Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Vad förändrar dessa halmgubbar vad jag sa menar du? Självklart kommer få dömas eftersom det aldrig finns riktiga bevis. Förstår du hur ett knull går till? Blir en tjej överfallen av 4 snubbar i en park så är det ingen som ifrågasätter något angående hennes självklara roll som offer och deras självklara roll som förövare men pratar vi 2 fulla ungdomar ensamma på en fest eller en fru och man så blir ju dynamiken genast väldigt annorlunda och jävligt komplex.
Beviskraven för våldtäkt är redan så otroligt jävla låga att hörsägen räcker, ord mot ord räcker så vad är det egentligen din sort är ute efter? Jag vet att du inte förstår saker som rättssäkerhet men vad vill du förändra? Vi skiter i rättegångar ens? Säger en kvinna våldtäkt så är det så? Just nu döms män för att kvinnans psykolog säger saker, det är redan fullständigt jävla absurt eftersom det igen är enbart hörsägen. Du vill att det ska bli ÄNNU LÄTTARE att sätta män i fängelse? Förklara hur lätt tack men passa dig stumpan för nu kommer du bevisa hur empatistörd du är om du är ärlig.

Det du skriver stämmer inte, vilket vi ser när majoriteten av män som åtalas för våldtäkt går fria. Så, om ord står mot ord bör det betyda att mannen erkänt våldtäkt i alla de fall han går fri eller hur tänker du här?
Jag har inget intresse av att män ska sitta inburade nä, däremot har jag ett stort intresse av att brottslingar straffas i rimlig proportion till brottet de begått. Att sedan nästan alla som begår brott är män kan ju knappast jag rå för.
Jag vet inte var du fått ifrån att jag vill ändra på lagarna gällande våldtäkt, det är ingenting jag har skrivit någonstans. Jag tycker visserligen att det är gräsligt att så många går fria trots att de förmodligen är skyldiga, men det är ett svårt brott att utreda. Tänk om män bara kunde ge fan i att utsätta andra människor för gräsliga handlingar...