Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Fast nu flyttar du målstolparna.
Det som diskuterades förut var "svensk TV".
Jag skrev så här tidigare:
Citat:
Här en MSM-länk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nte-en-sjukdom
Centerns ungdomsförbund har drivit på att legalisera pedofili. Kanske inte så konstigt med tanke på mängden pedofiler som det framkommit varit centerpartister.
https://nyheteridag.se/cuf-vill-lega...-med-pedofili/
CUF är rätt mainstream. Aftonbladet likaså.
Och:
Citat:
Jeffrey Sachs skulle knappast ha ett problem med en intervju i svensk tv.
Ditt argument var att opposition i MSM saknas för att ytterligheter som förespråkande av pedofili och annat av ytterlighet också saknas. Detta var mitt exempel på att du hade fel. Notera användandet av MSM och mainstream. Och jag skulle vilja sticka ut hakan lite och påstå att fred är något som ligger mer i allmänintresse än förespråkande av pedofili. Varav följer att man alltså borde ha mer av ifrågasättande av detta med nato och ukraina än av att ha förespråkning av pedofili i media.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Nu, när det passar ditt argument, breddar du det plötsligt till MSM generellt.
Då finns alla åsikter representerade i Sverige, även anti-Nato och tämligen pro-ryska åsikter.
Håller du fast vid tanken på att media i Ryssland är friare än här? Du verkar inte vilja svar på det...?
Så du har lyckats producera en länk till ett exempel i MSM där sveriges inställning till ukraina, ryssland och nato ifrågasätts?!
Nej just det. Du glömde posta den länken
Jag har aldrig påstått att Ryssland har högre i tak.
Jag skrev så här:
Citat:
Tål man inte en sådan västanfläkt av kritik i media som ju på inget sätt ens är en kontroversiell sak att säga, ja då har man lågt i tak. Verkar som man eventuellt inte har lägre tak i ryssland.
Alltså: EVENTUELLT av vad jag såg där en oppositionell till kriget i ryssland fick komma till tals så drog jag slutsatsen att utifrån det klippet verkade man inte ha lägre i tak i ryssland. Eventuellt. Jag konsumerar inte ryska nyheter.
Du får gärna citera mig där jag påstår att media i ryssland är friare än i sverige

Ja det är en aning skruvad argumentation. Men faktum kvarstår: ifrågasättande av nato-medlemskap saknas. Ifrågasättande av miljardrullning till ukraina saknas. Ifrågasättande av narrativet kring anledningarna till kriget i Ukraina saknas. Dessutom saknas ifrågasättande av åsidosättande av informationsfrihet som är grundlagsskyddat.