2022-10-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Aftonbladet.

Innerst inne hoppas jag att MGM är oskyldiga.
Hatar tanken på att så unga människor förstör sina och andras liv så här. Men att inte öppna när någon bankar på dörren är sjukt misstänksamt.
Det är precis som när Lovisa blev mördad av Jonna Henningsson.. Grannen knackade på men gick och la sig när det blev tyst..
Citera
Medlem
Från Aftonbladet:

Rickard Finndahl vill inte svara på om polisen misstänker att fler personer än de misstänkta kvinnorna kan vara inblandade i försvinnandet.

– Vi jobbar jättebrett. Vi har många spår och låser oss inte vid något, även fast två personer är häktade nu.

Rickard Finndahl uppmanar också Vetlandabor att vara extra uppmärksamma.

– Om man till exempel lägger märke till något som sticker ut, som kläder och saker, när man är ute ska man kontakta polisen, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJJj5g/tio-dagar-sedan-tove-21-forsvann-i-vetlanda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja ungefär vid 2:30 säger dom i klippet p4

Läste 01.30
Citera
2022-10-25, 22:09
Medlem
Crabbofixs avatar
är det knarkare eller
Citera
2022-10-25, 22:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blir bara sjukare och sjukare:
Jag tar tillbaka allt jag yttrade tidigare i kväll om att de nya uppgifterna skulle tala till hennes (JJ:s) fördel. Nu är jag om möjligt ännu mer övertygad än jag egentligen varit hela tiden. Polisen måste ju ha frågat ut JJ om ljuden och varför ingen öppnade. Hon var ju uppenbarligen hemma. Åkte sen till McDonalds.

Tänk att det ska komma nya detaljer flera gånger på en och samma kväll. För bara någon timme sen diskuterades huruvida någon "gått upp" till våningen över eller stigit upp ur sängen för att knacka på. Jag själv förutsatte helt naivt och godtroget att JJ öppnat och ingenting märkligt märktes mer från lägenheten.
Citera
Medlem
Nån som har adressen på JJ:s lgh?
Citera
Medlem
Yatsys avatar
Märkligt att förhörsledarna inte fått svar av de häktade efter flera dygn. Är de fel förhörsledare eller fel häktade?
Citera
2022-10-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Synd att man inte ringer 114 14 eller så när jag hör såna ljud eller så, det hade kanske inte kunnat rädda livet på Tove men fått de på bar gärning..

Pågående brott eller misstanke om pågående brott så skall 112 användas.
Citera
2022-10-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Låter oroväckande, måste varit höga ljud då, hur fick hon grannen köra henne så i svinottan

Ja det kan man undra, kanske någon yngre som hon brukar umgås med🤔
Citera
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbask00n
Jag vet inte om detta spekulerats i tidigare, men jag kör:

TT studerar i Linköping, men har en kille hemma. Oavsett ålder, skulle många killar bli uttråkade/känna sig förbisedda/ensamma när de har ett långdistansförhållande - men absolut i tidiga 20.
Säg att han får kontakt med någon annan, kanske en av MGM, och inleder ett förhållande.

Detta skulle ju förklara varför TT var upprörd och ville hitta sin vän, och varför de senare bråkar.
Tjejer bråkar om tillit och killar, och om detta vore fallet är det ju de två kombinerade.

Säg att alla GM inte är stendumma och handlar på infall, utan är pålästa i rättssammanhang och eventuellt läst på om ett fall eller två här på FB?

Att hans telefon inte lämnar sin plats menar ju inte att han inte gjort det?
Att han "kollat läget" inte nödvändigtvis betyder att det är gjort av välmening, utan att kolla när hon faktiskt ska lämna sitt läge?
Att han och en eller två av MGM gjort planerna ihop, väldigt noggrant, och att de nu tiger för att en av dem har en kärleksrelation med honom?

I don't know dude, men det är något jag inte riktigt kan släppa här.

T pluggar INTE i Linköping nu, hon jobbar i Vetlanda. Hur många gånger ska det skrivas i tråden?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tar tillbaka allt jag yttrade tidigare i kväll om att de nya uppgifterna skulle tala till hennes (JJ:s) fördel. Nu är jag om möjligt ännu mer övertygad än jag egentligen varit hela tiden. Polisen måste ju ha frågat ut JJ om ljuden och varför ingen öppnade. Hon var ju uppenbarligen hemma. Åkte sen till McDonalds.

Tänk att det ska komma nya detaljer flera gånger på en och samma kväll. För bara någon timme sen diskuterades huruvida någon "gått upp" till våningen över eller stigit upp ur sängen för att knacka på. Jag själv förutsatte helt naivt och godtroget att JJ öppnat och ingenting märkligt märktes mer från lägenheten.
Ja, det blir bara värre och värre.
Citera
2022-10-25, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Isåfall satte dom igång ganska omgående med styckningen. Nu blir man nyfiken på vad polisen hittat i lägenheten som dom inte gått ut med.

Min första tanke ang dunstarna var att dom kom från T när hon försökte slita sig loss från strypningen, sparkar i väggen, slag i golvet osv.

Jag litar inte på tidsangivelserna till punkt och pricka, det kan troligen svaja någon halvtimme hit eller dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in