2022-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Är på samma spår som dig litegrann. Kan ju va så att hon tog sin hoj, var på g hem, men blir rånad? överfallen? våldtäkt.. osv.. kanske går överstyr.. slänger henne i ån ? och sen tar hennes cykel, hem? eller till någon bostad nära där den egentliga gm/gk bor ?

Det som talar emot är att cykeln ser ut att vara låst. Tror inte man hinner låsa sin cykel om man plötsligt blir överfallen.

Ska bli intressant att se ifall man tagit prover från cykeln, om man lyckas hitta nåt DNA som inte tillhör T. Dvs om den blivit buren och ställd vid huset i efterhand.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om man stryper någon blir det inte mycket spår i lägenheten.

Tänker också strypning när man läser om dunkande ljud från lägenheten. Den som överlevt ett strypanfall vet att man inte skriker så mycket när den pågår utan sparkar mest och försöker ta sig loss. Urinblåsan kan även tömmas under akten 🥲
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
01.49:*Tove får ett samtal från sin pojkvän, enligt polisen. Under samtalet säger hon inget som skulle tyda på att något inte ska stå rätt till.

Inget om att hon är på väg till J

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWW2M0/tove-forsvunnen-i-vetlanda-det-har-hant-timme-for-timme

Tack!

Då är frågan vad vi ska tro.

Aftonbladet skriver att MGM uppgett till en vän innan gripandet att Tove följde med till lägenheten.
Tove ringer till sin pojkvän att hon är på väg hem.
Polisen säger sig ha teknisk bevisning

Det rimliga antagandet är ju att hon är hos JJ.

Men ja. Det är som du säger, ingenstans står det att hon uttryckligen berättar för pojkvännen att hon ska till JJ eller att hon är på väg från JJ.
Citera
2022-10-23, 15:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Korrekt:

Första samtalet säger hon att hon är på väg till JJ
Andra samtalet säger hon att hon är på väg hem.

Vilket ger att pojkvännen och polisen rimligt tror att hon har varit i just JJ:s lägenhet. Om
hon nu inte uttryckligen sagt det.

I så fall är det bara förmodligen de misstänkta, och pojkvännen som vet det.
Pojkvännen kan ju rört sig ditåt av nyfikenhet eller svartsjuka. Eller så kan hon faktiskt ha gått och träffat på någon annan gärningsman, även om det känns som både fel plats och extremt litet tidsfönster.
Citera
2022-10-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det som talar emot är att cykeln ser ut att vara låst. Tror inte man hinner låsa sin cykel om man plötsligt blir överfallen.

Ska bli intressant att se ifall man tagit prover från cykeln, om man lyckas hitta nåt DNA som inte tillhör T. Dvs om den blivit buren och ställd vid huset i efterhand.

tänker mer om gm/gk tagit hennes cykel därifrån, som du säger, kan bli intressant och ta lite prover därifrån.
Citera
2022-10-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Du kan ju inte ta för givet att alla skiter i sina medmänniskor, bara för att du gör det.

Vem vet, det kanske var just pga droger det skar sig mellan dem en gång i tiden.

Tove var antagligen en omtänksam människa som brydde sig, trots gammalt groll.

Nja. Människor är ju småsinta. Dvs, man ska sällan reda upp något gammalt skit med människor man vet är labila på fyllan. Eller efter utekväll, osvosv.

Jag hade aldrig hängt med någon som jag bråkat med för att reda upp saker när man har lite i kroppen.
Citera
2022-10-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
MGM är halv-arab och neger. Lär ju inte vara 'nazister' som hjälpt de.
Inte arab, halv-judinna.
Citera
2022-10-23, 15:08
Medlem
Onödigt att berätta i förväg exakt vilka områden som ska sökas, det kan ge hjälp till GM/medhjälpare.
Citera
2022-10-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Den tråden fortsatte inte, det kan ha varit ett troll.
Trådsanning tills vidare

Ingen trådsanning alls, polisen var o ringde på hos pojkvännen sent söndag kväll, grannar i samma trappuppgång har både hört och sett poliserna i uppgången och stå utanför hans dörr.
Citera
Medlem
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Onödigt att berätta i förväg exakt vilka områden som ska sökas, det kan ge hjälp till GM/medhjälpare.

En tanke slog mig, asså jag är sjukt förbryllad av varför ingen har hittat henne än! Kan det va så att någon tog henne i en bil o dumpade henne typ, i Vättern-jönköping..
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Bor lite utanför stan och när jag åkte in för en timme sen var de mellan föreda-dammen och Ekenässjön ungefär. Det är där jag sett idag, men de är förstås på fler ställen.

Oj såpass långt borta från bostaden…om jag nu hittade rätt på kartan.

Då kanske MP har fått nya uppgifter som någon läcker hit ikväll.
Citera
2022-10-23, 15:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
Hemskt om det är en helt okänd som överfallit T på vägen hem då kanske det aldrig blir löst o kroppen kanske aldrig hittas eller om många år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in