2022-10-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har uppenbarligen läst hundratals fler än dig eftersom du låtsas att det finns bevis som regel när det aldrig gör det. Teknisk bevisning finns i kanske 2 fall om året när det inte gäller överfallsvåldtäkter. Känner parterna varandra och sex har förekommit finns aldrig teknisk bevisning. Förstå brottet som sagt.
.

För det kan ju inte vara så att vi har läst olika domar/olika FUP:ar. Nej, givetvis har vi läst exakt samma. (Obs: ironi).

Jag föreslår som sagt att du läser vad MGM säger och jämför med vad offret säger. Vad vittnen säger. och vilken teknisk bevisning som finns. Det är som att lägga ett pussel. Och då brukar där framträda en rätt tydlig bild.

Jag har nyligen läst en FUP där det är uppenbart att det har förekommit en oaktsam våldtäkt. Ingen är ännu dömd, men det skulle starkt förvåna mig om det blir en friande dom. Det hela började som en frivillig trekant, men började ganska snart gå över styr. I denna FUP sätter verkligen de misstänkta dit sig själva, i förhören. Som sagt: blir det inte en fällande dom i det fallet, blir jag mycket förvånad. Men som sagt: de misstänkta har inget uppsåt med sina handlingar. Så det lutar definitivt åt grov oaktsam våldtäkt. Min analys av FUP:en och utdrag ur FUP:en finns att läsa på Aktuella brott-delen.

Jag har även läst en FUP där det var uppenbart att målsägande inte var sanningsenlig. Men i vilken del hon inte var sanningsenlig var svårare att se, men jag kunde lugnt konstatera att pusslet jag försökte lägga var skevt och att det var hennes bitar som var skeva. Det blev en friande dom. Det förvånade mig att MGM inte anmälde henne för falsk tillvitelse. Men han orkade väl förmodligen inte. Gå igenom det hela igen...
Citera
2022-10-23, 22:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej jag undrar hur du kommit fram till att hon falskanmälde våldtäkten om du inte ens har läst undersökningen. Vilken info har lett dig till att dra den slutsatsen?

Du får nog läsa vad HusvagnsSvensson skrev. Jag skrev inget av det du påstår. Jag sa att jag var där och har läst allt. När Tingsrätten/REG är öppen och inte och när man kan få FUPs mailade till sig kan du googla.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det du skriver stämmer inte, vilket vi ser när majoriteten av män som åtalas för våldtäkt går fria. Så, om ord står mot ord bör det betyda att mannen erkänt våldtäkt i alla de fall han går fri eller hur tänker du här?

Jag har inget intresse av att män ska sitta inburade nä, däremot har jag ett stort intresse av att brottslingar straffas i rimlig proportion till brottet de begått. Att sedan nästan alla som begår brott är män kan ju knappast jag rå för.
Jag vet inte var du fått ifrån att jag vill ändra på lagarna gällande våldtäkt, det är ingenting jag har skrivit någonstans. Jag tycker visserligen att det är gräsligt att så många går fria trots att de förmodligen är skyldiga, men det är ett svårt brott att utreda. Tänk om män bara kunde ge fan i att utsätta andra människor för gräsliga handlingar...

Va? Ta ett djupt andetag och försök igen för det hade noll logik i sig. Att dom går fria är just för att det inte finns bevis. Varför skulle dom erkänna och ändå gå fria???? Har ingen som helst aning om vad du ens far efter.

Jag fightas inte med dig där, finns det teknisk bevisning mot tex pedofiler så spärra in dom på livstid, våldtäkt mot barn är dock mycket enklare att utreda. Du kan inte ha båda saker, du sa att för få män döms då innebär det att du vill att mer män döms så slingra dig inte. Jaaaaaaaaa tänk om vi bara kunde det men ni är ju så läckra och enkla och ta så det är bara vår natur vettu, en alfa tar vad en alfa vill ha WOFF WOFF. Tar du ansvar för ALLA kvinnor? Tro mig i min drömvärld så går jag runt och bitchslappar alla som inte beter sig i samhället men nu lever vi ju inte där än så vad exakt skall vi män göra mer än att ta ansvar för oss själva?
Citera
2022-10-23, 22:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och de som de sa sig ha blivit våldtagna av, höll de med kvinnorna?

Ingen vet vilka det var. Antagligen hade dom förnekat i en rättegång men dom hade ingen relation till tjejerna så hade dom anmält direkt och fått kittet så hade dom kunnat få dit dom under förutsättning att man ens hittar dom. Vi pratar en random blatte i Oslo och en tjej som blev drogad på en festival och bara såg en rygg.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
För det kan ju inte vara så att vi har läst olika domar/olika FUP:ar. Nej, givetvis har vi läst exakt samma. (Obs: ironi).

Jag föreslår som sagt att du läser vad MGM säger och jämför med vad offret säger. Vad vittnen säger. och vilken teknisk bevisning som finns. Det är som att lägga ett pussel. Och då brukar där framträda en rätt tydlig bild.

Jag har nyligen läst en FUP där det är uppenbart att det har förekommit en oaktsam våldtäkt. Ingen är ännu dömd, men det skulle starkt förvåna mig om det blir en friande dom. Det hela började som en frivillig trekant, men började ganska snart gå över styr. I denna FUP sätter verkligen de misstänkta dit sig själva, i förhören. Som sagt: blir det inte en fällande dom i det fallet, blir jag mycket förvånad. Men som sagt: de misstänkta har inget uppsåt med sina handlingar. Så det lutar definitivt åt grov oaktsam våldtäkt. Min analys av FUP:en och utdrag ur FUP:en finns att läsa på Aktuella brott-delen.

Jag har även läst en FUP där det var uppenbart att målsägande inte var sanningsenlig. Men i vilken del hon inte var sanningsenlig var svårare att se, men jag kunde lugnt konstatera att pusslet jag försökte lägga var skevt och att det var hennes bitar som var skeva. Det blev en friande dom. Det förvånade mig att MGM inte anmälde henne för falsk tillvitelse. Men han orkade väl förmodligen inte. Gå igenom det hela igen...

Vi har bara några hundra fall om året i detta landet, det är inte så svårt att hålla koll på.
Citera
2022-10-23, 22:56
Avslutad
Citat:
Ingen vet vilka det var. Antagligen hade dom förnekat i en rättegång men dom hade ingen relation till tjejerna så hade dom anmält direkt och fått kittet så hade dom kunnat få dit dom under förutsättning att man ens hittar dom. Vi pratar en random blatte i Oslo och en tjej som blev drogad på en festival och bara såg en rygg.

Vi har bara några hundra fall om året i detta landet, det är inte så svårt att hålla koll på.
Du åsåg själva händelsen alltså?
Citera
2022-10-23, 23:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du åsåg själva händelsen alltså?

Nä dom berättade för mig sa jag ju. Vad fan tramsar du om?
Citera
2022-10-23, 23:07
Medlem
Citat:

Nu var det inte det jag skrev. Jag skrev inte att det var svåra att hålla koll på. Utan jag skrev i princip att du och jag inte ens har behövt läsa samma domar/FUP:ar.
Citera
2022-10-23, 23:09
Avslutad
Citat:
Berättade, ja. Falska såna berättelser har vi ju hört mycket om i tråden.
Citera
2022-10-23, 23:09
Medlem
Citat:

Varför berättade dessa två kvinnor om när de blev våldtagna, för dig?
Citera
2022-10-23, 23:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nu var det inte det jag skrev. Jag skrev inte att det var svåra att hålla koll på. Utan jag skrev i princip att du och jag inte ens har behövt läsa samma domar/FUP:ar.

Du har inte läst. Oaktsam våldtäkt är dessutom givetvis ännu mer tramsigt än vanliga våldtäkter. Samtyckesalgen har gjort allt till ett skämt som gör att ingen tror på någon.

Citat:
Berättade, ja. Falska såna berättelser har vi ju hört mycket om i tråden.

Jaaaaaa? Kom loss hjärtat. Du tror inte jag berättade detta för dig för att få dig att förstå att jag inte misstror alla? Sen berättade jag ju också att dom inte anmälde men om dom hade gjort det så hade dom haft hyfsade chanser om man hittat männen.

Citat:
Varför berättade dessa två kvinnor om när de blev våldtagna, för dig?

Det är väl en fråga du får ställa till dom. Folk brukar berätta sina hemligheter för mig.
Citera
2022-10-23, 23:20
Medlem
Citat:
Du har inte läst. Oaktsam våldtäkt är dessutom givetvis ännu mer tramsigt än vanliga våldtäkter. Samtyckesalgen har gjort allt till ett skämt som gör att ingen tror på någon.

Det är väl en fråga du får ställa till dom. Folk brukar berätta sina hemligheter för mig.

Och ändå är det bara 31 domar gällande oaktsam våldtäkt på 4 år.

Och du tror inte på dessa två kvinnor?
Citera
2022-10-23, 23:20
Avslutad
Citat:

Jaaaaaa? Kom loss hjärtat. Du tror inte jag berättade detta för dig för att få dig att förstå att jag inte misstror alla? Sen berättade jag ju också att dom inte anmälde men om dom hade gjort det så hade dom haft hyfsade chanser om man hittat männen.

Nä, för om de hade hittat männen så hade männen påstått att de deltog frivilligt.
Citera
2022-10-23, 23:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och ändå är det bara 31 domar gällande oaktsam våldtäkt på 4 år.

Och du tror inte på dessa två kvinnor?

31 för mycket.

Va? Inte tror? Har du knarkat?

Citat:
Nä, för om de hade hittat männen så hade männen påstått att de deltog frivilligt.

Vilket ju blir svårt att påstå när man inte har någon relation. Det ena var ju en ren och skär överfallsvåldtäkt. Dom hade nog snarare påstått att dom aldrig sett henne och sen åkt dit på DNA och man kan inte ändra story och ändå vara trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in