2022-10-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dom avblåste särskild händelse för att kunna gå vidare med PUG tror jag. Dvs Polisen arbetar utifrån att dödligt våld använts.

PUG inleds måndag. Det sa polisen i fredags.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag tror polisen vet att Tove och pojkvännen har pratats vid, vid denna tidpunkt. Enkelt för polisen att kolla med samtalsloggarna i pojkvännens mobil tex (eller masterna för den delen).

Skulle uppgiften om att Tove ringde pojkvännen vara falsk hade den varit rättad från pojkvännens eller polisen håll vid det här laget. Tror jag

Tror jag med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Eller som jag skrev tidigare så utgår dom från klockslaget som MGM uppger att Tove gick hem, vilket är 2:30.
Dom utgår inte från vad en MGM uppger.
Då skulle dom ju tro på allt annat en misstänkt uppger.
Nä så funkar det inte.
Citera
2022-10-23, 13:17
Medlem
Citat:
PUG inleds måndag. Det sa polisen i fredags.

Yes.
Citera
2022-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Någon som kan bekräfta att vädret var "busväder" som en i tråden skrev i början?

Någon Vetlanda-bo som vet hur vädret verkligen var denna kväll och natt?
Så att vi inte förlitar oss på halvtaskig trådsanning.

Jag har inget minne av något busväder just den kvällen, mina grannar hade någon slags hemmafest och det var åtminstone inte så dåligt att de enbart höll sig inomhus. Vanligt oktoberväder skulle jag kalla det.
Citera
2022-10-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Dom utgår inte från vad en MGM uppger.
Då skulle dom ju tro på allt annat en misstänkt uppger.
Nä så funkar det inte.

Då måste dom hört att Tove pratade med pojkvännen det klockslaget annars är det bra sammanträffande att både Tove ringer det samtalet samt att dom uppger att hon går den tiden.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Har det framkommit vilken av de två tjejerna som ska §7-kollas?
Och varför lyckas inte polisen spela ut tjejerna mot varandra?

Båda tjejerna är livrädda för att bli den som tjallar om det avgörande spåret.
Snuten försöket vinna tid. Just rädslan hos de häktade pekar på att detta är
en mordhistoria eller alternativt kolossala knarkpartier.

Här gäller det att knipa.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Någon som kan bekräfta att vädret var "busväder" som en i tråden skrev i början?

jag bor i Jönköping (inte så långt ifrån) och då vädervarnade SMHI söndagen, Det var rejält oväder här då (jag lade t.om ut en film på facebook hehe)
Tidigt söndag morgon var jag i skogen o letade pinnar och redan då blåste och regnade det och kan tänka mig ungefär samma väder i Vetlanda, då vi inte haft många solglimtar senaste veckorna.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osdcalm
Om de har fått hjälp med att frakta bort och dumpa kroppen någonstans avlägset, så tror jag väl att vi pratar om en arab eller en neger, det ligger närmast till hands enligt min mening

Ja, eller nazister som i fallet med mördade mamman i Trollhättan.
Citera
2022-10-23, 13:21
Medlem
Citat:
Det krävs inte jättemycket för häktning när det gäller mord och människorov.

GW satt i Nyhetsmorgon och kommenterade detta. Att mobilen pejlades till lägenheten så nära inpå samt uppgifter om att de hade bråkat inne på krogen räcker ganska bra för häktning.

Okej tack. Det finns alltså inget som tyder på att de häktade tjejerna utsatt Tove för ett brott förutom att de umgåtts och befunnit sig på samma plats som Tove och att Toves mobil pejlats till närheten av en av tjejernas lägenhet, men polisen har inte bekräftat om mobilen har pejlats inuti lägenheten.

Det har snart gått mer än en vecka sen försvinnandet, två tonårstjejer har suttit häktade sen måndag förra veckan och inte ett spår efter Tove hittills trots massiva sökinsatser i hela Vetlanda. Tjejerna nekar fortfarande. Ögonvittnen har även uppgett att polisen varit hos både pojkvännen och de misstänkta tjejernas lägenhet så man får anta att polisen redan genomfört husrannsakan hos pojkvännen och tjejerna. Enligt tråden har polisen även bekräftat att en av tjejerna ses på donken runt 03.00, nära den tidpunkt då polisen uppgett av Tove försvunnit. Hur har isåfall en av de misstänkta hunnit med att röva bort Tove, åka till donken samt gömma en kropp och städa upp så pass att varken polis eller MP hittat ett enda spår?

Samtidigt hittas Toves cykel uppställd mot ett hus flera adresser bort från en av tjejernas adress. Tove har ingen känd koppling till just det huset. Mycket märkligt sammanträffande.

Jag börjar tveka på tjejernas inblandning i detta försvinnande. Något mer borde ha kommit ut hittills ifall de är skyldiga. Polisen borde ha kunnat spela ut dom mot varandra. Att två tidigare ostraffade tonårstjejer fortsätter neka såhär långt in och polisen inte har något att gå på förutom mobilpejling säger en hel del.

Att både dessutom ska genomgå en paragraf 7-utredning tycker jag tyder på att båda är psykiskt nedbrutna, och med detta borde man ha fått fram ett erkännande sedan länge. Att vara oskyldig och häktas för människorov av en kompis, som tonårstjej, borde tära rätt hårt på psyket.
Citera
2022-10-23, 13:21
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Googlade lite. Vet inte hur säkert den data var. Men det var inget regn. Tror det var 0,1 mm nederbörd. Däremot blåste det mycket.
Citera
2022-10-23, 13:22
Medlem
Citat:

Det var riktigt ordentligt blåsigt den kvällen/natten och det regnade rätt ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in