2022-10-25, 12:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryzzland kommer att betraktas och hanteras av världen som Nordkorea 2.0
Det är landet tyvärr redan.
https://www.businessinsider.com/vladimir-putin-law-illegal-insult-him-government-2019-3?r=US&IR=T
Citat:
Vladimir Putin signed a restrictive new law that makes it illegal to insult government officials — including him
En korrupt tjuvstat som beter sig som om de vore terroristmuslimer i MENA, skjutandes raketer och missiler över grannländers städer och bostadsområden.
Citera
2022-10-25, 12:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Men jag hittade ju exempel åt dig på att folk diskuterar pedofili i mainstream media.
Precis det du sa inte fanns först.
Du menar alltså att det är ett sundhetsteckan att normalisera pedofili, och att udda saker som att ifrågasätta krig är något som man kan klara sig utan i en demokrati?
Fortsatt så efterlyser jag någon i MSM som kan berätta en avvikande åsikt om nato eller ukraina. Jag väntar på en länk till ett aktuelltinslag där Jeffrey Sachs eller någon kritisk till sveriges ståndpunkt angående nato och ukraina intervjuas
Fast nu flyttar du målstolparna.
Det som diskuterades förut var "svensk TV".
Citat:
Vad har vi sett i den vägen i svensk TV som ifrågasätter något av rådande ställningstagande i ukrainafrågan?

Nu, när det passar ditt argument, breddar du det plötsligt till MSM generellt.
Då finns alla åsikter representerade i Sverige, även anti-Nato och tämligen pro-ryska åsikter.

Håller du fast vid tanken på att media i Ryssland är friare än här? Du verkar inte vilja svara på det...?
Senast redigerad av DikT 2022-10-25 kl. 13:29.
Citera
2022-10-25, 12:58
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Regimen överlever – med eller utan Putin
Sverige måste börja planera för att hantera Ryssland efter kriget.
Utgångspunkten måste vara att regimen kommer vara besjälad av ett vitglödgat hat mot Ukraina och mot dess vänner i väst.
Denna regim måste isoleras under överskådlig tid, skriver Stefan Hedlund, professor i öststatsforskning.

https://www.expressen.se/debatt/regimen-overlever-med-eller-utan-putin/
Ja detta är nog de flesta med fungerande hjärna överens om!

Ryssjävlarna ska avväpnas frysas ute från allt i minst en generation.

Fan vad skönt det ska bli att slippa detta bögfolk då man är ute och reser!😁👌👍
Citera
2022-10-25, 13:00
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Men jag hittade ju exempel åt dig på att folk diskuterar pedofili i mainstream media.
Du menar alltså att det är ett sundhetsteckan att normalisera pedofili, och att udda saker som att ifrågasätta krig är något som man kan klara sig utan i en demokrati?
Fortsatt så efterlyser jag någon i MSM som kan berätta en avvikande åsikt om nato eller ukraina. Jag väntar på en länk till ett aktuelltinslag där Jeffrey Sachs eller någon kritisk till sveriges ståndpunkt angående nato och ukraina intervjuas

Det är krig i Ukraina. Hur relevant är det att ha en avvikande åsikt om det.
Det är som att kritisera att bilarna i en seriekrock är skitiga. Det får man väl ta sen, när tiden är mogen för det.
Nu är främsta målet att få Ryssland att sluta kriga.
Sen kan säkert väst ställa krav på Ukraina att åter komma på fötter igen.
Citera
2022-10-25, 13:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Negativt pris på gas nu: https://i.redd.it/aqr933a0crv91.jpg

Dags att kasta in handduken nu, ryssar.
Ja synd att man inte kan ta emot gas just nu och få 15 euro per MW😂😂😂

Grattis Putin!📣👌👍

Allt går väl enligt plan?
Citera
2022-10-25, 13:07
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Fast det är sjukt fascinerade att se på när Ryssland sjunker djupare ner i gyttjan. (jag själv försöker göra min bit att stoppa vansinnet men bland nyttiga idioter och folk som får betalt att heja på vansinnet så finns det inte mycket man kan göra)
Såg en intervju med en rysk landsflykting i Armenien som sade ungefär samma sak:
https://www.theatlantic.com/international/archive/2022/09/russia-exile-putin-military-draft/671541/
Citat:
‘An Army of Zombies Is Leading Us to Hell’
An interview with a Moscow professional who just quit Russia to escape Vladimir Putin’s military draft.

Anna Nemtsova: "Why didn’t you want to be drafted to fight in Ukraine?"
Anton Shalaev: "On the day Putin declared the war, I knew I would never fight on behalf of this new Nazi Reich. They are my personal enemies: mercenaries who steal my country from me, occupy foreign territories, and kill innocent people. Putin’s army commanders have had plenty of time to turn down their contracts; instead, they are recruiting more cannon fodder now."

Nemtsova: "What do you think of the Kremlin’s decision making?"
Shalaev: "A few old men and an army of zombies are leading us to hell. I say that because people around me in Russia behaved as if they had been bitten by a zombie, dragging my entire country into a dreadful war. All I saw was Russian loser husbands beating their wives, while the entire rotting house of the state system has turned my people into an army of the dead."
Verkar som det inte finns så mycket att hoppas på därborta: De kommer fortsätta med sin aggressiva och utåtagerande Nordkorea-psykos för att bevisa sin storhet, "RUSSIA STRONK!!!", tills antingen Putin självdör eller folkrepublikerna som U-landet består av börjar utropa självständighet och slita sig loss ur nationen, för att åter få komma in i och ta del av världsgemenskapen och -handeln.
https://www.youtube.com/watch?v=YzCoJXxb5xI
Citat:
How Russia could collapse (again) - Death of an empire

Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja Putin klantade bort det enda vapnet han hade mot väst, gasen. Jag tror han är rätt ångerfull hur han har hanterat det där.
"Dear Leader cannot fail, he can only be failed!"
Citera
2022-10-25, 13:10
Medlem
Citat:

Kunde du nu så lätt kunde hitta diskussioner om att normalisera pedofili så lär du inte har något problem att hitta det andra heller?

Återigen så varför blandar du ihop ett NATO medlemskap med att stödja Ukraina? Det var ett herrans liv i media när det gäller NATO-ansökan så att du inte hittar det är ju bara trams. Beträffande att stödja Ukraina så är har det också varit en rätt intensiv debatt, men då gäller det ju snarare att vi ger för lite stöd och inte för mycket.

Det låter dock mest som att bara vill ha en Putinrunkare som oemotsagd kan sitta i Aktuellt och sprida de lögner som Kreml förmedlar men det kommer inte att hända gubben..
Citera
2022-10-25, 13:17
Medlem
raskenss avatar
Verkar som ryskt artilleri har upphört nu enligt FIRMS branddata:

https://twitter.com/Lee__Drake/statu...7xm70lflQ&s=19

Om ryssarnas artilleri har upphört att fungera då är vi nära slutet för kackerlackorna
Citera
2022-10-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Negativt pris på gas nu: https://i.redd.it/aqr933a0crv91.jpg

Dags att kasta in handduken nu, ryssar.

Ja det ser inte bättre ut. Dock så har jag tog jag en trejd på UNG upp mot ca 20 dollars märket så på kort sikt så är det upp som gäller.
Citera
2022-10-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag tror du har en stark poäng här. Filmerna från Dagestan under mobiliseringen var ganska häpnadsväckande. Och jag tror knappast att just Dagestan var helt unikt. Nu fick väl antagligen makten bukt med folket där men det lär ju knappast ha lugnat ner folkmassorna i grunden eller tagit bort problemet. Snarare jäser nog bitterheten ännu starkare. Och det kommer i sin tur att göra intryck på andra minoriteter som kanske kommer att organisera sig ännu mer nästa gång det ska protesteras. Det känns som om ryssland trampar på ganska tunn is idag.
Ja, Dagestan har all anledning att vara sura på ryssarna. För några år sedan lyckades deras stolthet, fotbollslaget Anzhi från Makhachkala, kvalificera sig till Europacupspel, men pga den instabile situationen i regionen flyttades matcherna till CSKA:s stadion i Moskva. Där de fåtaliga moskoviter som betalade inträde bara gick dit för att förolämpa, håna och vissla åt Anzhi. Svastikor, keltiska kors och odalrunor syntes som vanligt på läktarna, men det gör de ju alltid på ryska arenor.
Citera
2022-10-25, 13:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som ryskt artilleri har upphört nu enligt FIRMS branddata:

https://twitter.com/Lee__Drake/statu...7xm70lflQ&s=19

Om ryssarnas artilleri har upphört att fungera då är vi nära slutet för kackerlackorna
Spännande!

Kollapsen kanske är närmare än vi trodde?
Citera
2022-10-25, 13:24
Medlem
tenebriss avatar
Vad hände med marschen mot Mykolaiev och vidare mot Odesa som någon svenne-vatnik rapporterade om i samband med att Ukraina inledde offensiven mot Kherson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in