Citat:
Har uppenbarligen läst hundratals fler än dig eftersom du låtsas att det finns bevis som regel när det aldrig gör det. Teknisk bevisning finns i kanske 2 fall om året när det inte gäller överfallsvåldtäkter. Känner parterna varandra och sex har förekommit finns aldrig teknisk bevisning. Förstå brottet som sagt.
.
.
För det kan ju inte vara så att vi har läst olika domar/olika FUP:ar. Nej, givetvis har vi läst exakt samma. (Obs: ironi).
Jag föreslår som sagt att du läser vad MGM säger och jämför med vad offret säger. Vad vittnen säger. och vilken teknisk bevisning som finns. Det är som att lägga ett pussel. Och då brukar där framträda en rätt tydlig bild.
Jag har nyligen läst en FUP där det är uppenbart att det har förekommit en oaktsam våldtäkt. Ingen är ännu dömd, men det skulle starkt förvåna mig om det blir en friande dom. Det hela började som en frivillig trekant, men började ganska snart gå över styr. I denna FUP sätter verkligen de misstänkta dit sig själva, i förhören. Som sagt: blir det inte en fällande dom i det fallet, blir jag mycket förvånad. Men som sagt: de misstänkta har inget uppsåt med sina handlingar. Så det lutar definitivt åt grov oaktsam våldtäkt. Min analys av FUP:en och utdrag ur FUP:en finns att läsa på Aktuella brott-delen.
Jag har även läst en FUP där det var uppenbart att målsägande inte var sanningsenlig. Men i vilken del hon inte var sanningsenlig var svårare att se, men jag kunde lugnt konstatera att pusslet jag försökte lägga var skevt och att det var hennes bitar som var skeva. Det blev en friande dom. Det förvånade mig att MGM inte anmälde henne för falsk tillvitelse. Men han orkade väl förmodligen inte. Gå igenom det hela igen...
Att dom går fria är just för att det inte finns bevis. Varför skulle dom erkänna och ändå gå fria???? Har ingen som helst aning om vad du ens far efter.