2022-10-25, 20:24
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Då gäller det bara att lista ut vad dunstarna kom ifrån. Vi vet ingenting om gap och skrik i lägenheten. Heller ingenting om hög musik. Av vilket det sistnämnda skulle kunnas förklarats med att dunsarna i själva verket var dunkande. Bra tryck i basen med andra ord.

Men allt vi har är dessa dunsar och spring i trappan
Basdunk från en högtalare har ett speciellt ljud som man inte blandar ihop med något annat enligt mig.
Dunsarna var något annat..
Citera
2022-10-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nämen kära nån, grannar har hört dunsar efter klockan tre, fine, men att sen samma granne knackar på, hoppsan modigt.. men nu kör även denna granne dom till McD på sennatten o c h ser en av dom gå fram till två killar i bil.
Det här ju för fan Twin Peaks, nä sorry Vetlanda

Bra att någon knackar på. Samma som i Wilma fallet att grannen var påväg o knacka på. Sånt är så viktigt!
Senast redigerad av emelieb7 2022-10-25 kl. 20:30.
Citera
2022-10-25, 20:25
Medlem
Finns det något mer än den skumma grannens berättelse som bekräftar besöket på McDonalds??
Videokamera? Andra vittnen??

Om inte så behöver de ju inte alls varit där.

Grannen och JJ fraktade bort en kropp. De åkte inte alls till Donken vid 03:00.

Uppenbart att grannen och JJ är tighta oavsett ett Donken-besök eller ej för vem fan skjutsar en granne till Donken efter 03:00 annars? Ingen.

Allt som den här grannen säger behöver inte stämma överhuvudtaget.
Citera
2022-10-25, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Konstigt att dessa uppgifter kommer först nu om hon vill vara så safe… hmm
Polisen har väl precis släppt detta till expressen
Citera
2022-10-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Nytt (för mig) citat från Expressen:

”Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.”

Jag hänger inte med längre. En granne hörde höga dunsar klockan 03 och knackade dessutom på! Och en annan granne ska alltså ha skjutsat henne.

Oj då. Här händer det visst grejer.
En körd till McDonalds och den andra kvar i lägenheten ?
Tre tjejer och ett jävlas snurr. Varav en fortfarande saknas och en som mer eller mindre gått upp i rök innan hon greps och anhölls
Citera
2022-10-25, 20:27
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Bra att någon knackar på. Samma som i Lisa Holm fallet att grannen var påväg o knacka på. Sånt är så viktigt!
Wilma-fallet menar du anar jag.
Citera
2022-10-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vi vet redan sedan länge att grannar reagerat på höga ljud den natten, men inte att någon knackat på. Ska JJ ha öppnat och sagt att läget är under kontroll, och vad ska grannen vid dörren i så fall ha hört inifrån lägenheten? Ingenting? Borde inte grannen ha fått en tillfredsställande förklaring, alternativt förstått hur ljuden uppstod? JJ kan i och för sig ha sagt att "vi ska dämpa oss", men fatta nojan. Hördes inga skrik heller? Inga röster? Ingen mer där inne när grannen knackar på?

Hur som helst är det uppgifterna om att en granne skjutsat henne till McDonalds som får mig att höja lite på ögonbrynen. Det är till att ha is i magen om man har ihjäl någon hemma för att sedan gå över till grannen. Långsökt teori: mördaren gjorde det i så fall medvetet och lämnade någon i lägenheten med kroppen. Iskallt att gå över till grannen för att komplicera saker och ting.

De är kanske inte så iskallt för JJ om hon nu är totalt psykfall men de är ju därför hon genomgår en personutredning också
Citera
2022-10-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Finns det något mer än den skumma grannens berättelse som bekräftar besöket på McDonalds??
Videokamera? Andra vittnen??

Om inte så behöver de ju inte alls varit där.

Grannen och JJ fraktade bort en kropp. De åkte inte alls till Donken vid 03:00.

Uppenbart att grannen och JJ är tighta oavsett ett Donken-besök eller ej för vem fan skjutsar en granne till Donken efter 03:00 annars? Ingen.

Allt som den här grannen säger behöver inte stämma överhuvudtaget.

Jag satt imorse och funderade på varför inte mer hade tagits reda på vad gäller grannarna på JJs address. Grannen som påstår att det hördes ljud kan ju lika gärna vara inblandad i det hela och uttalar sig om ljud för att försöka ge någon annan skulden.

Och varför är det inte fler grannar som uttalat sig om att de har hört ljud från lägenheten? Expressen intervjuade ju nån äldre som bodde där som påstod att han inte hade hört nåt.

Och nu kan man läsa att den här grannen har skjutsat MGM till McDonalds. Nej, något stämmer inte här. Det blir bara konstigare och konstigare.
Citera
2022-10-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Precis, det finns knappt mer info än den som redan finns ute… jag har lagt ut det senaste som jag fått veta ang civilpolis som körde hem pojkvännen, om explosionen och ett ev sammanhang där mm.
Men för övrigt har nog aldrig Vetlanda stad skvallrat så lite om en händelse som nu

Verkligen! Är väldigt lustigt! Har skrivit det innan, men min sambo var tom på nöjet denna kvällen, men inte ens han har hört något mer, inte sett något bråk, ingenting.
Verkligen märkligt.
Citera
2022-10-25, 20:30
Medlem
Citat:
Bra att någon knackar på. Samma som i Lisa Holm fallet att grannen var påväg o knacka på. Sånt är så viktigt!
Jo men såklart det är bra med civilkurage. Utvecklingen från att grannen hörde ljud i lägenheten (man tänker sig nån tanta som kommer på två dygn senare att nog hörde den visst märkliga ljud den där natten) till att grannen faktiskt gick upp och knackade på.
Redan där är det avsevärda skillnader på vad man bevittnat, till att nu är det i själva verket just den grannen som körde iväg henne till McD.
Jag får inte ihop det, är dom grannar eller vänner, rent av ovänner kanske?
Citera
2022-10-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Wilma-fallet menar du anar jag.

Tack!! Såklart det var de jag menade.
Citera
2022-10-25, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jo men såklart det är bra med civilkurage. Utvecklingen från att grannen hörde ljud i lägenheten (man tänker sig nån tanta som kommer på två dygn senare att nog hörde den visst märkliga ljud den där natten) till att grannen faktiskt gick upp och knackade på.
Redan där är det avsevärda skillnader på vad man bevittnat, till att nu är det i själva verket just den grannen som körde iväg henne till McD.
Jag får inte ihop det, är dom grannar eller vänner, rent av ovänner kanske?
står inte att det var samma granne....
Enligt vad Expressen erfar ska polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. En granne ska också senare ha kört en av de häktade kvinnorna till McDonald's på natten och sett hur hon träffade en man där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in