2022-10-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Oj här har vi någon som borde gå igenom svenska fall

Och här har vi någon som bara tittar på tv och inte statistik.
Citera
2022-10-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Jag ligger sömnlös och försöker hinna ifatt, problem bara då man läser folks interna konflikter å dylikt, eller frågor som finns men att man inte orkar läsa.
Jag har läst som lite grön gubbe utan stopp men tråden fylls på lika fort.
Var tvungen att slänga in lite efter vad som fortfarande skulle kunna vara ett möjligt scenario i denna historien och det känns som om det mycket väl skumme kunna vara så även om jag ibland tror att det enbart var tjejerna så kan ju faktiskt pojkvännen vara en del av det.

Låt säga när han går upp och ska hämta henne i JJs lägenhet.

Precis! Jag kan inte släppa den saken på att han är inblandad på något sätt! Kan i te komma på varför det är så och jag kan ha helt fel..... Men
Citera
2022-10-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
jag tror inte M varit delaktig mer än att bevittnat detta, tror hon är otroligt "underkastad" JJ.

"TEORI TEORI TEORI"

Jag tänker som så att efter Tove ringt pojkvännen och sagt hon är på väg hem (02:30) så har det svartnat för JJ, möjligt Tove sagt något typ: nej jag tänker inte hålla "sanningen" inne, jag kommer berätta, anmäla, whatever bråket tidigare handlat om, och då har JJ fått spel och attackerat Tove och tex strypt henne (impulsivt,möjligt påtänd,säkert någon slags empatistörning, Borderline?)

M har blivit vittne till allt och JJ hotar henne att samma kommer hända henne om hon berättar.

M skjutsar JJ till mcdonalds (indirekt så "ljuger" inte JJ att hon och M åkte dit för på ett sätt så "åker" de ju dit tillsammans) o släpper av henne där (enl "vittnen") för att sen fortsätta hem, rädd för vad som komma skall.

JJ möter upp "killen i silvrig BMW" (enl "vittnen"), de åker sen tillbaka för att "undanröja" kropp och bevis.

Maja är skrämd till tystnad men mycket möjligt hon börjat "vittna" under förhören.

Intressant teori. Men har M körkort och tillgång till bil under natten?
Citera
2022-10-25, 10:22
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det dessutom blåste rejält kan hon ha bestämt sig att ställa cykeln och fortsätta till fots.

Jag kollade cykeln nyss.
På sadeln ser det ut som där finns en liten vattenpöl.
Citera
2022-10-25, 10:22
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Med vilken sannolikhet bedömer ni att ryktet stämmer att det var JJ som satte eld på exets port/trappuppgång?

En sådan handling säger ju enormt mycket om en person och hennes förmåga att hantera att bli förskjuten. Ev svartsjuka mot exet nya tjej.

Detta fall kan ju också ha med någon typ av svartsjuka att göra iom att JJ och TTs pojkvän åtminstone varit vänner tidigare..
Citera
2022-10-25, 10:24
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Även om det är spännande att kolla upp sidospår. Det nämns någon manlig person i tråden. Han är indragen i denna tråd för att han ser "skum" ut och att han bestridit fakturor? Att han har klargjort för sin "kk" att han inte vill ha något utöver, men hon blir kär i honom för att senare hänga ut honom i en tråd att han är ett svin? Men vilken är hans koppling till detta? Att han har bott på samma gata som T's pojkvän? Att han inte var på jobbet? Då borde ju halva Vetlanda vara sus. Ser inte kopplingen till denna händelse dock, lite långsökta? Klargör gärna!

För att klargöra:
Det började med att en vitte i tråden berättade att hen informerat polisen om en JL som hen hävdar har ”lekt” med en av MGM och berättar div sadistiska saker han gjort mot andra kvinnor och att han bla att sökt efter en surrogatkvinna att föda hans barn, hållt kvinnor inlåst i burar etc.
Dessa sadistiska drag har sedan bekräftats av andra.
Det har sedan av olika i tråden påståtts att han inte varit på jobbet men förnyat sitt pass under förra veckan! Och att han har tillgång till många olika marker och byggnader. Samt att han äger en bil som skulle kunna stämma in på obekräftade uppgifter om den bil JJ ska ha åkt med till McDonalds.

Men anledningen till att han drogs in i tråden från början va alltså att det sas att han och någon av MGM har haft en (underförstått sexuell) relation. Det är dock inte mycket som blivit bekräftat med några ordentliga källor. Däremot bekräftat av oberoende användare att han har sadistiska drag och taskig kvinnosyn.
Citera
2022-10-25, 10:26
Medlem
En grej jag inte får ihop. JJ ska ha setts släppas av vid McDonalds av en bil enligt någon som jobbar där eller som har varit där vid samma tidpunkt som JJ. I media har man även skrivit att JJ släppts av vid McDonalds så det verkar som att den uppgiften faktiskt är bekräftad från polisens håll. Har talats om en silvrig bmw i tråden även om det förefaller vara en trådsanning just nu som inte bekräftats.

Hur kommer det sig att vi inte hört något om denna tredje person? Kan den märkliga tystnaden från media och polis senaste dagarna handla om att man har personen under span och väntar på bästa tillfälle att hen? Skulle inte alls förvånad mig om vi får höra om att en tredje person har gripits inom de närmsta dagarna.
Citera
2022-10-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
FÖR INGEN i dagens läge låser sin cykel på det sättet utan ett räcke, stolpe, ställ...
Du har fel.
Åk till närmaste universitet. Där hittar du några tusen cyklar. Räkna hur många som
1, är låsta och fastlåsta på ett tillfredställande säkert sätt.
2, är låsta, men dåligt.
3, inte är låsta alls.

Oavsett vem som placerat den här cykeln här så är det gjort på natten av någon som varit ute och druckit, när det är regnigt, blåsigt, och är förmodligen på grund av regnet ganska kallt. Jag är också sus på cykeln och hur den hamnade där, men för guds skull, släpp hur den råkar vara låst. Det har diskuterats till leda här i tråden utan att komma framåt.

Det faktum *att* den överhuvud taget är låst är mer intressant.
Senast redigerad av johann78 2022-10-25 kl. 10:29.
Citera
2022-10-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Du har fel.
Åk till närmaste universitet. Där hittar du några tusen cyklar. Räkna hur många som
1, är låsta och fastlåsta på ett tillfredställande säkert sätt.
2, är låsta, men dåligt.
3, inte är låsta alls.

Oavsett vem som placerat den här cykeln här så är det gjorts på natten av någon som varit ute och druckit, när det är regnigt, blåsigt, och är förmodligen på grund av regnet ganska kallt. Jag är också sus på cykeln och hur den hamnade där, men för guds skull, släpp hur den råkar vara låst.

Det faktum *att* den överhuvud taget är låst är mer intressant.

ja jo du har säkert rätt, men med tanke på alla stölder känns de ju som att ngn borde tänkt efter om dom hade velat ha sin cykel kvar.. men ja jag tänker om , du har rätt faktiskt..
Citera
2022-10-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tove var en kultur-brutta asså? Tja, kan man ju se på utseendet bara...

Nu var det faktiskt JJ som skribenten @Detroit1 beskrev och inte Tove.
Citera
2022-10-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
För att klargöra:
Det började med att en vitte i tråden berättade att hen informerat polisen om en JL som hen hävdar har ”lekt” med en av MGM och berättar div sadistiska saker han gjort mot andra kvinnor och att han bla att sökt efter en surrogatkvinna att föda hans barn, hållt kvinnor inlåst i burar etc.
Dessa sadistiska drag har sedan bekräftats av andra.
Det har sedan av olika i tråden påståtts att han inte varit på jobbet men förnyat sitt pass under förra veckan! Och att han har tillgång till många olika marker och byggnader. Samt att han äger en bil som skulle kunna stämma in på obekräftade uppgifter om den bil JJ ska ha åkt med till McDonalds.

Men anledningen till att han drogs in i tråden från början va alltså att det sas att han och någon av MGM har haft en (underförstått sexuell) relation. Det är dock inte mycket som blivit bekräftat med några ordentliga källor. Däremot bekräftat av oberoende användare att han har sadistiska drag och taskig kvinnosyn.

Var kan man se vilka bilar JL äger?
Citera
2022-10-25, 10:30
Medlem
Dom här två samtal med pojkvännen.
Vad får honom att ringa henne 01:50 krogen stänger 01, väntar han på henne, har han koll på att hon inte är hemma?
Visst kan man höras såklart men nu tänker jag bortom det vanliga att man hörs när man kommer hem om man varit åtskilda under kvällen.

Hon ringer honom 40 minuter senare och säger än en gång att hon är på väg hem.
Dom har hörts två gånger inom kort tid där hon båda gånger säger att hon är på väg hem och ändå törs J och M göra nåt med henne, väl medvetna om att T’s pojkvän vet att hon är med dom? Han måste vara inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in