2022-10-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det hördes höga dunsar från lägenheten, men inga skrik? Lite dödsångest borde hörts åtminstone. Sedan kan man ju förstås tro att den misstänkte direkt efter att ha slagit ihjäl Tove (dunsarna) drog till Donken för att köpa lite mat. Det ger ju lite Långshyttan-vibbar. Men vi får nog vara realistiska. Dunsarna var något annat än att Tove blev ihjälslagen, för då hade polisen garanterat hittat spår och häktningen skulle vara mord och inte människorov.

Anledningen att det åkte till donken behöver inte vara mat, hon kanske vill få tag på droger(lugnande ångestdämpande).
Citera
2022-10-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Nu tror jag ju fortfarande att polisen har mer dem eftersom de ens valde att plocka in dem. Men visst finns chansen att de är helt oskyldiga.

Förstå den känslan, det är känt på bygden att ni har en gammal konflikt. Ni reder ut detta under kvällen, men det är bara ni som vet. Bilden andra har är att ni fortsatte bråka under kvällen. Det finns vittnet på att T följer med dig hem för att "diskutera". Men spåren försvinner sen efter T. Hon sågs senast i livet i ditt sällskap på väg hem till dig. Cykeln hittas ett par hundra meter från din bostad. Du har ett rykte om att elda upp pojkvänners bostäder i plötsliga anfall av svartsjuka, ...

Lätt att känna sig lite uppgiven när polisen kommer och knackar på dörren, skyldig eller inte.
Har utgått ifrån att polisen inte arbetar enl strut-modellem , utan verkligen kartlägger de män som fanns på krogen, eller om någon rörde sig ensami området men som ändå inte passade in, någon som försökte kontakta Tove inne på krogen el utanför...
Flickorna har hamnat i stormens öga men det finns säkert något vittne som kanske ändå kan ha sett
någonting som kan göra att fokus flyttas från dessa två häktade.
Det är helt omöjligt att dessa två har begått våldsbrott eller kidnappning.
Ïngenting tyder på att det finns något som pekar på dem .
Allt måste ha berott på att "någon " bestämt sig för att peka ut flickorna i tidigt skede som gärningsmän ..

någon annan bär skulden till att Tove försvunnit-
polisledningen har väl ändå någon klok person som kan bredda perspektivet
.En sådan blodhund
som skånska Åkesson.
Citera
2022-10-25, 22:02
Medlem
Aftonbladet.
Citat:
Grannar i flerfamiljshuset ska ha uppgett att de hörde flera höga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet vid 03-tiden på natten, enligt Aftonbladets uppgifter.

Dunsarna, som att någon sparkade mot väggen, ska ha varit så höga att en granne gick dit för att kolla att allt stod rätt till, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Eftersom ingen öppnade, ingen sa något, och inget mer hände, ska grannen sedan ha gått hem igen.

Ett kort tag senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts av en granne till McDonalds, enligt uppgifter.

Innerst inne hoppas jag att MGM är oskyldiga.
Hatar tanken på att så unga människor förstör sina och andras liv så här. Men att inte öppna när någon bankar på dörren är sjukt misstänksamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
När var sista samtalet mellan T och pojkvännen? 2.30? Är det samma tidpunkt som grannen uppger att det har hörts ljud från JJs lägenhet och att man har knackat på? Är väl denna grej som motsäger varandra isåfall.

Ja ungefär vid 2:30 säger dom i klippet p4
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det är ett jäkligt udda case, inga tvivel om det (och yes - jag är inte först på den bollen...)

TTs involvering
Jag håller det helt för otroligt att JJ inte är involverad i dråpet/mordet av TT.

Det är helt enkelt för mycket som talar för hennes aktiva involvering:
  1. Hon var en av de sista som, såvitt bekräftat, såg TT vid liv.
  2. Bråk mellan TT och JJ under kvällen.
  3. JJ har varit på samma ställe/ställen som TT under sen natt.
  4. Dunsar från JJs lägenhet till den grad att granne knackar på för att se vad som händer (och, såvitt vi vet, inte får någon respons från lägenheten). Och ja, jag tror inte alls på högtalardunsar e.d.
  5. TT har varit i JJs lägenhet under lördagsnatten.
  6. Bristande samstämmighet med MH:s vittnesmål.
  7. Flytt av cykel från JJs lägenhet (varför flyttad, varför inte nyttjad vidare av TT under kvällen).
  8. JJ har tagits in på en paragraf 7-utredning (absolut inte indicie för händelsen, men för att något är markant avvikande med hennes personlighet).
  9. JJ får på "random" (hade hon haft en bra och trovärdig förklaring så hade hon släppts vid det här läget) skjuts av en granne till mcdonalds ca kl 03 på natten och där möter några helt andra.
  10. JJ har häktats. Det kan finnas bevis i hennes lägenhet som vi inte känner till än (och yes, det är svårt att att säga att det pekar på att hon har gjort något men jag tror att det finns finns teknisk bevisning i lägenheten som knyter ett dåd till TT - bl.a därav häktning).
Motiv
Jag tror tyvärr inte det krävs så mycket ibland. Ingen lesb-härva, ingen svartsjukt utan bara ett bråk som urartar med exakt fel människor under exakt fel omständigheter.

Trafficking
Ang trafficking och ev. Twin Peaks-scenario. Lockande, men det här är Vetlanda. Inte London. Inte Aruba.

Grannarna
Jag tror för övrigt det kan och jag säger kan vara två olika grannar.

Den ene, skjutsaren, misstänkt med tanke på skjuts kl 03 på natten - men kan samtidigt vara en oskyldig pensionär som möts av en ung, manipulativ (som det sägs), ung tjej som säger t.ex "Mina kompisar är på Mcdonalds och jag kan inte ta mig dit men måste dit pga X/Y/Z. Många i den äldre generationen (eller från helt annan kultur, t.e.x indisk, bl.a pg.a språkutmaningar eller bara annan kultur) är väldigt vänliga och uppvuxna i ett helt annat samhälle än dagens. Skulle en ung (och manipulativ...) tjej knacka på mitt i natten och ge en bra (vilket TT kan eftersom hon påstås vara hyfsat smart) förklaring till varför hon behöver skjuts så skulle nog fler ställa upp än man tror. Så, det kan röra sig om en och samma granne (som inte alls behöver ha haft sex med någon av MGM). En tanke är då att skjutsaren inte haft något med dådet och dess efterföljande konsekvenser att göra utan är bara en snäll granne. Ta t.ex. hamsterbolls förklaring "Eller så säger hon ”fan förlåt jag skulle fått skjuts till McDonalds av en polare men hon har däckat i soffan så jag blev sur och slog i väggen…” och så erbjuder han sig att köra istället"

Annars är skjutsaren inte den samma som den andra, påknackaren. Påknackaren har i såfall inte fått någon respons utan tvingats nöja sig med att det i samband med, eller dessförinnan, knackningen blev tyst. Därefter gått och lagt sig.

Jag tror faktiskt inte på en skjutsare som medvetet varit aktiv involverad i dådet eller hanteringen av dådet. Jag tror att det hade röjts nu eller åtminstone att vederbörande hade häktats. "Livets hårda skola" - ja, fast det finns det för många av i dagens Sverige.

Koppling till pojkvännen
Jag tror inte på någon koppling till Al*n, pojkvännen, trots vad som nämnts om silvrig BMW. Det är för vanligt med bilar som matchar den beskrivningen och hade polisen öht trott på spåret hade Alb*n häktats och man hade inte fortsatt häktat tjejerna (att de skulle stå i maskopi är alldeles för osannolikt).

Tydligen så ÄR det två olika grannar.
https://sverigesradio.se/artikel/hoga-dunsar-i-lagenheten-sen-kordes-misstankta-kvinnan-till-mcdonalds

Vetlanda is the new Twin Peaks...
Citera
2022-10-25, 22:04
Medlem
Synd att man inte ringer 114 14 eller så när jag hör såna ljud eller så, det hade kanske inte kunnat rädda livet på Tove men fått de på bar gärning..
Citera
2022-10-25, 22:04
Medlem
Tänk om JJ har någon slags sexuell relation med grannen och kroppen finns i grannens lägenhet
Citera
2022-10-25, 22:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Basdunk från en högtalare har ett speciellt ljud som man inte blandar ihop med något annat enligt mig.
Dunsarna var något annat..
Det som hördes var kanske grannen som bankade hårt på tjejens dörr?
Ingen ska ha öppnat enligt P4 Jönköping.
Citera
2022-10-25, 22:05
Medlem
NamnlosBarns avatar
Kanske hon blev styckad och gömd i resväska ?
Citera
2022-10-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Slag i golvet, jag utesluter inte styckning.

Vill minnas att grannar till K.J. i Boden som styckade V.B. vittnade om liknande ljud.

Isåfall satte dom igång ganska omgående med styckningen. Nu blir man nyfiken på vad polisen hittat i lägenheten som dom inte gått ut med.

Min första tanke ang dunstarna var att dom kom från T när hon försökte slita sig loss från strypningen, sparkar i väggen, slag i golvet osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har utgått ifrån att polisen inte arbetar enl strut-modellem , utan verkligen kartlägger de män som fanns på krogen, eller om någon rörde sig ensami området men som ändå inte passade in, någon som försökte kontakta Tove inne på krogen el utanför...
Flickorna har hamnat i stormens öga men det finns säkert något vittne som kanske ändå kan ha sett
någonting som kan göra att fokus flyttas från dessa två häktade.
Det är helt omöjligt att dessa två har begått våldsbrott eller kidnappning.
Ïngenting tyder på att det finns något som pekar på dem .
Allt måste ha berott på att "någon " bestämt sig för att peka ut flickorna i tidigt skede som gärningsmän ..

någon annan bär skulden till att Tove försvunnit-
polisledningen har väl ändå någon klok person som kan bredda perspektivet
.En sådan blodhund
som skånska Åkesson.
Precis allt pekar på JJ.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Förhörsledaren är med all säkerhet rutinerad, hur svårt kan det vara att knäcka två unga tjejer?
I vilken bil forslade ni iväg BO i? Vem körde? Var har ni dumpat BO?
Vi ser nog snart ett genombrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in