2018-01-04, 12:03
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag diggar Lager 157. Dom bästa jeansen jag någonsin ägt köpte jag där för en spottstyver. Dom var bekväma, tåliga och snygga. Tyvärr höll dom inte när jag skulle fly över ett stängsel och fastnade med baksidan på toppen, men vilka jeans hade gjort det? Fan, jag saknar dom där jeansen...
Citera
2018-01-14, 07:12
Medlem
Kommer aldrig mer köpa t-shirts på Lager157; de tappar formen på alla ledder och blir slappa snea och allt man inte vill.

Skjortor däremot, hur bra som helst! Flera favoriter därifrån.
Citera
2022-08-17, 21:04
Medlem
Lager 157 har grymma t shirts.. Använder deras premium kvalité t shirts. Två för 100 riksdaler och håller passformen länge. Även är dom bekväma.
Rent allmänt har dom rätt "tråkiga kläder" men bra för underkläder och t shirts.

Någon som har köpt och testat deras funktionsbyxor? Funderar att köpa ett par och använda som arbetsbyxor..
Citera
2022-08-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Kommer aldrig mer köpa t-shirts på Lager157; de tappar formen på alla ledder och blir slappa snea och allt man inte vill.

Skjortor däremot, hur bra som helst! Flera favoriter därifrån.
Håller inte med dig där. Köpte du deras standard kvalité eller premium.
Mina premium t shirts från Lager157 håller passformen väldigt bra och sitter bra. Köper endast v-ringande t-shirt s.
Deras kalsonger är också schyssta . Håller samma kvalité som dressmans kalsonger till ett bättre pris 😉
Citera
2022-10-24, 09:59
Medlem
Reko45s avatar
Kan någon förklara för mig hur deras kläder kan vara så billiga och snygga samtidigt???

Hur är arbetsvillkoren? Barnarbete???? Får inte ihop det.

Jag köper nästan bara mina kläder därifrån numera eller Zalando.

Lager är min favorit klädesaffär mkt pga priset-men som sagt, de är ju snygga kläder också!

Att ha märkeskläder är så fruktansvärt ovärt och man får anstränga sig så mkt för att hitta passande kläder-sånt har man inte tid med och lager levererar alltid schyssta kläder till fantastiska priser.

Jag märker dock att kläderna visar upp slitage efter ca 2 års tid - eller så är det jag som är dålig på att tvätta.

Kalsongerna har en livslängd på 3 år typ.

Men de mesta av deras kläder är ju ersättningsbara för deras billiga priser.
Citera
2022-10-25, 05:57
Medlem
Jeans!

Behöver man ett par billiga vardagsjeans att skrota runt i så är de från Lager 157 ändå mycket prisvärda och billiga. Oväntat okej passform, hyfsad livslängd. Oväntat bekväma måste jag säga också.. Finns i olika modeller färger o passform.

Men sedan så undrar jag om det är vettigt att köpa billiga massproducerade modeplagg på ett sådant ställe. Lite som Ullared ungefär.. Är det ett bra konsumtionsmönster?

Har köpt någon collegetröja där någon gång, och den klarade inte många tvättar alls utan att bli ful och verkligen tappa lystern i tyget. Blev stel och obekväm på nolltid och jag har för mig att det var något tryck som blektes ur på en gång också.

T-shirtarna må vara billiga men lååååångt ifrån de mest prisvärda på marknaden. Går personligen upp lite i pris och får mycket mer bekväma T-shirtar som håller betydligt längre. Men sen är T-shirtar från Lager 157 säkert inte sämst heller.

Personligen så har jag dock helt slutat köpa billiga T-shirtar öht. Har hittat ett annat märke jag är mer än nöjd med, men det handlar då inte bara om livslängd och prisvärdhet (även om de nu faktiskt råkar vara mycket prisvärda) utan att de är bekväma att ha på sig betyder nu nästan allt.
Senast redigerad av Macke85 2022-10-25 kl. 06:13.
Citera
2022-10-25, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85

T-shirtarna må vara billiga men lååååångt ifrån de mest prisvärda på marknaden.

Var hittar du de mest prisvärda på marknaden?
Citera
2022-10-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Var hittar du de mest prisvärda på marknaden?
Hos Engelsons i Falkenberg.
Citera
2023-05-26, 08:58
Medlem
Isnatts avatar
Jag har börjat handla lite på lager 157. Första gången jag var dit var för kanske 10 år sedan och då fanns det inget som passade. Allt var för smått. Storlekar anpassade för smala tonårspojkar.
Visst har jag gått ner lite i vikt sedan dess men nu passar allt.
Senast köpte jag en jacka i storlek medium. Small passade också men då fick jag inte plats med en tjockare tröja under, så blev en medium.
Jag är 190 cm och väger 90 kg, är det verkligen s/m?
Kläderna där för killar som är 176 långa och väger 70 kg, finns dom eller är dom små storlekarna för stora då?

Iaf, köpte även underlinnen då jag jag alltid bär det närmast kroppen i vardagen såväl som på jobbet och deras för 30:- är dom bästa jag någonsin haft. Lagom långa så dom går ner lite och är dessutom tajta. Vissa linnen från andra märken är luftiga och för korta så slutar ovanför midjan på mig och har är så pass stora över magen så jag kan gömma en fotboll därunder, men Lager's är perfetto!

Dessutom är det ofta många snygga tjejer där och handlar
Citera
2023-05-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har börjat handla lite på lager 157. Första gången jag var dit var för kanske 10 år sedan och då fanns det inget som passade. Allt var för smått. Storlekar anpassade för smala tonårspojkar.
Visst har jag gått ner lite i vikt sedan dess men nu passar allt.
Senast köpte jag en jacka i storlek medium. Small passade också men då fick jag inte plats med en tjockare tröja under, så blev en medium.
Jag är 190 cm och väger 90 kg, är det verkligen s/m?
Kläderna där för killar som är 176 långa och väger 70 kg, finns dom eller är dom små storlekarna för stora då?

Iaf, köpte även underlinnen då jag jag alltid bär det närmast kroppen i vardagen såväl som på jobbet och deras för 30:- är dom bästa jag någonsin haft. Lagom långa så dom går ner lite och är dessutom tajta. Vissa linnen från andra märken är luftiga och för korta så slutar ovanför midjan på mig och har är så pass stora över magen så jag kan gömma en fotboll därunder, men Lager's är perfetto!

Dessutom är det ofta många snygga tjejer där och handlar

Deras storlekar även på damavdelningen är helt oförutsägbara. M i ett plagg kan motsvara XL i ett annat, man får prova helt enkelt.
Citera
2023-05-26, 18:55
Medlem
lakritcs avatar
Gick in i en butik och provade lite plagg. Gillade inte kvalitén. Obekvämt tyg och konstig passform.
Citera
2023-05-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
Hej Flashback

Som rubriken lyder handlar diskussionen om lager 157.

Jag hade tänkt åka till en viss nyöppnad butik i helgen, men efter att ha fått uppfattningen om att kläderna de säljer har för mycket fokus på "mode" så vet jag inte.

Inte för att jag går i jeans som slutar vid naveln eller liknande men mode är jävla överskattat och jag trivs bäst med enkla plagg, speciellt de som håller för att användas och man får kvalité för pengarna.

Så jag behöver Er hjälp? Vad tycker ni om lager 157s sortiment? Hur är deras käder rent generellt? era svar kan avgöra om det blir en helg på vägen eller ej.

Tack för alla svar!

Jag är en klädnörd av rang. Skulle säga att man kan köpa baskläder där, billi billi 😃 Tänk tshirtar, strumpor tex. Jag handlar där till mina barn. I barnväg köper jag tshirts ( 30 kr st 🤑!!) storpack svarta strumpor, hoodies etc. Skitbra affär, älskar! Skulle kanske inte köpa grejer till mig själv där ( kvinna ) kanske skulle kunna köpa typ regnjacka eller outdoorkläder framöver där men inte typ vardagskläder. Känns inte kul. Min man har köpt svarta t-shirts där och strumpot, funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in