2022-10-24, 20:29
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Läs första sidan
Tack.

Har läst de tre länkarna och det är inte helt otänkbart att de två som är häktade nu har fått assistans.

Finns inga uppgifter nu, men visst kan det vara så att Tove har blivit kidnappad av någon helt okänd den där natten.

Som sagt, farligt att låsa sig vid en teori.
Citera
2022-10-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Är polisen tipsad nu om den här personen? Allt det du har skrivit om honom verkar ju sjukt. Varningsklockorna ringer! Han borde verkligen kollas upp.

Min känsla är att användaren "vitte" antingen är ett gammalt ex till JL och att de inte direkt skiljdes som vänner, eller att det är en hantverkare som inte fått betalt av JL.

Eller så ligger TT munkavlad och bunden i JLs husvagn någonstans ute i tjotahejti.
Om de uppgifter "vitte" har lämnat stämmer så verkar ju JL gå igång på att hålla folk inlåsta.
Citera
2022-10-24, 20:30
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddiekrueger2
Att en tredje person kopplad till MGM är inblandad ser jag som högst osannolikt. Den personen borde varit plockad nu.

Att en random person ”plockat” TT när hon är på väg o då efter ett lghbråk i Vetlanda 03:00 är ännu mer osannolikt.

Nä något har hänt efter sista samtalet som TT hade med sin pojkvän. Antingen har de haft ihjäl henne i lägenheten, troligtvis genom strypning o kört bort kroppen långt åt helvetet. Eller så har de lurat med TT på en biltur o bragt henne om livet på en annan plats.

Alt. TT har tagit sitt liv på en svårtillgänglig plats alá Dennis militärkillen som gick upp i rök.

Ser inte en tredje person som något konstigt men tror det skett i samförstånd med JJ och MH. Tror mycket väl att JJ kan ha begett sig "ut på stan" samtidigt som TT satt inlåst och med tejp för munnen i hennes lägenhet. JJ redogör för detta till en tredje MGM som förklarar att hon gjort ett stort misstag. Om TT anmäler att hon blivit inspärrad och berövad friheten väntar redan där fängelse för JJ. Den tredje personen löser problemet och innehar då även bil att frakta bort kroppen med. Alternativt lurar man TT till en annan plats innan hon brags om livet. JJ bor nära en kyrkogård, kanske har TT hamnat där.
Citera
2022-10-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack Avel!
Alltid bra att ha med dig i tråden för att få klarhet i det it- tekniska.

Tack, och du är bra på resten.

Vill bara förtydliga med vad jag menade med att det kan vara JJ:s Wi-Fi som är en del av den tekniska bevisningen som binder TT:s mobil till lgh.

När man söker efter sin borttappade Android-mobil så kan man numera se vilket Wi-Fi den senast var uppkopplad till.
Så står det ”Stadsbiblioteket_gäst” så kan man ta en tur dit och leta efter sin lur och ha tur.

I det här fallet så visas kanske JJ:s Wi-Fi vem vet.
Därav min fråga häromdan om nån ville ta en tur till JJ:s adress med Wigle eller nåt annat liknande och kolla aktuella Wi-Fi där.

Och frågan om tjejerna (alla tre) hade iPhone eller Android grundar sig i att de går att spåra olika bra.

Android är ju Googles operativsystem till t.ex. de populära Samsung-mobilerna.

De på Google verkar ja lite mer skoj på jobbet än på Apple och har skapat utrymme för långt många fler finesser än på en iPhone med iOS operativsystem.

T.ex så att Google Maps tidslinje funkar på en Android. Inte på en iPhone.

Och det här att hitta sin borttappade/stulna enhet funkar också olika.

Mobiler och tjafs igång, Vetlanda är litet socialt sett, det har varit partynatt och lite dålig koll på det ena och andra - hittas nu bara tjejen så ramlar nog många pusselbitar på plats. ”Tvingas” de släppa tjejerna så ser det mörkare ut. Blir de omhäktade en eller två ggr så vet vi att de sitter surt till.

Jag har lite ont om tid men har läst ikapp snart och det är intressanta resonemang kring cykel och killar. Vill nån droppa insidetips att gå vidare med utanför tråden så är min inbox väldigt öppen för det. 24/7 som kidsen säger.
Citera
2022-10-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tack.

Har läst de tre länkarna och det är inte helt otänkbart att de två som är häktade nu har fått assistans.

Finns inga uppgifter nu, men visst kan det vara så att Tove har blivit kidnappad av någon helt okänd den där natten.

Som sagt, farligt att låsa sig vid en teori.

Även om man vänjer sig vid tanken att nån annan kan vara delaktiga, så måste chansen för det vara så otroligt liten, så den är obefintlig?

Jag menar, hon påstås ha lämnat en lägenhet, cyklen flyttas, och så vips så blir hon kidnappad av nån annan?
Citera
2022-10-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Jag är för osäker här för att säga ja eller nej.

Men jag håller till viss del med dig, men om hon är kidnappad, vart är hon? Eller hålls hon,
Om jag det visste, denna story har klickat i alla boxar för mig och jag har burit detta och funderat i en hel vecka.
Tänker att vanligast är ju sexualsadism/makt/mord när kvinnor försvinner GM är då man, alternativt någon dom haft en nära relation med svartsjuka eller kontrollbehov.
Nu är två kvinnor häktade, visst en av dom misstänkta kan mycket väl tänkas föredra kvinnor sexuellt men kidnappa mörda? Nej.
Något annat är det frågan om.
Citera
Medlem
Citat:
Yes, j*han l*yngs*Ede.

(*O $ *y *h)

Osäker på om han umgås med mgm, men någon av jj och mgm har haft...umgänge med han.

Är detta en trådsanning? Uppgiften kommer från ett troll. Skulle inte ta det seriöst.
Citera
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/507ffe0004bf7233db000077/har-ar-finallatarna-i-korslaget-2012 kolla bara på körslaget när Vetlanda vann allt styrdes av pingstkyrkan med järnhand. Alla bilder från Vetlanda var i Pingstkyrkan. I samhället i övrigt styrs på samma sätt. Alla inblandade i körslaget var från Pingstkyrkan. Det har genomsyrat Vetlanda. Så ni som säger att Pingstkyrkan inte har inflytande i Vetlanda har fel.
Citera
2022-10-24, 20:34
Avstängd
Citat:
Jag är för osäker här för att säga ja eller nej.

Men jag håller till viss del med dig, men om hon är kidnappad, vart är hon? Eller hålls hon,

Om hon är inspärrad någonstans är hon ganska rökt om kidnapparna har suttit inne en vecka.

Polisen borde vara ganska säker på att hon är död. Annars skulle dom inte våga.
Citera
2022-10-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om jag det visste, denna story har klickat i alla boxar för mig och jag har burit detta och funderat i en hel vecka.
Tänker att vanligast är ju sexualsadism/makt/mord när kvinnor försvinner GM är då man, alternativt någon dom haft en nära relation med svartsjuka eller kontrollbehov.
Nu är två kvinnor häktade, visst en av dom misstänkta kan mycket väl tänkas föredra kvinnor sexuellt men kidnappa mörda? Nej.
Något annat är det frågan om.

Man gör fan konstiga grejer när man har panik, plus lite påverkad... Så fan vet.

Men jag är säker på att en tredje part kan ha hjälpt mgm eller jj att flytta personen utanför Vetlanda kommun, så blir det helt plötsligt en enorm radie av vart hon kan vara
Citera
2022-10-24, 20:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om hon är inspärrad någonstans är hon ganska rökt om kidnapparna har suttit inne en vecka.

Polisen borde vara ganska säker på att hon är död. Annars skulle dom inte våga.
Hade de tilltänkta kidnapparna spärrat in henne någonstans utan medhjälpare hade de troligtvis redan snackat för länge sedan. Troligare är väl, tyvärr, att Tove är död och de insyltade försöker undkomma långa fängelsestraff.
Citera
2022-10-24, 20:38
Medlem
Citat:
Man gör fan konstiga grejer när man har panik, plus lite påverkad... Så fan vet.

Men jag är säker på att en tredje part kan ha hjälpt mgm eller jj att flytta personen utanför Vetlanda kommun, så blir det helt plötsligt en enorm radie av vart hon kan vara
Ms pappa bedrev hvb hem känner hon umgås hon med folk därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in