2022-10-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lutar åt att det är en 3:e inblandad, tror inte man får in en cykel i en Suzuki Alto..

Den kan lätt dom flyttat för egen maskin.
Citera
2022-10-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Om dom sitter häktade med fulla restriktioner så har dom ju ingen insyn i utredningen förutom det polisen väljer att berätta. Man får inte tillgång till media om man är häktad med fulla restriktioner.

Märkligt att MH har stängt av sina kommentarer på sista inlägget på sin Instagram….
ja visst kan väl vara föräldrarna men såg så konstigt ut när de plötsligt är avstängda och hon sitter väl fortfarande häktad?!
Senast redigerad av Bokhylladeluxe 2022-10-25 kl. 13:15.
Citera
2022-10-25, 13:07
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Får inte heller ihop detta och undrar även jag av vilken anledning mord/dråp/bortförande utförts.
Tidslinjen för att hinna med allt denna natt efter kl 2 typ känns också mystisk. Det kan ju inte vara planerat om de plötsligt stötte ihop på krogen.
Om man läser på sidan https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies
Skriver TT något om att vissa tror jag är MY. Vad betyder det?

Förslagsvis den litterära figuren lilla my.
Citera
2022-10-25, 13:07
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiiiim
Vet inte om just mp varit där men jag har gått längs hela spåret.Samt skogen bakom scoutstugan. Den skogen är väldigt tät och stor. Fortsätter man på en stig där så kommer man till tjistlulle och då väldigt nära biltema (tänkte på masten)
Har ringt till mp och tipsat om den skogen
Scoutstugan längst bort på Gränsgatan där skogen börjar?
Citera
2022-10-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Varför öppnar hon Snap? Vem babblar hon med?

Vet vi att det inte är en cykel som brukar stå där? Alltså den som syns på Google Street View.

Ge dig. Du skapar fantasier för att du tror att någon är nörd för att den inte sovit en natt. Hett tips: Inte bara nördar är vakna om natten - Vi bara gör annat än du.

Det undrar jag också. Drar man igång en sådan utredning beroende på hur någon beter sig under förhöret eller vad är orsaken?

Vil tro de ikke setter igang en slik utredning uten å være ganske sikker på at de har rett person, ellers ville de vel kastet bort mye penger på utredninger av uskyldige? Står blandt annet dette « Ibland kan åklagaren vilja ha
en personutredning innan en person är åtalad
om personen har erkänt brottet
eller om det finns starka skäl att tro
att personen har gjort brottet.»
Citera
2022-10-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför har det inte kommit någon artikel i stil med "Vännerna om kvällen: Vi förfestade och sen drog till Nöjet. Allt verkade vara normalt" ?

Jag tror det är för att det verkar som TT gick till Nöjet själv. Hon gick inte dit för att äta/dricka/festa. Vad jag förstått så har det framkommit att hon enbart gick till Nöjet för att en vän till henne verkade befinna sig där (inte JJ eller MH) som hon var/blev orolig för.
Det framgår dock inte vem denna vännen är, tjej, kille, ung, äldre, vän, bekant etc.
Hon frågade och visade bild på vännen för barchefen som har uttalat sig kort i media.

Om TT sedan tog något att dricka inne på Nöjet ändå, om hon träffade vänner/bekanta där framgår inte heller riktigt, men hon ska åtminstone ha träffat JJ och MH. TT och JJ ska ha börjat bråka/tjafsa, sedan gått därifrån gemensamt, för att lösa konflikten hemma hos JJ.

Det framgår väl inte heller någonstans om det var en ny konflikt mellan TT och JJ eller om det var det gamla bråket som blossade upp på nytt?
Citera
2022-10-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Scoutstugan längst bort på Gränsgatan där skogen börjar?

Ja precis. Kör man in där så är det rätt ödsligt även om det ligger två hus där. Svårt att förklara men vet med säkerhet att man inte direkt reagerar på om någon kör in där på natten
Citera
2022-10-25, 13:11
Medlem
Sen har väl JJ och MH haft hela söndagen på sig att ev flytta en kropp?
Alla pratar om att de gör det runt 04, men de kan lika gärna gjort det kl 11 på söndagen.

Att JJ lägger ut en annons på FB betyder inte att hon är på det stället som grepen, som annonsen innehöll, är. Har för mig någon skrev att pappan lagt ut exakt samma bild på grepen på annan sida?
Citera
2022-10-25, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Den kan lätt dom flyttat för egen maskin.

Cykeln har med 95% sannolikhet fraktats bak i en bil med tanke på de märken och skador den har. Har själv kört cyklar i skuffen på en bil, känner igen problemen så väl vad som skadas och vrids då.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag kollade cykeln nyss.
På sadeln ser det ut som där finns en liten vattenpöl.

Det där är väldigt intressant! Enligt nederbördsprognosen för Tomtebacken som visserligen ligger ett par mil från Vetlanda visar den inget nederbörd efter kl 04:00. Alltså bör cykeln placerats där före 04:00.

Jag sökte på väderstationer i Vetlanda utan att hitta nederbördshistorik för den 16 tyvärr.
Citera
2022-10-25, 13:13
Medlem
Boende i Vetlanda.
Ut i skog och mark med eller utan hund för att se om ni hittar något av intresse. Markägare kan göra sin förbannade plikt och se över sina marker och byggnader i och kring Vetlanda.
Allmänheten är polisens bästa ögon. Här i tråden tycks ingenting hända.
Citera
2022-10-25, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ett intressant fall det här. Det råder dock ingen tvekan om att det även förekommer en manlig gärningsman.

Ett eventuellt mord har skett under påverkan av alkohol och kanske även narkotikaklassade medel, vilket i sig bäddar för en hel del misstag. Jag funderar bara om den manliga gärningsmannen varit nykter..

En pappa vill alltid sitt barns bästa och det är en naturlig instinkt att vilja hjälpa sitt barn vid en krissituation som denna, än att försöka övertala sitt barn att åka in till station och ange sig själv.

När det dessutom uppstår en krissituation, är man av naturliga skäl inte direkt rationell i sitt tänkande och utförande. Det har med all säkerhet begåtts en hel del misstag. Det är inga yrkesmördare vi talar om.

Hoppas att flickans kropp hittas så snart som möjligt. Det är ytterst viktigt för utredningen men även för de anhöriga.

/ Leif

Precis.
Dessutom har han redan pratat med media, han har sagt att han var chockad när polisen ringde .
Jag tänkte direkt att han var chockad långt innan polisen ringde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in