2022-10-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jipfeb
Varför är pp4 kvant uppg 6 B? Jag gick att 5x ska vara 80 grader

Fan det var inget. Tröga mig. 5x är självklart 100 grader ser jag nu. Vad fan skrev jag igår är ju frågan
Citera
2022-10-24, 19:00
Medlem
wilshmurs avatar
Citat:
Suck asså… fan jag kämpat med detta prov ett flertalet gånger nu. Hade behövt minst 1,7. Men helst 1,75 för att vara säker.

Verkar som att jag landar på 65/80 på verb och 74/80 på kvant. (Möjligen om jag har otur 73).

Känner mig lite uppgiven. Vad tror ni om mina chanser?

Riktigt pinsamma slarvfel på kvant. Och verbal har jag fått 69/80 på förra gången. Känns som det aldrig riktigt går vägen…

Det är väl inte omöjligt att de resultaten räcker? Om man jämför med normeringen de senaste tio åren borde det väl ge ett resultat på runt 1.70. Fick för övrigt ungefär samma resultat som du med samma målsättning. Hoppas vi ses på KI i vår!
Citera
2022-10-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
De har svarat som du. Jag tänker på fråga 13 att "värderande" är en synonym till kritisk, analytisk. Det beskrivs att bibliotekarier kan bidra med just de förmågorna, snarare än vara pedagogiska resurser.

På 36 får jag nog erkänna att jag hade fel. Jag fick kausaliteten bakvänt, det var merge som föranledde språk, inte tvärtom.
Kan du posta Facit som Allakando har skrivit?
Citera
2022-10-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackmustman
Kan du posta Facit som Allakando har skrivit?
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Hur ser ni redan nu facit? Någon som kan länka?
https://www.allakando.se/hogskolepro...ogskoleprovet/

Scrolla ner
Citera
2022-10-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilshmur
Det är väl inte omöjligt att de resultaten räcker? Om man jämför med normeringen de senaste tio åren borde det väl ge ett resultat på runt 1.70. Fick för övrigt ungefär samma resultat som du med samma målsättning. Hoppas vi ses på KI i vår!

Tack! Det hoppas jag verkligen att vi gör. Hur tycker du delarna kändes med normering oså? Nu blir det här olidliga väntandet fram tills resultatet kommer haha!
Citera
2022-10-25, 10:22
Medlem
Känns som att normeringen kommer vara hård. Om alla tyckte Kvant kändes ”enkel”.
Citera
2022-10-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Känns som att normeringen kommer vara hård. Om alla tyckte Kvant kändes ”enkel”.

Verkar som det. Vad tror du kommer krävas för 2,0?
Citera
2022-10-25, 12:57
Medlem
Citat:
Verkar som det. Vad tror du kommer krävas för 2,0?

Oklart, men vårens prov var 76-80 poäng 2,0.
Citera
2022-10-25, 13:17
Medlem
wilshmurs avatar
Citat:
Tack! Det hoppas jag verkligen att vi gör. Hur tycker du delarna kändes med normering oså? Nu blir det här olidliga väntandet fram tills resultatet kommer haha!

Jag har hört mycket olika om de olika delarna. De flesta i min bekantskap har tyckt den verbala delen var tuff, och många som inte tyckte de hade tillräckligt med tid på kvanten. Generellt tycker jag folk är mer benägna att skriva hur det gick när man faktiskt fick rätt bra resultat, och därför kan de folk säger här på fb möjligtvis ge en missvisande bild. I slutändan tror jag inte man kan spekulera alltför mycket innan den riktiga normeringen kommer ut.
Citera
2022-10-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Oklart, men vårens prov var 76-80 poäng 2,0.

Verkar som att det i maj räckte med 74. Och förra hösten räckte det med 75.
Citera
2022-10-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilshmur
Jag har hört mycket olika om de olika delarna. De flesta i min bekantskap har tyckt den verbala delen var tuff, och många som inte tyckte de hade tillräckligt med tid på kvanten. Generellt tycker jag folk är mer benägna att skriva hur det gick när man faktiskt fick rätt bra resultat, och därför kan de folk säger här på fb möjligtvis ge en missvisande bild. I slutändan tror jag inte man kan spekulera alltför mycket innan den riktiga normeringen kommer ut.

Spännande att höra! Jag upplevde framförallt orden som rätt tuffa.
Tror du har rätt i det egentligen inte går att spekulera riktigt. Bara svårt att låta bli
Citera
2022-10-26, 09:23
Medlem
Citat:
Spännande att höra! Jag upplevde framförallt orden som rätt tuffa.
Tror du har rätt i det egentligen inte går att spekulera riktigt. Bara svårt att låta bli

Håller med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in