:39
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja där är du nog inne på något, om Mossad ligger bakom det här ja då lär vi aldrig få veta vad som hänt henne!
Låter långsökt iofs, men som jag säger om pappan har starka kopplingar är det inte omöjligt, inte första gången Mossad är aktiva i Sverige.
Senast redigerad av AussieRedMan 2022-10-26 kl. 20:43.
Citera
2022-10-26, 20:40
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Polisen tog den i JJ lägenhet vet ej när

Fel, polisen har aldrig hittat telefonen. Det är en myt som spridits här på FB ända sedan tråden skapades
Citera
2022-10-26, 20:41
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Trollar du? Mossad är väl underrättelsetjänsten i Israel, de har väl inga direkta resurser i Sverige, än mindre resurser att skicka till lilla Vetlanda ute på vischan?

Och folk i Sverige med inflytande och kontakter över myndighetsnivå, med möjlighet att styra valet av utredningsledare och annat i syfte att brott inte ska klaras upp, bor väl knappast ute på ensliga hästgårdar i de småländska skogarna?

Känns som du tänker lite för konspiratoriskt om jag ska vara ärlig.
Klart som fan det trollas, Mossad och hur dem fungerar har du helt rätt i.
Snart är det väl någon som skriver att det är SD som ligger bakom allt.
Citera
2022-10-26, 20:42
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Trollar du? Mossad är väl underrättelsetjänsten i Israel, de har väl inga direkta resurser i Sverige, än mindre resurser att skicka till lilla Vetlanda ute på vischan?

Och folk i Sverige med inflytande och kontakter över myndighetsnivå, med möjlighet att styra valet av utredningsledare och annat i syfte att brott inte ska klaras upp, bor väl knappast ute på ensliga hästgårdar i de småländska skogarna?

Känns som du tänker lite för konspiratoriskt om jag ska vara ärlig.
Sant, tänker utanför boxen, men Mossad har varit aktiva i Sverige tidigare, men långsökt och beroende av pappans kopplingar i 🇮🇱
Citera
2022-10-26, 20:42
Medlem
Måste rätta mig ! Anna ” säger hon är orolig av vad som hänt Tove . Men verkar vara mer orolig över ryktesspridning om kompisarna .Sedan hennes samtal m ena kompisen låter exakt lika som de häktades så antigen har Anna ett otroligt bra minne ( fast hon kom inte ihåg om hon ringde kompisen el tvärtom på morgonen ) eller så har hon fått en rekvisita på Söndag morgon om vad hon ska berätta för polisen 🤔
Citera
2022-10-26, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av currykillen
Saker jag undrar över:
Varför sägs det att det var "mycket spring i trappan"? Vem sprang och när? Om någon går ut tre på natten är det inte ""spring i trappan", det måste vara något mer.
Vem eller vilka sprang i trappan och när?
Var flickorna ensamma i lägenheten, eller fanns där någon mer? Vem?
Kan någon granne ha varit där? Kan "spring" i trappan ha uppstått då BO flyttades till en grannlägenhet eller till en grannes förråd?
Hoppas man har sökt annanstans i huset än bara i nämnda lägenhet.
Vem körde MGM till McDonalds? Det är ju inte helt lätt att få skjuts tretiden på natten.
Vem träffade hon där?
Jag tycker att det måste vara fler inblandade än två unga tjejer.
Och vad gjorde BO i lägenheten över huvudtaget? Hon stannade ju inte länge, så det känns inte som att hon var där för att umgås.
Kom sparkarna för att hon låg bunden och försökte få grannarnas hjälp?
Att hon var ensam på krogen är f.ö också konstigt. Varför går man utan sin kille? Eller utan egna kompisar? Var hon verkligen orolig för någon? Eller är det något de bara säger för att t ex täcka över att hon var där för att köpa droger?
Kolla första sidan, så hittar du en sammanfattning
Citera
2022-10-26, 20:43
Medlem
thevowwws avatar
När häktades MH och JJ på måndagen? Tänker när det blev känt att Tove var försvunnen då ingen av dem delat något kring hennes försvinnande på FB, utan att JJ istället valde att publicera prylar att sälja istället.

TT’s mamma skrev redan på söndagen att hon var förtvivlad och inte visste vad som hänt Tove och att MP-sökningar skulle bli aktuella.
Citera
2022-10-26, 20:44
Medlem
[Strange Days]s avatar
Angående artikeln om "Anna" i Aftonbladet och hennes beskrivning av hennes nära vän som är en av de misstänkta:

Citat:
Den ena misstänkta kvinnan är en av Annas närmsta vänner.

– Jag umgås ofta med henne och pratar med henne varje dag, i vanliga fall. Hon är väldigt energisk, spontan och rolig. Väldigt omtänksam och mån om andra. Väldigt ärlig, vilket jag gillar. Hon är som en lillasyster för mig, säger Anna.

Detta låter i mina öron som att hon pratar om MH här -- inte JJ. "Anna" är ju säkerligen vän med båda två, men jag får känslan av att hon står mycket närmare MH än JJ, åtminstone baserat på det som har framkommit i tråden om de två misstänkas personligheter.

Oavsett vilket så är "Anna"s uttalanden i artikeln mycket märkliga. Precis som många andra verkar reagera på så tycker jag att hon visar en ganska tydlig bristande empati för TT. Hon är tydligt mer orolig för sina två vänner som sitter häktade.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nä du var inte ensam om att reagera på det.
Denne Anna påvisar ingen förtvivlan om var T är och vad som hänt henne.
Inget om att hon kan vara död, Anna uttrycker ingen sorg för T's anhöriga och bekanta som är förtvivlade då T är spårlöst försvunnen.
Inget om att hon lider med dom anhöriga till T.

Endast fokus på MGM som har livet i behåll iaf, inget om att hennes fd vän kan vara död, uttrycker ingen förtvivlan över att T är försvunnen.
Annas uttalande gör endast att ännu fler varningsklockor börjar ringa!

Tillägg,
Varningsklocka även då man måste vara anonym och inte vågar stå för vem man är, eller stå för sina ord. Ds

Klockren (no pun intended) tillägg. Håller helt med. Jävligt bra skrivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Potatisgrep associeras med gödselstack?

Okej.

Antagligen har han varken gödselstack eller potatiskällare eftersom att potatisgrepen är till salu, det är väl också en rimlig tanke?

Kanske pysslade J.J. med att lägga ut annonser under söndagen för att skingra tankarna, eller så blev hon ombedd av sin pappa?

När man mockar och en box har strö i sig så får du upp bajset i potatisstorlek med grepen och ströt blir kvar. Med grepen för man de potatisstora bajskluttarna till skottkärran och sen ut på gödselstacken typ.
Citera
2022-10-26, 20:45
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Fel, polisen har aldrig hittat telefonen. Det är en myt som spridits här på FB ända sedan tråden skapades
Enligt en skribent så fanns den i JJs lägenhet.
Finns säkert med i den senaste sammanfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in