2022-10-24, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Så väninnan hade bråkat med T de gick hem till henne för att ”tala ut” grannar har hört rejäla dunsar när de ”talade ut” väninnan hade sagt till T’s pojkvän att hon och Tove bråkat men att de blev sams sen.
Det låter absolut som hon haft ihjäl Tove i mina öron.
Givetvis, folk har bara svårt att fatta att det pekar åt det hållet.
lägg til det med att hon lämnade modilen, some senare stängdes av och som nu är försvunnen
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Nu har jag inte hängt med från början men om dessa två häktade kvinnorna ej har begått något brott sen tidigare, så hur troligt är det att dom lyckas "gömma" en kropp så här pass länge/väl på sitt första "försök"? Inte helt omöjligt att kvinnorna har fått hjälp. Har dom körkort? Har dock inte läst om att någon bil skulle ha setts just i närheten.

Läste också någonstans att grannarna skulle ha hört dunnstar under natten.Om hon har dött i lägenheten så måste hon väl ha transporterats iväg strax därefter för att inte lämna liklukt?

Som sagt, tveksam till i det här läget om tjejerna är ensamt ansvariga för Tove's försvinnande. Eller så har hon gått ner sig någonstans men iom den stora sökinsatsen så tycker man att hon borde ha hittats. Det som ev. talar emot är cykel som finns kvar.
Läs första sidan
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Och blekmedel tar bort det som luminol kan hitta! Men det förutsätter att inget blod har stänkt för då är det kört.

Ja, det brukar vara mycket svårt för en mördare att dölja alla blodsår och stänk. Man kanske synar MH och JJ också ang. rivmärken och blåmärken, men dom är ju lätt att skylla bort, särskilt MH som spelar handboll.
Citera
2022-10-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Saken är dock den att de sitter häktade på den högre misstankegraden. Det räcker inte med att tro att de kan ha gjort något, utan polisen vet något mer som vi inte vet om. Om det är i lägenheten, från övervakningskameror eller att MGM ger olika versioner på historierna vet vi inte.

Sedan kan man slå ihjäl en person utan att "vara kapabel till det" i grunden, dvs det kanske inte ens var meningen att dräpa T och det behöver heller inte ha varit överdrivet mycket våld.

Det som talar emot att T lämnat lägenheten och att något annat har hänt är den låsta cykeln samt tidsfönstret på de ca 3-5 minuter det tar att cykla från JJs lägenhet till pojkvännen.

Kraven för häktning på sannolika när det gäller mord eller människorov är låga. Lägre än vad folk verkar tro.

GW berättade om detta i TV4. Vittnen uppger hur tjejerna har bråkat under kvällen. MGM och vittnesuppgifter om att de sedan är i JJ;s lägenhet. Och dagen efter är Tove borta. Bråket + lägenhetsbesöket; det räcker för att häkta MGM på sannolika.
Citera
2022-10-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Kan inte sparkarna i väggen vara TT som påkallar hjälp om hon blivit fastbunden eller nåt? Medan de misstänkta är ute och möter upp nån vid McDonalds för att sedan återkomma med någon som slutför det och tar med kroppen?

Tänkte med att mobilen först stängs av runt 04?
JJ och den andra kanske bara var lockbetet.

Då blir väl barmannen eller pojkvän genast intressant, Vad har barägaren för bil?

Jag har själv tänkt tanken att hon sitter bunden och munkavlad på en stol och vickar stolsryggen mot väggen.

Om hon slagits ihjäl i lgh kommer dom hitta spår av städning och blod. Det verkar inte finnas något med reservation för att landsortspolisen inte har den kompetensen.

Jag tror att hon tagits ut i skogen någonstans. Och då blir det genast mycket svårare att fälla någon.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är det blod så kan de skura tills fan själv avlöser dem, för det är OMÖJLIGT att försöka dölja blodspår för en krim.tekniker. Teknikernas LUMINOL avslöjar allt.

Självklart går det att städa bort allt med rätt rengöringsmedel. Något som reagerar med blod så att det inte är blod längre.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt enig. Jag utgår även från att man sökt främst i skogen i närheten av platsen där mobilen signalerade sista gången. På kartan ser det ut som det är i utkanten av stan. Men skogarna är ju stora.
Och mobilen kan ha slängts någon annanstans, inta alls särt att den lagts med T,
Citera
Medlem
Någon som vet om husrannsakan har utförts i MHs bostad?
Citera
2022-10-24, 15:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Första inlägget och har följt tråden ett tag nu.

De båda MGM sitter med restriktioner, får/kan inte träffa/ prata med varandra eller andra utomstående.

Vi kan konstatera att de sitter inlåsta för att det finns skäl till detta såsom oklar osämja, mobilping, en del kontakter från TT med TTs pojkvän och en del andra indicier som placerar TT vid plats och ungefärlig tidpunkt. Samt att det varit avvikande buller i JJs lgh vid tidpunkten.

Om vi tänker att en eller båda MGM haft del i eventuellt brott hemma hos JJ men behövt hjälp av tredje part vid bortskaffning men faktiskt inte själva sitter på informationen om var TT befinner sig i nuläget.

Polisen och MP verkar ju ha bantat sök påtagligt om jag förstår saken rätt och anledningen kan ju vara att det nu finns väldigt små möjligheter att finna TT vid liv.

Kan man även tänka att Polis i detta nu hårdbevakar personer av intresse för att se om dessa eventuellt avviker från sitt vanliga mönster och till och med tar vägarna förbi ett eventuellt gömställe? Kanske att man eventuellt tror sig veta vem personen är men avvaktar tills personen leder dem till rätt plats eller avslöjar annat via span?

Välkommen till Flashback! .

Inte alls omöjligt, ungefär som jag tänkt.

Polis/åklagare behöver väl inte ens informera någon om ex avlyssning av mobil på misstänkt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Efter att ha läst här och följt tråden så är jag helt övertygad om att polisen har rätt personer häktade. Jag tror inte det är något planerat mord, utan något olyckligt har inträffat och man fått panik och sedan forslat bort kroppen. Men visst tycker jag det ändån är märkligt att 2 unga späda tjejer kan bära en 65 kilos kropp in i bilen och köra iväg och dumpa kroppen UTAN att någon sett något? Visst det är mitt i natten och förmodligen rätt dåligt väder vad man förstått men ändån...men jag tror ändån det är ungefär så här det gått till och att mordet har skett i lägenheten, också inne på strypning där. Gissar på att det är JJ som sneat på TT och strypt henne till döds. Det hela har gått snabbt, sedan man försökt vilseleda så gått det går, flyttning av cykel och besök på mcdonalds tex. Utesluter givetvis inte andra möjligheter här och måste verkligen säga att detta är ett sjukt ovanligt fall. Helt ostraffade sedan tidigare också...mkt märkligt!

JJ ostraffad för det inte gick att bevisa hennes pyromandåd ja...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
det har du påpekat en gång tidigare, nästan så man kan inbilla sig en frustration över att någon har hittat ett ställe att fundera över som fyndplats. Kan ju vara värt att kolla upp. Normalt brukar väl polisen gå ut med att man ska leta förråd eller uthus. så varför inte undersöka garaget lixom.

Alltså, om JJs pappa har valt att gömma ett lik i ett förråd som tillhör Vetlanda kommuns gatuavdelning så kommer både han och jag behöva genomgå en sinnesundersökning.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Kraven för häktning på sannolika när det gäller mord eller människorov är låga. Lägre än vad folk verkar tro.

GW berättade om detta i TV4. Vittnen uppger hur tjejerna har bråkat under kvällen. MGM och vittnesuppgifter om att de sedan är i JJ;s lägenhet. Och dagen efter är Tove borta. Bråket + lägenhetsbesöket; det räcker för att häkta MGM på sannolika.
Men är det på sannolika skäl? Inte skälig misstanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in