2022-10-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtiz
Anledningen till att det tar hus i helvete är för att de tror att bevisbördan läggs på den åtalade, vilket givetvis skulle vara helt jävla sjukt och vidrigt vad gäller mänskliga rättigheter.

Du kan ju dessutom lägga till två gubbar till som i ett varsitt drömmoln har en egen uppfattning om hur det har gått till.

Du måste bevisa att du är oskyldig med inspelningar, vittnen, film etc. Det är väl vad som kallas omvänd bevisbörda?
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2022-10-23, 21:57
Moderator
Lite väl mycket tjafs om regler osv. Undvik detta, tack
2022-10-23, 22:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fast det är fel, många oskyldiga döms.

Det är ett antagande. På vilka grunder?
Vilken idiot som helst begriper att om det är så låg andel som döms är det inte många som döms oskyldiga. Herregud, vad är det för fel på dig?
Citera
2022-10-23, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Du måste bevisa att du är oskyldig med inspelningar, vittnen, film etc. Det är väl vad som kallas omvänd bevisbörda?

Lägg ner, så är det inte och det vet du likaväl som alla andra.
Citera
2022-10-23, 22:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hörsägen är inte bevis. Det finns aldrig några bevis i fallen med våldtäkter så du har inte ens förstått brottet i sig. Det finns inga videobevis på våldtäkter eller vittnen som sett något utan det är ord mot ord och hörsägen. Har vi 1000 felaktigt dömda i Sverige så sitter 950 av dom för sexualbrott. Det kan inte på något jävla plan jämföras med något annat brott där teknisk bevisning krävs. Män i Sverige åker dit för våldtäkt med 0 bevis. Varje dag. Det är praxis och inget ovanligt alls. Så kan du sluta ljuga? Det finns inga beviskrav i våldtäktsfall.

Du glömde nog nämna att det är väldigt få som döms för våldtäkt, och för de som döms är straffen rena skämtet.
Citera
2022-10-23, 22:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du glömde nog nämna att det är väldigt få som döms för våldtäkt, och för de som döms är straffen rena skämtet.

Vad förändrar dessa halmgubbar vad jag sa menar du? Självklart kommer få dömas eftersom det aldrig finns riktiga bevis. Förstår du hur ett knull går till? Blir en tjej överfallen av 4 snubbar i en park så är det ingen som ifrågasätter något angående hennes självklara roll som offer och deras självklara roll som förövare men pratar vi 2 fulla ungdomar ensamma på en fest eller en fru och man så blir ju dynamiken genast väldigt annorlunda och jävligt komplex.

Beviskraven för våldtäkt är redan så otroligt jävla låga att hörsägen räcker, ord mot ord räcker så vad är det egentligen din sort är ute efter? Jag vet att du inte förstår saker som rättssäkerhet men vad vill du förändra? Vi skiter i rättegångar ens? Säger en kvinna våldtäkt så är det så? Just nu döms män för att kvinnans psykolog säger saker, det är redan fullständigt jävla absurt eftersom det igen är enbart hörsägen. Du vill att det ska bli ÄNNU LÄTTARE att sätta män i fängelse? Förklara hur lätt tack men passa dig stumpan för nu kommer du bevisa hur empatistörd du är om du är ärlig.
Citera
2022-10-23, 22:22
Medlem
Citat:
Hörsägen är inte bevis. Det finns aldrig några bevis i fallen med våldtäkter så du har inte ens förstått brottet i sig. Det finns inga videobevis på våldtäkter eller vittnen som sett något utan det är ord mot ord och hörsägen. Har vi 1000 felaktigt dömda i Sverige så sitter 950 av dom för sexualbrott. Det kan inte på något jävla plan jämföras med något annat brott där teknisk bevisning krävs. Män i Sverige åker dit för våldtäkt med 0 bevis. Varje dag. Det är praxis och inget ovanligt alls. Så kan du sluta ljuga? Det finns inga beviskrav i våldtäktsfall.

Nämen så bra, då behövs inte någon lag alls om våldtäkt! Allt sådant är ju enbart hörsägen!
Ett tips: läs några sådana FUP:ar och läs vad MGM säger... Rätt många sätter faktiskt dit sig själva. Och deras ord är väl knappast hörsägen?
Citera
2022-10-23, 22:23
Avslutad
Citat:
Vad förändrar dessa halmgubbar vad jag sa menar du? Självklart kommer få dömas eftersom det aldrig finns riktiga bevis. Förstår du hur ett knull går till? Blir en tjej överfallen av 4 snubbar i en park så är det ingen som ifrågasätter något angående hennes självklara roll som offer och deras självklara roll som förövare men pratar vi 2 fulla ungdomar ensamma på en fest eller en fru och man så blir ju dynamiken genast väldigt annorlunda och jävligt komplex.

Beviskraven för våldtäkt är redan så otroligt jävla låga att hörsägen räcker, ord mot ord räcker så vad är det egentligen din sort är ute efter? Jag vet att du inte förstår saker som rättssäkerhet men vad vill du förändra? Vi skiter i rättegångar ens? Säger en kvinna våldtäkt så är det så? Just nu döms män för att kvinnans psykolog säger saker, det är redan fullständigt jävla absurt eftersom det igen är enbart hörsägen. Du vill att det ska bli ÄNNU LÄTTARE att sätta män i fängelse? Förklara hur lätt tack men passa dig stumpan för nu kommer du bevisa hur empatistörd du är om du är ärlig.
Och hur många av de här självklara situationerna tror du hamnar inom de här 5% som faktiskt döms och de här komplexa situationerna i de 95% som går fria?
Citera
2022-10-23, 22:27
Medlem
Citat:
Va? Är det OS i förvirrade halmgubbar eller.

Nej jag undrar hur du kommit fram till att hon falskanmälde våldtäkten om du inte ens har läst undersökningen. Vilken info har lett dig till att dra den slutsatsen?
Citera
2022-10-23, 22:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nämen så bra, då behövs inte någon lag alls om våldtäkt! Allt sådant är ju enbart hörsägen!
Ett tips: läs några sådana FUP:ar och läs vad MGM säger... Rätt många sätter faktiskt dit sig själva. Och deras ord är väl knappast hörsägen?

Har uppenbarligen läst hundratals fler än dig eftersom du låtsas att det finns bevis som regel när det aldrig gör det. Teknisk bevisning finns i kanske 2 fall om året när det inte gäller överfallsvåldtäkter. Känner parterna varandra och sex har förekommit finns aldrig teknisk bevisning. Förstå brottet som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur många av de här självklara situationerna tror du hamnar inom de här 5% som faktiskt döms och de här komplexa situationerna i de 95% som går fria?

Dom flesta får man hoppas men nu vet jag ju tyvärr att oskyldiga döms hela tiden. Jag känner 2 kvinnor som har berättat om att dom blev våldtagna och jag har ingen anledning alls att misstro dom men ingen av dom anmälde.
Citera
2022-10-23, 22:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Det du skriver stämmer inte, vilket vi ser när majoriteten av män som åtalas för våldtäkt går fria. Så, om ord står mot ord bör det betyda att mannen erkänt våldtäkt i alla de fall han går fri eller hur tänker du här?

Jag har inget intresse av att män ska sitta inburade nä, däremot har jag ett stort intresse av att brottslingar straffas i rimlig proportion till brottet de begått. Att sedan nästan alla som begår brott är män kan ju knappast jag rå för.
Jag vet inte var du fått ifrån att jag vill ändra på lagarna gällande våldtäkt, det är ingenting jag har skrivit någonstans. Jag tycker visserligen att det är gräsligt att så många går fria trots att de förmodligen är skyldiga, men det är ett svårt brott att utreda. Tänk om män bara kunde ge fan i att utsätta andra människor för gräsliga handlingar...
Citera
2022-10-23, 22:38
Avslutad
Citat:
Har uppenbarligen läst hundratals fler än dig eftersom du låtsas att det finns bevis som regel när det aldrig gör det. Teknisk bevisning finns i kanske 2 fall om året när det inte gäller överfallsvåldtäkter. Känner parterna varandra och sex har förekommit finns aldrig teknisk bevisning. Förstå brottet som sagt.

Dom flesta får man hoppas men nu vet jag ju tyvärr att oskyldiga döms hela tiden. Jag känner 2 kvinnor som har berättat om att dom blev våldtagna och jag har ingen anledning alls att misstro dom men ingen av dom anmälde.
Och de som de sa sig ha blivit våldtagna av, höll de med kvinnorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in