2022-10-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Som svar på den första meningen i ditt svar, så har det varit exakt min känsla från start! Utifrån vad jag hört om dessa personer.

Men bartendern säger i artikeln att han svarar Tove att den tjejen hon letar efter inte har varit på nöjet den kvällen och forsätter sen i intervjun med att bekräfta att dom två MGM var där.

Jag har - hört- att bartendern vet vilka MGM är samt vem tjejen Tove letar efter är men han vet inte vem Tove är.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-24 kl. 21:21.
Citera
2022-10-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vem vet, den kan kanske vara JJs pappa Lesh*m vilken städat upp efter dottern?

*e

Och då bör han kontaktas på något sätt?
Citera
2022-10-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan ju vara MH som TT var orolig för. Att hon sett hur JJ mer och mer satt sina klor i henne. Om det är så att JJ är manipulativ och är skyldig till att ha satt eld på exets ytterdörr så kan hon vara en psykopat. Kan man vara beredd att bränna exet inne så kan man nog vara beredd att skada en fd kompis/bekant som försöker ta MH ifrån henne.

Du sätter ord på precis min känsla från början. Speciellt utifrån vad folk som känner både MH och JJ sagt. Kan verkligen inte få in MH i den härvan på något annat sätt.
Men vem vet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tänkte slänga in en pinne i brasan här inne.

Eftersom dessa tjejerna bråkar och har bråkat tidigare.

Kan det vara något religiöst som är iblandat.

Jag tänkte på Pingströrelsen och Maranata.

Maranatarörelsen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maranatar%C3%B6relsen

Vetlanda Friförsamling
https://vetlandafri.se/om-oss/

Förresten, denna har ni säkert sett tidigare där JJ köper drinken "J"
Verkar som hon är med i MENSA.

https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D

Jag får lite narcissistiska vibbar...
Narcissistiska vibbar av det?
Väldigt mycket hat denna tjej får.
Jag tycker verkligen inte någonting med henne är anmärkningsvärt, förutom hennes skönhet, är det den som sticker folk i ögonen?
Citera
Medlem
Ang JL
Det verkar som en JL med sadistiska drag köpte fastigheten Ramkvilla 2:73 av Vetlanda och via tekniska nämnden för en krona enligt beslut 20200827. Den adress som då var registrerad på JL var Lasarettsgatan 35c. Vet ej hur länge han var skriven där och ifall det har betydelse.

Kanske redan nämnts i tråden..?
Citera
2022-10-24, 21:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja det får dom. Dom får reda på att den 3/11 sker något av följande: dom släpps, dom omhäktas, åtal väcks.

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Håller med att det inte låter så troligt men måste hålla alla scenarion öppna.

Som jag skrev inledningsvis. Det är inte helt lätt att 1. mörda en person 2. och sen göra sig av med denne inom en förhållandevis kort tidsrymd och även sopa undan alla spår. Något säger mig att hon har blivit strypt. Har inte läst om några blodfläckar (ännu). 3. hon kan ju sedan ha blivit nedslängd någonstans.

Nedkastad(duns) på golvet, tumult(dunsar), strypning(sparkar i väggen i panik).

Spring i trappen handlar om efterföljande städning och arrangemang(cykeln?).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad har J berättat om en tredje person i lägenheten?

Inte i lgh men efter.
Om hon har en manlig kompanjon som bärhjälp så försöker hon väl inte lägga över fokus på honom utan på någon annan.
Storyn om den här sadist-Johan kan vara en sådan. Eller så är han verklig och polisen har full koll på honom och väntar på att han ska dabba sig.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kollat hans facebook, köper inte det där för fem öre!

Har man en förkärlek till grov sadism så är det kanske inte direkt något man gör reklam för på sitt Facebook- eller Instagramkonto där hela tjocka släkten vanligtvis finns med på listan över följare/vänner.

Man kan kanske anta att dessa uppgifter kan vara sanna med tanke på att fler än en person här i tråden har nämnt samma sak om honom. Självklart ska man ta Flasback-skvaller med en rejäl nypa salt, men ändå...

Ingen eld utan rök.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-24 kl. 21:24.
Citera
2022-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Yes, j*han l*yngs*Ede.

(*O $ *y *h)

Jag har vänner inom bdsm scenen, så måste kolla den vägen om han förekommer där.

Osäker på om han umgås med mgm, men någon av jj och mgm har haft...umgänge med han.

Ska $ vara med i namnet? Jag får inte ihop det…
Citera
Medlem
Citat:
Precis. Media riktar in sig på JJ också.

Ps. Aldrig att JJ gick till McDonalds.

JJ tycks iallafall varit synlig vid mc Donalds enligt uppgift.
Men M tycks mer eller mindre gått upp i rök. Vilket får mig att undra om det finns en möjlighet att M och T varit ensamma i lägenheten medan J var på mc Donalds och att M i så fall är den skyldiga ?

Kanske var det rent av M som som skapade dunsar i lägenheten i nån form av ångest över vad hon ställt till med ?
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
I 99,5% av fallen springer man inte på någon i trapphuset kl 04.00.

Med det sagt är det inte helt givet att tjejerna är skyldiga, även om det är det mest sannolika. Att få ut kroppen osedd mitt i natten lyckas man med om man inte har rejäl otur, så det är inte ens ett argument.

Som du skriver att bära ut ett lik 04 på natten och att någon ska se det är isf extrem otur, vill nog säga att du kan lägga liket över axeln och riskfritt bära ut det till bilen.
Citera
2022-10-24, 21:23
Medlem
Citat:
Men bartendern säger i artikeln att han svarar Tove att den tjejen hon letar efter inte har varit på nöjet den kvällen och forsätter sen i intervjun med att bekräfta att dom två MGM var där.

Jag har - hört- att bartendern vet vilka MGM är samt vem tjejen Tove letar efter är men han vet inte vem Tove är.

Ja, det är ju lustigt. Men är ju så mycket som inte hänger ihop i denna historia, så vem vet! 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in