2022-10-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Det är numera UHR och inte universiteten som ansvarar för högskoleprovet, så hos dom. Exakt vem man ska kontakta vet jag dock inte, aldrig varit i kontakt med dom själv.

Intressant för övrigt att det här var ditt första inlägg sedan 2008 Imponerad att du ens minns kontots användarnamn och lösenord.
Kom inte ihåg. Men som var hade jag kvar mejlen i vart fall. Karriärbyte på g så. 😁
Citera
2022-10-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpaco
Hur tror ni normeringen kommer förändras nu när antalet provdeltagare är tillbaka till normalt?

Just den saken lär inte påverka nämnvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Emot
De har svarat som du. Jag tänker på fråga 13 att "värderande" är en synonym till kritisk, analytisk. Det beskrivs att bibliotekarier kan bidra med just de förmågorna, snarare än vara pedagogiska resurser.

På 36 får jag nog erkänna att jag hade fel. Jag fick kausaliteten bakvänt, det var merge som föranledde språk, inte tvärtom.

Ah, I get it. Kände mig säker tidigare men nu är jag inte det längre. Blir spännande med facit!

Citat:
Ursprungligen postat av Jipfeb
Suck asså… fan jag kämpat med detta prov ett flertalet gånger nu. Hade behövt minst 1,7. Men helst 1,75 för att vara säker.

Verkar som att jag landar på 65/80 på verb och 74/80 på kvant. (Möjligen om jag har otur 73).

Känner mig lite uppgiven. Vad tror ni om mina chanser?

Riktigt pinsamma slarvfel på kvant. Och verbal har jag fått 69/80 på förra gången. Känns som det aldrig riktigt går vägen…

Ser tufft ut. Vad är det för utbildning du vill komma in på?
Citera
2022-10-24, 16:21
Medlem
Vad tror ni om chanserna på 1.7 eller högre med 70 på kvant och 70 på verbal?
Citera
2022-10-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Just den saken lär inte påverka nämnvärt.

Ah, I get it. Kände mig säker tidigare men nu är jag inte det längre. Blir spännande med facit!

Ser tufft ut. Vad är det för utbildning du vill komma in på?

Läkarprogrammet på KI. Ser det tufft ut för 1,7 också?
Citera
2022-10-24, 16:28
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jipfeb
Läkarprogrammet på KI. Ser det tufft ut för 1,7 också?
De senaste två antagningarna har det varit 1,70 som gällde vid antagning 2. Vet dock inte hur många av de med 1,70 som kom in och hur många som fastnade i och inte kom ur reservhelvetet, men du kan skriva till dem och fråga.
Citera
2022-10-24, 17:23
Medlem
HaveFuns avatar
Verkar som jag spikade 1,25 på provet baserat på förra årets normering, vilket var det jag ville ha. Har ca 10 frågor på kvant och 3 på verb som jag inte vet vad jag svarade på, som jag inte räknat in till resultatet. Får hoppas att min kvalificerade killgissning satt där. Ironiskt nog var det samma resultat jag fick på de övningsprov jag gjorde veckan innan, så jag var långt ifrån så förberedd jag behövde vara.

Prov som HP är verkligen inte min grej, gjorde dessutom 4 slarvfel på kvant för att jag inte läste uppgiften tillräckligt noga.

Till er andra som tränar inför nästa prov kan jag bara tipsa om att försöka träna på att lösa på tid, testa er verkligen i att prestera under tidspress. För att klara det måste man utveckla strategier för att lösa uppifterna. Jag hade inte gjort det, och löste i stort sett de flesta uppgifterna helt innan jag såg svaret... inte att rekommendera.
Citera
2022-10-24, 17:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Verkar som jag spikade 1,25 på provet baserat på förra årets normering, vilket var det jag ville ha. Har ca 10 frågor på kvant och 3 på verb som jag inte vet vad jag svarade på, som jag inte räknat in till resultatet. Får hoppas att min kvalificerade killgissning satt där. Ironiskt nog var det samma resultat jag fick på de övningsprov jag gjorde veckan innan, så jag var långt ifrån så förberedd jag behövde vara.

Prov som HP är verkligen inte min grej, gjorde dessutom 4 slarvfel på kvant för att jag inte läste uppgiften tillräckligt noga.

Till er andra som tränar inför nästa prov kan jag bara tipsa om att försöka träna på att lösa på tid, testa er verkligen i att prestera under tidspress. För att klara det måste man utveckla strategier för att lösa uppifterna. Jag hade inte gjort det, och löste i stort sett de flesta uppgifterna helt innan jag såg svaret... inte att rekommendera.
Så du fick vad du behövde? Gratulerar! Hoppas du kommer in på första antagningen!
Citera
2022-10-24, 17:36
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Så du fick vad du behövde? Gratulerar! Hoppas du kommer in på första antagningen!
Tack så mycket!
Citera
2022-10-24, 18:07
Medlem
Hur ser ni redan nu facit? Någon som kan länka?
Citera
2022-10-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
De senaste två antagningarna har det varit 1,70 som gällde vid antagning 2. Vet dock inte hur många av de med 1,70 som kom in och hur många som fastnade i och inte kom ur reservhelvetet, men du kan skriva till dem och fråga.

Tack!
Citera
2022-10-24, 18:22
Medlem
Varför är pp4 kvant uppg 6 B? Jag gick att 5x ska vara 80 grader
Citera
2022-10-24, 18:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Tack så mycket!