2022-10-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Umgås med familjen?

Är det prion när man just flyttat till eget och är i den åldern? Jag förstår såklart att man vill umgås med sin familj ibland, men att det är det man oftast gör på helgen tycker jag verkar ovanligt.
Citera
2022-10-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Now*k 23 år och boende i samma hus som JJ. Äger ett företag blott två minuters bilväg från McDonalds.
Möjligt att han är chauffören med JJ i till McDonalds ?

Handel med bla bilar samt foliering av bilar tycks var det han sysslar/sysslat med.

Polsk efternamn
Citera
2022-10-25, 22:58
Medlem
Contragulationss avatar
Helvete vilken soppa det här är. Senaste informationen är intressant men väcker också frågor.

Efter dunsarna har alltså J blivit skjutsad till McDonalds av en granne. Där har hon köpt mat, pratat med 2 män i en bil och sedan blivit hemskjutsad av samma granne.

Har hon bestämt träff med männen för att få hjälp (senare) - varför just vid donken? Varför inte utanför hennes bostad när grannen inte är med? Kan T redan ha legat i bilen vid donkenmötet? Kanske t.om. redan blivit dumpad någonstans av männen och mötet vid mcdonalds var bara ett "vi är klara".

En annan tanke jag har som skulle kunna förändra tidslinjen - vet man med säkerhet att kontakten med pojkvännen varit via telefonsamtal? Om det bara skett via sms eller annan meddelandefunktion så hade tjejerna kunnat fejka den kontakten utan problem. Vilket skulle kunna öppna upp för att Tove bragts om livet mycket tidigare än 02.30 där hon meddelade att hon är påväg hem.

Det skulle gå ihop med teorin att det mystiska mötet med 2 män utanför donken var ett "vi är klara".

Kanske J även lämnade över T's mobiltelefon som hon hade glömt att göra sig av med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Kan vara så att när de knackade höll dom i henne bättre eller nått för att få tyst på henne eller att hon redan var död och att ljuden uppstod när dom flyttade på liket.

Eller var det MGM som slog i väggen av frustration, fick nåt bryt, när de insett att T var död?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
Vem av grannarna tror ni är den som har skjutsat JJ?
Jag tippar på DK. Sedan om Tove var orolig på Nöjet för en yngre kvinna var det nog MH och Tove följde nog med till JJ för MH skull kanske det var hon som ville det på grund av något som att hon hade något kvarglömt där. Tror inte Tove följde med för att lösa en egen konflikt med JJ mitt i natten.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja eller lyckas man slå i hennes huvudet med något men missar då och då?
Men borde vara blodspår då. Om de inte lagt ut pladt som i nån Hollywoodrulle…

Och på tal om blod så går en styckning i en tonårslägenhet nog inte helt obemärkt förbi en kriminaltekniker? Lgh borde lysa upp som en julgran även om de gnott hela söndagen inbillar jag mig.
Kriminalhistoriskt skulle det bli intressant men antar rubriceringen skulle vara mord nu om det styckats i lgh.

Det krävs verktyg och plast och ganska mycket till.
Var hon inte ganska nyinflyttad? Inte så ofta man har sågar mm i den åldern.
Och när skulle det ha skett?
Tove saknades ju redan tidigt dagen därefter.
Inte lätt att då kånka ut en massa paket.

Fattar inte hur de fått ut henne utan att någon sett något.
Hört däremot. Kanske var det en del av dunsar/ spring i trappen.

Vad ska annars springer ha för syfte???
Citera
2022-10-25, 22:59
Medlem
Etrades avatar
2:30 T ringer pojkvän och säger "jag är på väg hem". På väg hem tror jag betyder att hon är kvar i lägenheten men börjar tänka på refränger.

2:31+ MGM fortsätter prata, ställa frågor, konfrontera osv. Det kanske blir tjafs utan att det är gapigt. Kanske passiv-aggresivt. Fler frågor behöver redas ut och T blir kvar i lägenheten.

2:45+ Av någon anledning rinner bägaren över för MGM. Kanske när T fått på sig skorna och är på väg ut ur lägenheten. MGM är inte nöjd med svaren hon/dom fått.
En knuff gör att T faller in i väggen med en duns. Första reaktionen är inte alltid att börja vrålskrika utan T kan bli chockad och undra vad som hände. Det kan också ha använts något tillhygge, men hade T slagits medvetslös så hade det varit en duns när hon faller till marken. Det verkar ha varit flera dunsar som hörts.
Sen kan det ha förekommit någon form av brottning, men då utan att någon har gapat och ropat allt för mycket.

2:50+ Granne vaknar till/är vaken och funderar på vad som försigår. Lyssnar lite och bestämmer sig för att gå upp och knacka på.
Samtidigt har någon MGM lyckats ta strypgrepp på T som sprattlar, slår och sparkar (eventuellt med skor på = högre ljud) i golv och väggar.
MGM2 kommer till undsättning och håller fast benen samtidigt som T tappar kraft.

2:55+ Lagom till grannen kommer upp och knackar på är det över. Allt är tyst och grannen beger sig ovetandes ner till sin lägenhet igen och noterar att klockan är ca 3:00.

Något i stil med detta tror jag dessvärre har skett.
Därför håller det inte att J påstår till polisen att hon åkte till MCD kl 2:30.
Detta scenario skulle också göra att det inte finns blod i lägenheten. Dock annan teknisk bevisning.
Citera
2022-10-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har utgått ifrån att polisen inte arbetar enl strut-modellem , utan verkligen kartlägger de män som fanns på krogen, eller om någon rörde sig ensami området men som ändå inte passade in, någon som försökte kontakta Tove inne på krogen el utanför...
Flickorna har hamnat i stormens öga men det finns säkert något vittne som kanske ändå kan ha sett
någonting som kan göra att fokus flyttas från dessa två häktade.
Det är helt omöjligt att dessa två har begått våldsbrott eller kidnappning.
Ïngenting tyder på att det finns något som pekar på dem .
Allt måste ha berott på att "någon " bestämt sig för att peka ut flickorna i tidigt skede som gärningsmän ..

någon annan bär skulden till att Tove försvunnit-
polisledningen har väl ändå någon klok person som kan bredda perspektivet
.En sådan blodhund
som skånska Åkesson.

Och ändå har rätten bestämt att de är på sannolika skäl misstänkta för detta. Vem ska ha pekat ut dem båda så bestämt för att få sådant gehör hos åklagare och rätt?
Citera
2022-10-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja det kan man undra, kanske någon yngre som hon brukar umgås med🤔

Vilka namn har vi på adressen?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Inte ens den mest förhärdade brottsling åker väl till donken och tar en burgare efter att ha mördat en ung tjej mitt i natten!? Detta kopplar jag inte..

Å andra sidan, vad betyder dunsar och ”sparkar i väggen” ?

Om T är död, var är kroppen? Om tjejerna är skyldiga, hur fick de bort kroppen?

Vilket jäkla mysterium, stackars anhöriga!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja eller lyckas man slå i hennes huvudet med något men missar då och då?
Men borde vara blodspår då. Om de inte lagt ut pladt som i nån Hollywoodrulle…

Och på tal om blod så går en styckning i en tonårslägenhet nog inte helt obemärkt förbi en kriminaltekniker? Lgh borde lysa upp som en julgran även om de gnott hela söndagen inbillar jag mig.
Kriminalhistoriskt skulle det bli intressant men antar rubriceringen skulle vara mord nu om det styckats i lgh.

Badkaret eller duschen är nog enda stället där det finns möjlighet att skölja ner det mesta av blodet. Annars har dom gjort ett väldigt bra jobb med att torka upp det mesta och gjort sig av med redskapen och textilerna.

Sen vet vi ju inte vad dom hittat förutom att det inte varit tillräckligt för omrubricering. Kan ha hittat en hel del blod.
Citera
2022-10-25, 23:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Får man in ett bra stryptag så tar det sekunder att tuppa av, ett dåligt som inte stoppar blodflödet så kan de ta nån minut, jag tippar på att något rep eller nått sånt använts.
Vi snackar inte om lång tid så inte alls konstigt att det är slut innan grannen hinner gå dit och knacka.

Jag är rätt jävla säker på att dunsarna är när Tove blev mördad, allt tyder på det.
Rep, handduk, skärp... Kommer någon bakifrån och lägger en snara om halsen är det klippt utan att det behöver låta så värst mycket alls. Dunsarna skulle kunna härröra från något mindre tumult som uppstår just när mordet sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in