2022-10-25, 07:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med försvunna Tove, 21, på nattklubben, men försonades senare i hennes hem.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/

”Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera luckor i kvinnans version, erfar Expressen.”

Någon som har inloggning och kan läsa artikeln och berätta vad det är för ”flera luckor” som expressen babblar om i sin artikel?

Varför finns det endast luckor i ena kvinnans berättelse? Har de inte samstämmiga berättelser?

100% GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den häktade har kanske behövt något från sin bostad- och häktespersonal hämtar detta åt henne
klädplagg typ. Behöver inte vara en ny teknisk undersökning.
Den borde varit färdig tidigare ...

De får absolut ingenting från lägenheten.
Citera
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ett intressant fall det här. Det råder dock ingen tvekan om att det även förekommer en manlig gärningsman.

Ett eventuellt mord har skett under påverkan av alkohol och kanske även narkotikaklassade medel, vilket i sig bäddar för en hel del misstag. Jag funderar bara om den manliga gärningsmannen varit nykter..

En pappa vill alltid sitt barns bästa och det är en naturlig instinkt att vilja hjälpa sitt barn vid en krissituation som denna, än att försöka övertala sitt barn att åka in till station och ange sig själv.

När det dessutom uppstår en krissituation, är man av naturliga skäl inte direkt rationell i sitt tänkande och utförande. Det har med all säkerhet begåtts en hel del misstag. Det är inga yrkesmördare vi talar om.

Hoppas att flickans kropp hittas så snart som möjligt. Det är ytterst viktigt för utredningen men även för de anhöriga.

/ Leif
Citera
2022-10-25, 07:14
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Studier, har någon uppgivet tidigare.

Såg det alldeles nyss på sida 378 tror jag håller på att läsa ikapp och kommenterade ett inlägg.
Citera
2022-10-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är det förresten vanligt att karlar upp till 25 år fortfarande bor hemma hos mamma i mindre städer, skulle förstå om det är i Stockholm även om det vore ovanligt här. Men i mindre orter flyttar väll ungarna ut fort då det finns hyresbostäder och bostadsrätter inte är så dyra.
Han hade bott hemma hos mamsen fram till alldeles nyligen?
Vad beror det på?

I en mindre stad kan det ju också vara så att även en ensamstående förälder med medelinkomst kan ha råd med en bostad som är såpass stor, kanske har en avskild avdelning t ex så det känns ok att bi hemma längre och spara pengar till egen bostad utan att behöva ta stora lån
Citera
2022-10-25, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Vem har noterat att TT cykel stod utanför JJ lägenhet kl 4 en stormregning natt/morgon?

Grannar eller tidningsbud kan man anta.

Men ändå märkligt att denne har iakttagit cykeln. Mitt i natten. Busväder.
Skulle jag ha en promenad mitt i natten hade jag lagt noll cyklar på minnet.

Jag ifrågasätter inte vittnesuppgiften. Men fascinerad över hur mycket folk alltid lyckas lägga märke till.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-25 kl. 07:25.
Citera
2022-10-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Antagligen ingen en natt mot sön.

Vad menar du? Finns folk som jobbar skift/natt och som kan ha varit vakna eller precis kommit hem från jobbet. Polisen hade troligen inte sett det som en "lucka" i JJs berättelse om vittnesmålet inte var trovärdigt.
Citera
2022-10-25, 07:28
Medlem
okok1s avatar
McD mannen måste vara GM 3. Frågan är vad hans roll är?
Citera
2022-10-25, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Någon form av problematik vill jag säga.
Inget konstigt att ungdomar bor länge hemma i dagens läge. Bostadsrätter är svindyra, hyresrätter har många många års kö så det är svårt för ungdomar att få tag i lägenhet speciellt om de är ensamstående och ännu värre om det pågår studier.
Citera
2022-10-25, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Transport ?
Citera
2022-10-25, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Förhoppningsvis har man gått igenom kameror vid donken eftersom man har kunnat knyta JJ dit (antagligen genom vittnesmål och kamerabevisning)
Citera
2022-10-25, 07:44
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Sant, vill inte misstro den här grannen alls.
Men man borde ju höra något mer än bara ”dunsar” om har ihjäl en människa. Som att någon skriker för sitt liv borde höras och inte bara ”dunsar”.

Ett slag i huvudet som får personen att trilla ihop och någon som hoppar/stampar i bröstkorgen får snabbt medvetandet att försvinna.
Ett slag i huvudet kan vara dödligt om det går ett blodkärl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in