2022-10-26, 01:21
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Då måste dom hört att Tove pratade med pojkvännen det klockslaget annars är det bra sammanträffande att både Tove ringer det samtalet samt att dom uppger att hon går den tiden.
Belägg för att Tove ringer kl 02,30 tack.
Citera
2022-10-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Om polisen inte knäcker tjejerna snart så blir det nog ett cold case.

Har dom ens pratat med båda än?
Citera
2022-10-26, 01:23
Medlem
Väldigt speciellt fall och tyvärr känns det som att Tove inte är i livet. För lång tid har passerat. Spontant så känns det som att JJ är ansvarig och att MH täcker upp för henne.
Citera
2022-10-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Väldigt speciellt fall och tyvärr känns det som att Tove inte är i livet. För lång tid har passerat. Spontant så känns det som att JJ är ansvarig och att MH täcker upp för henne.
Hva vet vi om JJs fysiske styrke? Hun ser ikke så sterk ut.
Citera
2022-10-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Har inte granne WN vägg i vägg hört något?

stämmer detta verkligen? Bara 1 lägenhet på mellanplanet?
och 3 på bottenvåningen?

skall vara 6st lgh i trapphuset.

Vån 2:

JJ 19 1a 40 m2
WN 23 1a 40 m2

Vån 1:

FK 57 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn
GJ 55 3a 80m2 utländsk förnamn, svenskt efternamn
DK 23 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn
SK 18 3a 80m2 samma efternamn utländskt namn

Entre:

KG 75 3a 80m2 utländskt namn
JA 40 / FJ 40 2a 65m2 svenskar
PF 60 2a 60m2 svensk

Om inte jag minns fel nu så är en av lägenheterna på bottenplan i två våningar. Därför det ser lustigt ut på pappret.
Citera
2022-10-26, 01:28
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det krävs verktyg och plast och ganska mycket till.
Var hon inte ganska nyinflyttad? Inte så ofta man har sågar mm i den åldern.
Och när skulle det ha skett?
Tove saknades ju redan tidigt dagen därefter.
Inte lätt att då kånka ut en massa paket.

Fattar inte hur de fått ut henne utan att någon sett något.
Hört däremot. Kanske var det en del av dunsar/ spring i trappen.

Vad ska annars springer ha för syfte???

Tror inte heller på att hon blivit det, riktigt. Det hade de väl inte lyckats städa upp och skött utan spår. Sedan tiga. Och någon gick till arbetet, eller hur var det?

Ja, vet om Jonna H t.ex så inget är väl omöjligt.. Men, näe.

I alla fall det första jag fick av far min när man flyttade hemifrån var verktyg! Han gissade väl rätt då det inte var det första jag som ung tjej hade tänkt köpa.

Och de kom till användning omgående. Ja, inte pga av ovan diskuterade anledningar, såklart.

Om hon förlorade sitt liv i lägenheten tror jag att man lyckades få ut henne, med hjälp eller utan, och av ren flax blev de inte sedda.

Men jag bara tror och tror likt alla andra, så jag vet ju inte, förstås
Senast redigerad av WitchcultToday 2022-10-26 kl. 01:31.
Citera
2022-10-26, 01:29
Medlem
Kellywomans avatar
Tror inte ett dugg på att hon är styckad. Då skulle rubriceringen vara mord/dråp
Citera
2022-10-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva vet vi om JJs fysiske styrke? Hun ser ikke så sterk ut.

Det är ingen slump att hon träffat 2 killar på McD mitt i natten. De har förmodligen kommit senare och löst problemen
Citera
2022-10-26, 01:33
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Precis, det finns knappt mer info än den som redan finns ute… jag har lagt ut det senaste som jag fått veta ang civilpolis som körde hem pojkvännen, om explosionen och ett ev sammanhang där mm.
Men för övrigt har nog aldrig Vetlanda stad skvallrat så lite om en händelse som nu
Vad vet man om bilen som ska ha bärgats ur Ekenässjön förra veckan? Har för mig att jag läste nånstans att den tillhör en av MGM, vet nån om det stämmer?

De 10 sparkarna i väggen som ska ha hörts av grannen till en av de häktade kanske härrör från att offret kvävs med en stor kudde el. liknande, liggandes på en säng som står intill en vägg som hon sparkar i. Därför hörs inga skrik och GM har inga motvärnsskador, vilket väl hade varit sannolikt om hon strypts.
Citera
2022-10-26, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Om inte jag minns fel nu så är en av lägenheterna på bottenplan i två våningar. Därför det ser lustigt ut på pappret.

Ok därför mindre på botten och sen en del på vån 2 där 80m2 finns
Citera
2022-10-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Du har nok rett 🙂

Bara en teroi, inte helt osannolik..

på tal om styckning.. beror på om det var planerat. Läs fallet i Blekinge. Där två killar styckade den enes pappa i lgh mitt i natten och bar ut i två resväskor, åkte till en ö och dumpade delarna. De hade ju handlat tejp, såg mm dagarna innan

en ev kropp har inte behövt hämtas förrän de andra somnat.. går att bära ut smal lätt kropp, två våningningar, utan lyse i trapphuset utan att bli upptäckt. kl 04-06
Citera
2022-10-26, 01:44
Medlem
Några tankar på vad folk har för teorier.

Ena skulle ha hällt bensin på sitt x dörr men finns inte i Belastningsregistret, nej hände det innan 18 finns det inte där synligt för alla tex. Sen om det är sant eller inte har jag 0 koll på.

Självklart är det flickorna som sitter häktade som är inblandade. Finns inte en chans de fått vara kvar så länge utan väldigt starka bevis emot dem. Det kan ha hittat bevis i lägenheten som polisen inte gått ut med.

Väldigt troligt har 1 eller båda flickorna en kluster B diagnos troligen borderline

Tove lever garanterat inte och det är väl de flesta i tråden rätt säkra på iof.

Väldigt mycket teorier men ingen som verkligen vet något, väldigt mycket locket på från polisen .

Väldigt ovanligt fall , har nog aldrig läst om något liknande i Sverige .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in