2022-10-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Kan det vara så att den ena redan brutit ihop och Polis vet Tove är död, därav inget sök längre. Sen att den kanske inte vet vart kropp dumpats om ytterligare personer blivit inblandade i just bortforslandet. Då ligger ju Polisen lågt pga att de ska plocka in fler personer.

Inte alls omöjligt. Ser det som mer troligt än att båda skulle hålla tyst så här länge. P7 och personutredningen pekar väl också åt det hållet.
Citera
2022-10-24, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Cykeln kan ju vara ställd där i all hast av Tove för att någon hon känner lockar in henne i en bil där hon utsatts för brott eller så har någon person inblandad i försvinnandet ställt undan cykeln på denna adress för att avleda uppmärksamhet.

Eftersom T saknar koppling till adressen är det mera troligt att brottet begåtts någon annan stans. Ute i skogen kanske. We may never know.
Men cykeln har setts av ett vittne kl 4 hos jj
Citera
2022-10-24, 15:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En kvinna i England drog en resväska med ett lik i genom stan föra bare en eller två veckor sen. Ensam.

Det var i Paris, och ett 12-årigt barn som låg mördad i väskan.

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop, att JJ planerat klippa TT under lång tid när väl tillfälle ges, och nu lyckades hon lura med sig TT till bostaden. Ringa efter hjälp i saken låg redan i startgroparna sedan länge. Att JJ är pyroman visar att hon är kapabel till mycket.

Jag tror i princip detsamma!

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Men vad har förrådet med saken att göra? Det tillhör inte JJs pappa, det är kommunens.

https://www.eniro.se/i*an+l*shem+vetlanda/13645288/person

Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Efter att ha läst här och följt tråden så är jag helt övertygad om att polisen har rätt personer häktade. Jag tror inte det är något planerat mord, utan något olyckligt har inträffat och man fått panik och sedan forslat bort kroppen. Men visst tycker jag det ändån är märkligt att 2 unga späda tjejer kan bära en 65 kilos kropp in i bilen och köra iväg och dumpa kroppen UTAN att någon sett något? Visst det är mitt i natten och förmodligen rätt dåligt väder vad man förstått men ändån...men jag tror ändån det är ungefär så här det gått till och att mordet har skett i lägenheten, också inne på strypning där. Gissar på att det är JJ som sneat på TT och strypt henne till döds. Det hela har gått snabbt, sedan man försökt vilseleda så gått det går, flyttning av cykel och besök på mcdonalds tex. Utesluter givetvis inte andra möjligheter här och måste verkligen säga att detta är ett sjukt ovanligt fall. Helt ostraffade sedan tidigare också...mkt märkligt!

Jag håller med, men jag tror att det inte var några som helst problem att flytta kroppen. JJ har ju vuxit upp på hästgård, höbalar, morotssäckar, havresäckar, mocka gödsel är riktigt tunga grejer. Det är liksom inga kaniner man utfodrar.....Några har påstått att MH är en riktigt stor tjej, jag tyckte det syntes på bilden från handbollsmålet, hon såg ut som att hon nästan nådde båda stolparna samtidig....
Citera
2022-10-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.

Vet polisen om denna man?
Citera
2022-10-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var i Paris, och ett 12-årigt barn som låg mördad i väskan.

Jag tror i princip detsamma!

Jag håller med, men jag tror att det inte var några som helst problem att flytta kroppen. JJ har ju vuxit upp på hästgård, höbalar, morotssäckar, havresäckar, mocka gödsel är riktigt tunga grejer. Det är liksom inga kaniner man utfodrar.....Några har påstått att MH är en riktigt stor tjej, jag tyckte det syntes på bilden från handbollsmålet, hon såg ut som att hon nästan nådde båda stolparna samtidig....

Nä visst du har helt klart en poäng i detta. Det kan vara så enkelt att dom flyttat kroppen snabbt och lätt in i bilen och mer komplicerat än så behöver det ju ej vara. Men visst det finns mkt som är oklart i detta fallet. Ostraffade och allt, inga yrkeskriminella vi pratar om, mkt märkligt fall oavsett.
Citera
2022-10-24, 15:31
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Att man inte finns på Lexbase behöver ju inte betyda någonting. Vet inte vad du syftar på med "flera bandyspelare" för vad jag ser är det EN bandyspelare och EN innebandyspelare (som jag skrivit om tidigare).

Det jag försöker få fram är ju varför cykeln hamnar just där. Antingen har den bara dumpats där eller så har någon (BO, MGM eller annan) på något sätt en anknytning till platsen och därför har den hamnat där. Därför blir ju tjejen A.H intressant eftersom hon uppenbart känner MH. Kan det vara så att MH cyklat till A.H med TT:s cykel? Platsen ligger också rent geografiskt så att TT:s mobil skulle kunna vara där i samband med att den kopplas upp mot "biltema-masten".

Och varför skulle MH cykla till just henne med en cykel som hon vet är "brännhet". Hade hon velat flytta cykeln hade hon kunnat ställt den var som helst. Att de är kompisar på FB är helt logiskt eftersom de spelar/spelat i samma lag. Hon är säkert kompis med alla andra tjejer i laget också.
Citera
2022-10-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men cykeln har setts av ett vittne kl 4 hos jj
Utan länk är det där bara en trådsanning.
Citera
2022-10-24, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Hur lätt är det att krångla ner en död/medvetslös person på 1,60 i en resväska? Särskilt om personen börjar bli likstel. Känns rätt osannolikt.
En kvinna i florida knölade ner sin man som var betydligt större. Det går aldeles utmärkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Glöm det!
Alldeles för mycket buller och bång mitt i natten, utöver de dunsar grannarna hörde. Och alla blodspår de lämnar efter sej, särskilt som de säkert är helt ovana vid den sortens arbete. Och alla delar? 1 väska? 2 väskor? Gå flera gånger?
2 tjejer i den åldern?
Inte en chans!

Håller helt med, har följt många mord och att de skulle forslat bort kroppen i en resväska känns inte troligt alls och speciellt inte efter att de redan låtit en del och förmodligen dragit uppmärksamhet till sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
EXAKT. .ditt tänk är precis som jag menade lite tidigare.. vem i hela friden letar inte efter sin partner? okej som sagt att va ledsen chockad dom första timmarna , dygnet... men sen ... man utgår ju alltid att hitta någon LEVANDE om man inte hört eller vet något annat liksom..

Vi har ju ingen aning om hur han mått i allt detta. Han kanske helt enkelt inte orkar vara med? Allas blickar, frågorna osv. Jag kan absolut förstå honom. Jag vet inte själv hur jag hade agerat i samma situation. Man tror väl att man varit ute och letat men det har man ju ingen aning om egentligen om man inte befunnit sig i den situationen tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Står i Expressen att det finns luckor i misstänka kvinnans berättelse
Bland annat:
Hon uppger att TT cyklade hem vid 03-tiden
Dock har vittnen sett den stå kvar vi 04
För att senare under dagen vara flyttad

Intressant uppgift.

Cykeln kvar utanför JJ kl 04 enligt vittne.
Citera
2022-10-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det är jobbet, Emåförbundet har sitt kontor tillsammans med Njudungs Energi på Upplandavägen 16. Det är möjligt att Emåförbundet också har del i förrådet på Upplandavägen 18, men det är inte ILs utan Vetlanda kommuns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in