2022-10-25, 22:46
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Om de skett ett mord i lägenheten borde det väl lämnat spår? Nånting, liksom.

Du kan döda en människa bland annat genom strypning, kvävning med plastpåse eller hårt slag mot huvudet som inte lämnar spår.
Citera
2022-10-25, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Läser polisen denna tråd?

Det har dom satt någon stackare på att göra såklart, tjena!
Citera
2022-10-25, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det är enormt konstigt att hon följer med henne hem. Reda ut ett litet bråk (för så jäkla stort kan det ju inte ha varit) kan man ju göra på plats, eller utanför stället när det har stängt, eller nästa dag på telefon. De är ju inte ens vänner.
Precis, om dem inte är vänner så är de ju ännu konstigare att hon väljer att följa med hem till hennes lägenhet? Måste finnas en annan anledning till att hon följer med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Min teori är att någon (antagligen en av föräldrarna, fadern med störst sannolikhet) i familjen under valde att gå upp och knacka på för de blir väckta av dunsarna. Det brukar alltid vara lägenheten under som drabbas värst i sådana lägen.
Grannen som körde till dunken måste ha varit någon annan, min magkänsla säger 23 åringen som bor dörren mitt emot JJ.

Tillägg till mitt inlägg: 23 åringen mitt emot JJ verkar ha ett förhållande enligt Facebook, han verkar inte heller vara vän med JJ (om han inte tagit bort henne efter uppståndelsen). Osannolikt att det är han helt plötsligt. Kanske handlar det om en granne i porten jämte som körde henne till donken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jepp det är helt sant, kanske förklarar hans ovilja att söka efter hans flickvän också. Han kanske inte brydde sig något speciellt helt enkelt. För det är då inte ofta man hör om någon pojkvän, som väljer att avstå från att söka efter sin försvunna flickvän. Det har vad jag vet aldrig hänt ens.

Folk reagerar ju som bekant väldigt olika i stressade situationer. Men han har verkligen inte synts på 10 dagar. Dom var tillsammans i 1,5 år och han låter mamman föra talan i media.

Jag försöker hitta ett rimligt motiv. Svartsjuka är ett sådan.

En teori är att det handlar om svartsjuka och att dom stöter ihop på krogen och bestämmer sig för att prata ut. Eventuellt har J nåt hemma, som T måste följa med och hämta. Hon vill väl inte gå själv och försöker då få tag på sin vän som kanske fegat ur. J kanske t.o.m låter T ringa pojkvännen för att säga att hon är på väg hem innan hon slår till.
Citera
2022-10-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom dunsarna upphörde i samband med att det knackade på dörren verkar antagandet om att det skulle vara T som sparkade mindre troligt, såvida inte hennes krafter sinade precis just då.
Får man in ett bra stryptag så tar det sekunder att tuppa av, ett dåligt som inte stoppar blodflödet så kan de ta nån minut, jag tippar på att något rep eller nått sånt använts.
Vi snackar inte om lång tid så inte alls konstigt att det är slut innan grannen hinner gå dit och knacka.

Jag är rätt jävla säker på att dunsarna är när Tove blev mördad, allt tyder på det.
Citera
2022-10-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Om det nu var så många grannar vakna efter allt liv i huset känns det ju som en väldig stor risk de tar om tjejerna verkligen har dödat henne och sedan burit ut henne ur lägenheten under sen natt/tidig morgon? Men vem vet, om det varit droger iblandat kanske de drogat Tove eller gett henne en överdos och dumpat henne någonstans. Svårt att se tjejerna gjort det helt själva dock....
De tog inte in JJ förrän på måndag så de hade en hel dag + natt till på sig.
Citera
2022-10-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Slag i golvet, jag utesluter inte styckning.

Vill minnas att grannar till K.J. i Boden som styckade V.B. vittnade om liknande ljud.

Ja eller lyckas man slå i hennes huvudet med något men missar då och då?
Men borde vara blodspår då. Om de inte lagt ut pladt som i nån Hollywoodrulle…

Och på tal om blod så går en styckning i en tonårslägenhet nog inte helt obemärkt förbi en kriminaltekniker? Lgh borde lysa upp som en julgran även om de gnott hela söndagen inbillar jag mig.
Kriminalhistoriskt skulle det bli intressant men antar rubriceringen skulle vara mord nu om det styckats i lgh.
Citera
Medlem
Now*k 23 år och boende i samma hus som JJ. Äger ett företag blott två minuters bilväg från McDonalds.
Möjligt att han är chauffören med JJ i till McDonalds ?

Handel med bla bilar samt foliering av bilar tycks var det han sysslar/sysslat med.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-25 kl. 22:57.
Citera
Medlem
Ja säg mig var fan hon är någonstans..
Citera
Medlem
Sak som är underlig men förmodligen betydelselös i sammanhanget: TT:s pojkväns mamma sa i nån tidningsintervju att hennes son fått ny lägenhet men att ungdomarna ofta tillbringade helgerna hos henne. Vad finns det för rimliga orsaker till att göra så om man i 20-årsåldern flyttar hemifrån? Varför är man hemma hos mamma på helgerna?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Grannar ska ha rapporterat om ” spring i trappen”. Vad kan ha fått tjejerna att springa i trappen?

Har JJ fått låna en bil av sin pappa?
Kan kroppen ha legat i bagaget hela natten och kanske även ut till besöket hos pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in