2022-10-24, 20:40
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om hon är inspärrad någonstans är hon ganska rökt om kidnapparna har suttit inne en vecka.

Polisen borde vara ganska säker på att hon är död. Annars skulle dom inte våga.
Kidnappningsteorin involverar väl att hon hämtats av en man, så hon hålls nog vid liv som knullslav isåfall.

Jag vet inte vad jag skall tro, jag tror väl inte direkt på den teorin. Det känns "too far out" så att säga. Jag tror hon är stendöd men då har flickorna gömt kroppen väl.
Citera
2022-10-24, 20:40
Medlem
Vad om TT ringer pojkvännen för att säga att hon går hem, men precis innan hon hinner lämna smäller JJ till henne i huvudet alt stryper med något så TT faller ihop. MS får panik och det blir spring i trappen mellan JJ och MS (detta grannen hör).
MS lämnar i panik men lovar att hålla tyst.
JJ ringer sitt ragg och ber han plocka upp henne för att åka till donken.
TT ligger kvar i lägenheten skadad, vaknar till men kan inte ta sig upp, hon sparkar i väggen ca 10 gånger (detta grannen hör).

JJ berättar för sitt ragg vad som hänt och dom bestämmer sig för att lösa situation. Kanske är TT redan död när dom kommer hem, kanske dumpar dom bara av henne någonstans upp mot skogen vid Biltema där telefonen senast var.

Dom kommer tillbaka hem ser cykeln, killen lyfter cykeln bort 200 meter. Om man kollar låset på hjulet kan cykeln mycket väl blivit lyft. Låset har tagit ”stopp” om hjulet rullat medan man lyft cykeln om ni förstår vad jag menar..
Senast redigerad av elga3 2022-10-24 kl. 20:44.
Citera
2022-10-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad säger skvallret i.Vetlanda?
Vad tillhörde MGM/BO för gäng?
Umgicks dom med skumma"personer?
I en sån liten stad måste ryktena, florera friskt.
Låt oss höra!

Bra uppmaning. Ja hur är det, hänger de med bus och isf vilka?
M a o hur gränslösa är dessa tonåringar?
Kokar kaniner och eldar lägenhetsdörrar?
Gömmer förhärdade ICA Helges-rånare som behöver ligga lågt efter stöten?
Sitter upphängd på nåt Mr Grey-kors i Ramkvilla?
Säljer tjyvgods på Marketplace?

Eller är de missanpassade enstöringar som bara hade varandra utanför skolan och fritidsintressen och nu lyckats bryta det obusiga med nåt riktigt allvarligt?
Citera
2022-10-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elga3
Vad om TT ringer pojkvännen för att säga att hon går hem, men precis innan hon hinner lämna smäller JJ till henne i huvudet alt stryper med något så TT faller ihop. MH får panik och det blir spring i trappen mellan JJ och MH (detta grannen hör).
MH lämnar i panik men lovar att hålla tyst.
TT ligger kvar i lägenheten skadad, vaknar till men kan inte ta sig upp, hon sparkar i väggen ca 10 gånger (detta grannen hör).

JJ berättar för sitt ragg vad som hänt och dom bestämmer sig för att lösa situation. Kanske är TT redan död när dom kommer hem, kanske dumpar dom bara av henne någonstans upp mot skogen vid Biltema där telefonen senast var.

Dom kommer tillbaka hem ser cykeln, killen lyfter cykeln bort 200 meter. Om man kollar låset på hjulet kan cykeln mycket väl blivit lyft. Låset har tagit ”stopp” om hjulet rullat medan man lyft cykeln om ni förstår vad jag menar..

Detta är nog den mest troliga teorin hittills faktiskt.
Citera
2022-10-24, 20:46
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Även om man vänjer sig vid tanken att nån annan kan vara delaktiga, så måste chansen för det vara så otroligt liten, så den är obefintlig?

Jag menar, hon påstås ha lämnat en lägenhet, cyklen flyttas, och så vips så blir hon kidnappad av nån annan?

Håller med att det inte låter så troligt men måste hålla alla scenarion öppna.

Som jag skrev inledningsvis. Det är inte helt lätt att 1. mörda en person 2. och sen göra sig av med denne inom en förhållandevis kort tidsrymd och även sopa undan alla spår. Något säger mig att hon har blivit strypt. Har inte läst om några blodfläckar (ännu). 3. hon kan ju sedan ha blivit nedslängd någonstans.
Citera
2022-10-24, 20:47
Medlem
Citat:
Vad om TT ringer pojkvännen för att säga att hon går hem, men precis innan hon hinner lämna smäller JJ till henne i huvudet alt stryper med något så TT faller ihop. MS får panik och det blir spring i trappen mellan JJ och MS (detta grannen hör).

Den rimligaste slutsatsen jag sett här.
Citera
2022-10-24, 20:48
Medlem
J tar sig till McD i vilket ärende det än må vara, kvar är T och M i vilket skick är hon då, kan hon övermanna M och ta sig därifrån rädd omtöcknad drogad? Är M kvar eller är hon på andra sidan vägen för att hämta en skottkärra från pappans kyrka?
Vad är det som händer här på morgonkvisten?
Citera
2022-10-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Kan inte säga till 100%, men det borde det ju absolut finns tänker jag! Är ju ett dygnet runt öppet ställe med mycket ruljangs på folk.
Är ju dessutom en obemmanad bensinmack brevid. Borde inte den ha övervakning? Hur långt sträcker sig en sån i så fall?
Citera
2022-10-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Är polisen tipsad nu om den här personen? Allt det du har skrivit om honom verkar ju sjukt. Varningsklockorna ringer! Han borde verkligen kollas upp.

Känns som polisen följer sånna här trådar rätt flitigt
Citera
2022-10-24, 20:50
Avslutad
Citat:

Rimligt, och helt möjligt
Citera
2022-10-24, 20:50
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om jag det visste, denna story har klickat i alla boxar för mig och jag har burit detta och funderat i en hel vecka.
Tänker att vanligast är ju sexualsadism/makt/mord när kvinnor försvinner GM är då man, alternativt någon dom haft en nära relation med svartsjuka eller kontrollbehov.
Nu är två kvinnor häktade, visst en av dom misstänkta kan mycket väl tänkas föredra kvinnor sexuellt men kidnappa mörda? Nej.
Något annat är det frågan om.

Intressant teori - men NEJ - she is gone...Nånstans i ett buskage/grop inte långt från brottsplats. Det uppstod bråk i lägenheten. Därefter tog Tove sin cykel, men blev upphunnen av någon med bil, som slog ihjäl henne. Därefter ställdes cykeln prydligt tillbaka där den stod förut.
Citera
2022-10-24, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
Cykeln har parkerats fint och låsts, sedan har tove följt med någon hon känner kanske och därav mobilens sista signal vid biltema. Poff och en människa är borta. Inte ett spåret!Det är sjukt ju. Hoppas den skyldige ger upp! Om inte Tove har åkt med en ny kärlek som ingen känner till? Hoppas på det sistnämnda..
Cykeln lär vara dumpad av GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in