2022-10-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det finns inga uppgifter om att TTs mobil hittats i JJs lägenhet. Det hade media gått ut med på en gång. Polisen har troligen pejlat mobilen och sett att den vid en viss tidpunkt funnits i JJs lägenhet vilket stämmer överens med uppgiften om att TT gått hem till JJ.

Ja har också hört att man hittat TT:s mobil i en av tjejernas lägenhet!!! Men tyvärr kan ja inte komma på vart ja hört de!! ja har tyckt att de har varit märkligt att detta inte har talats mer om efter de. Men ja, på någon Media sida läste/hörde ja att de va en journalist som sa/skrev att dem hade hittat TT:s mobil i någon av tjejernas lägenhet!
Citera
2022-10-23, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Idiot.
Jag skulle inte GÅTT UT på något jävla ställenoch löst problem!!! Jag hade gjort det provat på et lungt sätt.

Jo men hur gammal var du? 30+?

Detta är småtjejer, de resonerar inte som dig.

Sluta tänka så enkelspårigt. Tro fan att tråden står typ still.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, om det stämmer att TT:s mobil fanns i JJ:s lägenhet så är det mycket suspekt.... Det som är ovanligt är att den återfanns i en tjejs lägenhet.

Jag har också hört att de hittat hennes mobil i en av tjejernas lägenhet! MEN kan inte komma på vart ja hört de eller vilken av alla artiklar de va ja hörde de i! Men ja vet att ja hörde/läste de någonstans men att de sen inte ha nämnt mer!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Ingen trådsanning alls, polisen var o ringde på hos pojkvännen sent söndag kväll, grannar i samma trappuppgång har både hört och sett poliserna i uppgången och stå utanför hans dörr.
Hur vet du det?
Citera
Medlem

En tanke slog mig, asså jag är sjukt förbryllad av varför ingen har hittat henne än! Kan det va så att någon tog henne i en bil o dumpade henne typ, i Vättern-jönköping..[/quote]

ja om dom nu letat mellan föreda (biltema) och mot eksjö så finns ju risken att det kan vara så. om det inte finns någon sjö/å som rinner mellan dessa städer.. om det regnar och blåst också om det är rätt vindar.
Citera
2022-10-23, 15:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakedoc1
en sak som slog mig…TT satt ner med barchefen i ca 10 minuter och barchefen själv säger att hon frågat honom om den här tjejen hon letat efter…hon måste väl ha visat bild eller sagt ett namn?kan det vara möjligt att just barchefen vet vem hon letade efter?
Jag förmodar att barchefen känner både T och tjejen hon letar efter. Folk som jobbar i baren brukar ha hyfsad koll på sina stammisar. Att de är stammisar utgår jag ifrån eftersom det inte finns så många andra ställen att gå till. Dessutom sägs det här att "alla känner alla".
Citera
2022-10-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Ja har också hört att man hittat TT:s mobil i en av tjejernas lägenhet!!! Men tyvärr kan ja inte komma på vart ja hört de!! ja har tyckt att de har varit märkligt att detta inte har talats mer om efter de. Men ja, på någon Media sida läste/hörde ja att de va en journalist som sa/skrev att dem hade hittat TT:s mobil i någon av tjejernas lägenhet!

Tror att det var vetlandaposten som gjorde en dålig rubriksättning som resulterade i att folk trodde mobilen hittats. Sen spreds det till flera medier..
Men den är inte hittad!
Citera
2022-10-23, 15:17
Medlem
Brukar polisen använda hundar när man genomför husrannsakan? Nån som vet?
Citera
2022-10-23, 15:17
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ju mer jag läser om fallet, desto mer upplever jag att MH glider ut i periferin. Hon var ändå med hela natten, fortsatte eventuellt till donken tillsammans med JJ vid 3-bläcket på natten. Vet man något om hur hon tog sig hem? Sov hon över hos JJ efter att de var färdiga med bestyren kanske? Eller tog hon sig hem av egen maskin från JJ någon gång under småtimmarna, alternativt direkt från McDonalds? Vad vet vi egentligen om hur MH hon tog sig hem till föräldrahemmet där hon står skriven och bor?
Citera
2022-10-23, 15:18
Medlem
Min teori är att tjejerna bjudit in henne till deras lägenhet mitt i natten för att ha sex sedan har allt gått över styr och dom bråkade. Sedan mördade tjejerna henne. Det är min teori eftersom hon kommit dit med fri vilja klockan 3 på natten från en nattklubb. Enligt mig är det nog ända man gör på natten på en nattklubb bjuder in till sex. Har aldrig varit på en sådan men bara hört rykten om just den nattklubben att man gör så.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-23 kl. 15:20.
Citera
2022-10-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Brukar polisen använda hundar när man genomför husrannsakan? Nån som vet?

ja i vissa fall, beror ju på i vilket syfte.
narkotika, blodspårning osv..
Citera
2022-10-23, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Jo men hur gammal var du? 30+?

Detta är småtjejer, de resonerar inte som dig.

Sluta tänka så enkelspårigt. Tro fan att tråden står typ still.

Det ändrar knappt situationen. Tror inte att hon skulle gått ut för att “rädda” sin föredetta vän, och den skitit i att hitta henne med en gång, utan has att sig mer för att snacka med en främilng i tio minuter istället för att oroligt leta igenom folkmasan, som tydligen var så intensiv att bartendern inte egentligen ens han att sitta.
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-23 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in