Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
En kvinna i England drog en resväska med ett lik i genom stan föra bare en eller två veckor sen. Ensam.
Det var i Paris, och ett 12-årigt barn som låg mördad i väskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haldane
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop, att JJ planerat klippa TT under lång tid när väl tillfälle ges, och nu lyckades hon lura med sig TT till bostaden. Ringa efter hjälp i saken låg redan i startgroparna sedan länge. Att JJ är pyroman visar att hon är kapabel till mycket.
Jag tror i princip detsamma!
Citat:
Ursprungligen postat av
belloq
Men vad har förrådet med saken att göra? Det tillhör inte JJs pappa, det är kommunens.
https://www.eniro.se/i*an+l*shem+vetlanda/13645288/person
Citat:
Ursprungligen postat av
Mingoarnes
Efter att ha läst här och följt tråden så är jag helt övertygad om att polisen har rätt personer häktade. Jag tror inte det är något planerat mord, utan något olyckligt har inträffat och man fått panik och sedan forslat bort kroppen. Men visst tycker jag det ändån är märkligt att 2 unga späda tjejer kan bära en 65 kilos kropp in i bilen och köra iväg och dumpa kroppen UTAN att någon sett något? Visst det är mitt i natten och förmodligen rätt dåligt väder vad man förstått men ändån...men jag tror ändån det är ungefär så här det gått till och att mordet har skett i lägenheten, också inne på strypning där. Gissar på att det är JJ som sneat på TT och strypt henne till döds. Det hela har gått snabbt, sedan man försökt vilseleda så gått det går, flyttning av cykel och besök på mcdonalds tex. Utesluter givetvis inte andra möjligheter här och måste verkligen säga att detta är ett sjukt ovanligt fall. Helt ostraffade sedan tidigare också...mkt märkligt!
Jag håller med, men jag tror att det inte var några som helst problem att flytta kroppen. JJ har ju vuxit upp på hästgård, höbalar, morotssäckar, havresäckar, mocka gödsel är riktigt tunga grejer. Det är liksom inga kaniner man utfodrar.....Några har påstått att MH är en riktigt stor tjej, jag tyckte det syntes på bilden från handbollsmålet, hon såg ut som att hon nästan nådde båda stolparna samtidig....