Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Tack Avel!
Alltid bra att ha med dig i tråden för att få klarhet i det it- tekniska.
Tack, och du är bra på resten.
Vill bara förtydliga med vad jag menade med att det kan vara JJ:s Wi-Fi som är en del av den tekniska bevisningen som binder TT:s mobil till lgh.
När man söker efter sin borttappade Android-mobil så kan man numera se vilket Wi-Fi den senast var uppkopplad till.
Så står det ”Stadsbiblioteket_gäst” så kan man ta en tur dit och leta efter sin lur och ha tur.
I det här fallet så visas kanske JJ:s Wi-Fi vem vet.
Därav min fråga häromdan om nån ville ta en tur till JJ:s adress med Wigle eller nåt annat liknande och kolla aktuella Wi-Fi där.
Och frågan om tjejerna (alla tre) hade iPhone eller Android grundar sig i att de går att spåra olika bra.
Android är ju Googles operativsystem till t.ex. de populära Samsung-mobilerna.
De på Google verkar ja lite mer skoj på jobbet än på Apple och har skapat utrymme för långt många fler finesser än på en iPhone med iOS operativsystem.
T.ex så att Google Maps tidslinje funkar på en Android. Inte på en iPhone.
Och det här att hitta sin borttappade/stulna enhet funkar också olika.
Mobiler och tjafs igång, Vetlanda är litet socialt sett, det har varit partynatt och lite dålig koll på det ena och andra - hittas nu bara tjejen så ramlar nog många pusselbitar på plats. ”Tvingas” de släppa tjejerna så ser det mörkare ut. Blir de omhäktade en eller två ggr så vet vi att de sitter surt till.
Jag har lite ont om tid men har läst ikapp snart och det är intressanta resonemang kring cykel och killar. Vill nån droppa insidetips att gå vidare med utanför tråden så är min inbox väldigt öppen för det. 24/7 som kidsen säger.