2022-10-26, 22:40
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Skulle absolut inte vara första gången polisen avvaktar med att plocka in någon, speciellt som de redan med 99% säkerhet har själva gärningsmännen i förvar.

Min misstanke är att OM pojkvännen är inblandad så är det mer i rollen av pådrivare/anstiftare. Kanske vänstrat med JJ eller liknande?

Som sagt så är det vilda teorier just nu men det är också enda sättet vi kommer någonstans just nu.

För att spekulera vidare kan det misstänkas att pojkvännen har ett finger med i spelet. Som du säger kanske en relation med JJ? Kopplingen till den silvriga BMW:en samt hans vittnesuppgifter om samtal gör honom också misstänkt.
Citera
2022-10-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Alla vattendragen dom har letat i.
Kvarndammen, föreda kvarndamm, Emån osv osv

Om jag minns rätt så ska man ha letat igenom alla vattendrag i Amela-försvinnandet men inte hittat henne förrän man letade en andra gång med hjälp av likhundar.
Citera
2022-10-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här kan det se ut i området. Biltemamasten är med på bilden. Ska bryta ner det lite i kommande inlägg.

https://www.bildtagg.se/bild/cny57xjpzyxnnu7bkr0sw8th

Nu vet jag inte vad dom gula masterna betyder. Men ser iaf att 2 st är placerade väldigt nära där cykeln hittades. Då borde det väl finna goda chanser att kunna se vems mobil som varit i närheten av cykeln, säg mellan 0400-06:00?
Citera
2022-10-26, 22:42
Medlem
Citat:
KAN? det se ut så i området eller ÄR det så i området? Förlåt för dum fråga. Men det där var ju en sån där bild som jag letat efte r men inte hittat.

Och så här KAN det se ut i området runt adressen på Storgatan där JJ bor.

https://www.bildtagg.se/bild/ov835p6b2z41kj66n4bynfq

Ingen dum fråga alls. Jag återkommer med mer info när jag kikat lite mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Jag blir inte klok på det här med hur Toves mobil förflyttats,
den har ju kopplat upp sig vid biltema kl. 03.50
Nej. Den har kopplat upp sig mot en mast vid Biltema. Det betyder inte att telefonen var där. Masten täcker sannolikt stora delar av norra Vetlanda.

Polisen har själva sagt att det inte går att dra några slutsatser av den uppkopplingen.

Men visst, det innebär sannolikt att telefonen inte var i de södra delarna, tex naturreservatet eller McD vid den tiden.
Citera
Medlem
Sjosabondes avatar
Citat:
Alla vattendragen dom har letat i.
Kvarndammen, föreda kvarndamm, Emån osv osv

Ok. Tror dessvärre iallafall att det är där T hamnat. Har också hänt förr att fynd inte gjorts vid första söket i samma vattendrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjosabonde
Inte helt ovanligt att försvunna personer efter en tid återfinns i vattendrag. Finns ju många exempel på det. Vad är rimliga vattendrag kring Vetlanda utifrån en gissning att det är vattendrag MGM kan komma att tänka på antingen planerat eller hastigt påkommet?

Grumlaren ligger ju väldigt nära från McDonalds hyfsat stor sjö , kör man förbi paradisvallen så kommer man lite avsides från staden dock finns där sommarboende
Citera
2022-10-26, 22:43
Medlem
Vad kan man bena ut kring att dem påstår att dem alla var överens och allt var lagt bakom sig när TT lämnar lägenheten efter år av bråk, som direkt eskalerar när dem möts på Nöjjet under kvällen?

Känns väl lämpligt att dem hade rett ut allt precis sekunden innan hon försvinner spårlöst …..
Citera
2022-10-26, 22:43
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligkvinna
Och Svarts bytte sin ”skumma Audi” +en hel kappsäck med pengar mot BMW’n. Enligt snubben som Svarts bytte bilen med.
Ajjamen, länkade till Instagramkontot innan.
Citera
2022-10-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här kan det se ut i området. Biltemamasten är med på bilden. Ska bryta ner det lite i kommande inlägg.
https://www.bildtagg.se/bild/cny57xjpzyxnnu7bkr0sw8th

Vad är det vi ser på bilden? Basstationer från olika operatörer?
Citera
2022-10-26, 22:44
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om JJ är MENSA-smart så är hon väldigt analytisk och kan tänka flera steg i förväg kring olika scenarion. Så att hon använder försäljningen av grepen som en skenmanöver för att kunna ha en förklaring till varför hon var ute i trakterna kring hennes fars ställe på söndagen låter inte helt orimligt.

Denna teorin uttryckte jag redan dag 3 på kvinnans försvinnande. Att söka kring där fadern bor och anslutande vegetation på vägen dit borde ha gjorts för länge sedan. Men har inte fått någon info om att det skall vara gjort
Citera
2022-10-26, 22:45
Medlem
Nån mer som finner det märkligt att polisen helt slutat leta i sjöar och skogar i Vetlanda? Efter vadå, 5 dagar? När det kommer till andra försvinnanden där man befarar brott ligger bakom har man letat kontinuerligt i flera veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in