2022-10-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är det blod så kan de skura tills fan själv avlöser dem, för det är OMÖJLIGT att försöka dölja blodspår för en krim.tekniker. Teknikernas LUMINOL avslöjar allt.

Och blekmedel tar bort det som luminol kan hitta! Men det förutsätter att inget blod har stänkt för då är det kört.
Citera
2022-10-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Kan man tänka sig att TT drogats i JJ lägenhet o att hon raglat ut senare på natten för att cykla hem?
Mer troligt att hon inte cyklade hem/cyklade alls därifrån om man ska tro det som står i expressen om luckor i misstänka kvinnans redogörelse
Om TT cyklar därifrån vid ca 03 - varför skulle hon då återvända för att ställa tillbaks cykeln som (åter enl Expressen) setts av vittnen utanför misstänka kvinnans lägenhet vid 04
Citera
2022-10-24, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror ganska snart att flickorna kommer att släppas. Det verkar inte komma fram mer om dem och de erkänner inte. Man kan bara säga att T har varit i JJ:s lägenhet. De har diskuterat något. Hon har meddelat pojkvännen att hon är där och att hon är på väg hem (troligen till pappan).
Någon granne har uppgett att de har hört dunsar och spring i trapphuset, men det behöver inte vara relaterat till något brott. Sedan verkar tjejerna ha lämnat lägenheten någon gång efter 3. JJ och kanske MH gick till donken, medans Tog cykeln därifrån. 03:50 har man pejlat sista signalen från T:s mobil vid Biltema.
Jag tror att man måste börja söka alternativa teorier. Vad hände med T efter att hon hade lämnat JJ:s lägenhet. Det är där fokus måste ligga fortsättningsvis.
Hur vet du att inget mer kommit fram?
Citera
2022-10-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop, att JJ planerat klippa TT under lång tid när väl tillfälle ges, och nu lyckades hon lura med sig TT till bostaden. Ringa efter hjälp i saken låg redan i startgroparna sedan länge. Att JJ är pyroman visar att hon är kapabel till mycket.
Det verkar vara väldigt illa planerat i så fall. Att mörda någon i en liten vindsvåning tillsammans med en kompis är ju inte hållbart. I synnerhet inte när de har setts gå hem tillsammans. Har de verkligen tagit livet av T i lägenheten så måste det ha varit oplanerat och i vredesmod.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Exakt var har JJs pappa gården där grepen syntes mm?
I Nye
Citera
Medlem
Efter att ha läst här och följt tråden så är jag helt övertygad om att polisen har rätt personer häktade. Jag tror inte det är något planerat mord, utan något olyckligt har inträffat och man fått panik och sedan forslat bort kroppen. Men visst tycker jag det ändån är märkligt att 2 unga späda tjejer kan bära en 65 kilos kropp in i bilen och köra iväg och dumpa kroppen UTAN att någon sett något? Visst det är mitt i natten och förmodligen rätt dåligt väder vad man förstått men ändån...men jag tror ändån det är ungefär så här det gått till och att mordet har skett i lägenheten, också inne på strypning där. Gissar på att det är JJ som sneat på TT och strypt henne till döds. Det hela har gått snabbt, sedan man försökt vilseleda så gått det går, flyttning av cykel och besök på mcdonalds tex. Utesluter givetvis inte andra möjligheter här och måste verkligen säga att detta är ett sjukt ovanligt fall. Helt ostraffade sedan tidigare också...mkt märkligt!
Citera
2022-10-24, 14:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Folk kanske låg och sov vid den tidpunkten, kan ju ha skett under natten. Tjejerna verkar ju vara ganska starka idrottstjejer också.

Om man vaknar av störande oljud mitt i natten så brukar man alltid titta på klockan före man kollar eller efter man kollat vad ljudet kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Som någon skrivit tidigare, det är inte First 48 direkt när bonde-polisen jobbar. Efter en vecka, enbart kontorstid naturligtvis, börjar man med tekniker som skall kolla lägenheten och försöker hitta någon datakunnig som kan "dumpa telefonen"

Men polisen har ju låst JJs lägenhet med eget lås (ingen obehörig kan gå in där) och hon skulle ju ha kunnat ex erkänna under helgen, inget konstigt tycker jag.....

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
"Hej pappa, vi har råkat göra nåt klantigt här..."

"Ok, men då gör vi så här att..."

Hahaa, fast varför inte.......

det finns ju ovanligt tighta familjer....
Citera
2022-10-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Har redan kollat den där adressen. Bor flera bandyspelare där, och sen 8 veckor även en handbollsspelare (dam, A*** H*****) som trol spelat i samma lag som MH. Tog över lgh från en bandyspelare(LS) som nu flyttat. Denna tjej (AH) är vän med MH på facebook. Men ingen av de boende där finns förekommande på Lexbase.

Att man inte finns på Lexbase behöver ju inte betyda någonting. Vet inte vad du syftar på med "flera bandyspelare" för vad jag ser är det EN bandyspelare och EN innebandyspelare (som jag skrivit om tidigare).

Det jag försöker få fram är ju varför cykeln hamnar just där. Antingen har den bara dumpats där eller så har någon (BO, MGM eller annan) på något sätt en anknytning till platsen och därför har den hamnat där. Därför blir ju tjejen A.H intressant eftersom hon uppenbart känner MH. Kan det vara så att MH cyklat till A.H med TT:s cykel? Platsen ligger också rent geografiskt så att TT:s mobil skulle kunna vara där i samband med att den kopplas upp mot "biltema-masten".
Citera
2022-10-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Men vad har förrådet med saken att göra? Det tillhör inte JJs pappa, det är kommunens.
det har du påpekat en gång tidigare, nästan så man kan inbilla sig en frustration över att någon har hittat ett ställe att fundera över som fyndplats. Kan ju vara värt att kolla upp. Normalt brukar väl polisen gå ut med att man ska leta förråd eller uthus. så varför inte undersöka garaget lixom.
Citera
2022-10-24, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller helt och hållet med dig.

För det första vet man aldrig hur man reagerar inför något så hemskt som det här. Vi är alla olika.
En del måste ut och göra allt själva, medan andra inte klarar av att bära tanken på att let och kanske hitta kroppen av någon som är död.

Jag kan bara själv tänka att det måste vara fruktansvärt (!!) att se någon man älskar ( t ex sitt barn eller partner) i ett hemskt skick.

Jag har själv valt bort att se min bästa vän avliden. Jag kände att jag inte klarade av det, det kändes för hemskt. Jag känner även idag att det var ett bra beslut. Jag tror inte att jag skulle klara av att hitta någon jag själv hållit av vid ett sök av MPS, särskilt som man vet att alla insatser görs som är möjliga.

Annat kanske det skulle vara om man var i samma situation som Mattias mamma, där man aldrig får ett svar om vad som har hänt ens älskade barn. Då kan andra krafter ta vid.

Visst, det där är ju svårt att bedöma. Jag hade själv panik letat överallt, men jag kan förstå dom som inte skulle klara av det också
Citera
2022-10-24, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar vara väldigt illa planerat i så fall. Att mörda någon i en liten vindsvåning tillsammans med en kompis är ju inte hållbart. I synnerhet inte när de har setts gå hem tillsammans. Har de verkligen tagit livet av T i lägenheten så måste det ha varit oplanerat och i vredesmod.

Oplanerat i den meningen att JJ inte visste att tillfället skulle komma just där och då, man har improviserat, men tanken har funnits där hos JJ i flera år...
Citera
2022-10-24, 14:57
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om man vaknar av störande oljud mitt i natten så brukar man alltid titta på klockan före man kollar eller efter man kollat vad ljudet kommer ifrån.
Har varit med om något som liknade hustrumisshandel, och jag var där och ringde på innan jag ens hade fått på mig en morgonrock. Än mindre hade jag tagit reda på vad klockan var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in