2022-10-25, 13:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Gaspriset kraschar i Europa
Från 339 euro till 93 per megawatt på en vecka.
Beror tydligen på att de europeiska länderna nu fyllt upp sina gaslager.
Priset är tillochmed negativt vissa tider, alltså gratis!😂😂😂
Allt går enligt plan!

Putin är så bortgjord. T.o.m. om EUs energiberoende av Ryssland fick han fel. Han underskattar andra länders förmåga att anpassa sig och hitta nya lösningar; han ser världen som något statiskt som bara väntar och tittar på när han själv agerar. Som om han spelade schack men där motspelaren inte får göra några drag.
Citera
2022-10-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Putin är så bortgjord. T.o.m. om EUs energiberoende av Ryssland fick han fel. Han underskattar andra länders förmåga att anpassa sig och hitta nya lösningar; han ser världen som något statiskt som bara väntar och tittar på när han själv agerar. Som om han spelade schack men där motspelaren inte får göra några drag.
Ja jag tror det också.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vilket jävla stolpskott!

Frågan är om han har stake nog att göra en Hitler?

Det är ju nu ända lösningen för Ryssland om de inte ska vara dömda till evig utfrysning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast nu flyttar du målstolparna.
Det som diskuterades förut var "svensk TV".

Jag skrev så här tidigare:
Citat:
Här en MSM-länk https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nte-en-sjukdom
Centerns ungdomsförbund har drivit på att legalisera pedofili. Kanske inte så konstigt med tanke på mängden pedofiler som det framkommit varit centerpartister.
https://nyheteridag.se/cuf-vill-lega...-med-pedofili/
CUF är rätt mainstream. Aftonbladet likaså.

Och:
Citat:
Jeffrey Sachs skulle knappast ha ett problem med en intervju i svensk tv.

Ditt argument var att opposition i MSM saknas för att ytterligheter som förespråkande av pedofili och annat av ytterlighet också saknas. Detta var mitt exempel på att du hade fel. Notera användandet av MSM och mainstream. Och jag skulle vilja sticka ut hakan lite och påstå att fred är något som ligger mer i allmänintresse än förespråkande av pedofili. Varav följer att man alltså borde ha mer av ifrågasättande av detta med nato och ukraina än av att ha förespråkning av pedofili i media.

Citat:
Nu, när det passar ditt argument, breddar du det plötsligt till MSM generellt.
Då finns alla åsikter representerade i Sverige, även anti-Nato och tämligen pro-ryska åsikter.

Håller du fast vid tanken på att media i Ryssland är friare än här? Du verkar inte vilja svar på det...?

Så du har lyckats producera en länk till ett exempel i MSM där sveriges inställning till ukraina, ryssland och nato ifrågasätts?!
Nej just det. Du glömde posta den länken

Jag har aldrig påstått att Ryssland har högre i tak.
Jag skrev så här:
Citat:
Tål man inte en sådan västanfläkt av kritik i media som ju på inget sätt ens är en kontroversiell sak att säga, ja då har man lågt i tak. Verkar som man eventuellt inte har lägre tak i ryssland.

Alltså: EVENTUELLT av vad jag såg där en oppositionell till kriget i ryssland fick komma till tals så drog jag slutsatsen att utifrån det klippet verkade man inte ha lägre i tak i ryssland. Eventuellt. Jag konsumerar inte ryska nyheter.
Du får gärna citera mig där jag påstår att media i ryssland är friare än i sverige
Ja det är en aning skruvad argumentation. Men faktum kvarstår: ifrågasättande av nato-medlemskap saknas. Ifrågasättande av miljardrullning till ukraina saknas. Ifrågasättande av narrativet kring anledningarna till kriget i Ukraina saknas. Dessutom saknas ifrågasättande av åsidosättande av informationsfrihet som är grundlagsskyddat.
Citera
2022-10-25, 13:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Vad hände med marschen mot Mykolaiev och vidare mot Odesa som någon svenne-vatnik rapporterade om i samband med att Ukraina inledde offensiven mot Kherson?
Den lär dröja!

Bara idioter här bland våra putinrunkare som kan inbilla sig att den är möjlig.

Inte ens den ryska propagandan tror ju på det längre…
Citera
2022-10-25, 13:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Ditt argument var att opposition i MSM saknas för att ytterligheter som förespråkande av pedofili och annat av ytterlighet också saknas. Detta var mitt exempel på att du hade fel

Nu ljuger du rakt av.
Jag sa att alla åsikter finns i bredare media men inte i SVT.

Citat:
Som sagt: vi tillåter inte förespråkarna för laglig pedofili komma till tals i SVT heller.
Innan invasionen var nyhetsbilden mer splittrad. Efter en fullskalig militärinvasion, i strid med ingångna avtal och FN-stadgan, tar SVT ställning. Solklart och rätt.
Sedan - åter igen - det finns en brokig flora med öppna alternativa kanaler i Sverige där alla kan komma till tals och sprida sin syn på vad som sker.
Stor skillnad mot Ryssland, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Så du har lyckats producera en länk till ett exempel i MSM där sveriges inställning till ukraina, ryssland och nato ifrågasätts?!
Du menar allvar?
Ett par exempel efter 30 sekunder googling.
Citat:
Medias Nato-argument håller inte
https://www.friatider.se/guillou-medias-nato-argument-haller-inte
Citat:
men det finns också frågetecken kring vad som egentligen hänt och vilka som ligger bakom
https://proletaren.se/artikel/vad-ar-sant-i-mediestormen-runt-butja

Är din poäng att för få svenskar köper Rysslands bild av det som sker och skriver om det?
Eller att man inte får skriva i MSM om det? Hur stoppas detta enligt dig i så fall?

Eller är din egentliga poäng att man inte kan skriva pro-ryska saker utan att få mothugg av andra?
Citera
2022-10-25, 13:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Italiens nya premiärminister Giorgia Meloni lovar att man inte kommer att ge efter för Putins utpressning och att man kommer att fortsätta stöda Ukraina.

Var det inte hon som skulle stöda ryssarna enligt trollen

https://www.reuters.com/world/europe/italy-must-not-give-blackmail-putin-pm-meloni-says-2022-10-25/
Citera
2022-10-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som ryskt artilleri har upphört nu enligt FIRMS branddata:

https://twitter.com/Lee__Drake/statu...7xm70lflQ&s=19

Om ryssarnas artilleri har upphört att fungera då är vi nära slutet för kackerlackorna

Intessant iaktagelse, är de så beslutsamma att de lägger alla sina resurser på reträtt och uppbyggnad av försvarslinjer, eller har de inte fått fram amunition till sina "kanoner".
Är väl artileritet som varit Rysslands främsta vapen i kriget.
Citera
2022-10-25, 13:51
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Italiens nya premiärminister Giorgia Meloni lovar att man inte kommer att ge efter för Putins utpressning och att man kommer att fortsätta stöda Ukraina.

https://www.reuters.com/world/europe/italy-must-not-give-blackmail-putin-pm-meloni-says-2022-10-25/
Jo dessa foliehattar griper ju efter varje halmstrå.

Även om hon är emot vissa delar av EUs regelverk är hon ju ingen EU motståndare.
Citera
2022-10-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Inte förvånande då hon sa exakt samma sak innan hon blev vald- att det italienska stödet står fast.

Många rysstroll/nyttiga idioter verkar tro att väst stöd till Ukraina står och faller baserat på vem som leder västländerna- bara för att de applicerar enmansshowen i Kreml till västerländska diton- utan att förstå att stödet till Ukraina grundar sig i ett folkligt stöd, och stöd bland väst institutioner då vi alla förstår vad konsekvenserna skulle bli om ryssen lyckas med detta företag.
Citera
2022-10-25, 14:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jo dessa foliehattar griper ju efter varje halmstrå.

Även om hon är emot vissa delar av EUs regelverk är hon ju ingen EU motståndare.
Även om jag själv är emot EU:s så kallade politiska union, men för handelsunionen, har det inget med kriget att göra.

Här är skuldfrågan skitenkel. Ryssland angrep Ukrainarna. Ukrainarna bekämpar inkräktarna.
Man behöver inte ens fundera om diktatur mot demokrati, eller öst mot väst, även om det ytterligare stärker Ukrainas sak och min övertygelse att jag står på rätt sida.

Det finns så att säga inga frågetecken och min åsikt om EU, är helt enkelt en icke-fråga här.
Citera
2022-10-25, 14:02
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Grips ryssar på löpande band i Norge

Citat:
En brasiliansk statsborger er blitt pågrepet av politiet i Tromsø. Ifølge NRK mistenker PST at han egentlig er russer og jobber for russisk etterretning.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2BBWbq/nrk-mistenkt-russisk-spion-arrestert-i-tromsoe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in