2022-10-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byrakraten
Jag är ny här så vänligen ha lite tålamod. När det gäller spåret att något kan ha hänt Tove efter att hon lämnat lägenheten: har de här tidigare vansinnesdåden diskuterats i tråden? Samma gärningsperson men med stort tidspann (1982 och 2003).

(FB) Fågelskådare ville döda - körde över 25 personer, Vetlanda, 25 april 1982

Skulle den som kört på Tove då åka tillbaka och sätta hennes cykel vid JJs hus.. för att efter någon timme ta sig tillbaka och föra cykeln till en annan plats?
Citera
2022-10-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong
Hört att 1 möjligtvis 2 rumäner har blivit hämtade av polisen från en arbetsplats i en närliggande ort. Detta ska vara kopplat till ”fallet Tove”. Någon annan som vet vad det gällde och varför dom blev hämtade.

Detta skedde för ett par dagar sedan.

Fyfan. Får Lisa Holm-vibbar.
Citera
2022-10-27, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vart ser man det? Har läst och läst och läst men ser ingenstans det står 99%

Den jag svarade fattade, är bra så.
Citera
2022-10-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Lyssna på trailer som är gjord den 21 oktober. Man får höra när reporter Alessandro Nilsson knackar på hos JJs granne mittemot. Endast 2 min.

Imorgon kan man lyssna på dokumentären.

Länk?
Citera
2022-10-27, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Då får du en alternativ länk:
Förordnande P7 JJ

Tackar och bockar, intressant kvällslektyr.
Citera
2022-10-27, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mer troligt att de ”hotboxade” i bilen än dimma kanske. Eller en kombo av båda.

Hur det än är så stämmer ju ingenting om de två sitter i en bil på söndagmorgon.
Finns ju säkert kvitton från Nöjet och bevis i lgh på hur mycket de evtl har druckit. Då ska typ JJ förklara evtl rattfylla, vad de gjorde i reservatet i bil andra vändan österut efter McD nu för egen maskin osv osv.
Är det ens sant att de ertappats där av någon så har de nog ett och annat att försöka förklara alltså.

Jag tror inte på uppgiften att J.J. och M.H. satt i en bil den där morgonen, inte heller att I.L. sågs promenera i området eller annorstädes
tidigt söndag morgon.

Däremot är jag öppen för att J.J. under söndagen gjorde en Jonna 2.0.
Citera
2022-10-27, 20:11
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte på uppgiften att J.J. och M.H. satt i en bil den där morgonen, inte heller att I.L. sågs promenera i området eller annorstädes
tidigt söndag morgon.

Däremot är jag öppen för att J.J. under söndagen gjorde en Jonna 2.0.

Jonna? Är detta en referens till Lovisa Lindh-fallet?
Citera
2022-10-27, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jonna? Är detta en referens till Lovisa Lindh-fallet?

Styckmörderskan i Askersund som transporterade sitt offer i ett antal Ikeakassar och dumpade i skogen.

Jag kan inte se något alternativ till hur J.J. diskret fick bort T.T. från sin lägenhet.
Citera
2022-10-27, 20:14
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tackar och bockar, intressant kvällslektyr.

Tyvärr blir det ju inte mycket till läsning för din del. Allt är maskat än så länge.
Citera
2022-10-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong
Hört att 1 möjligtvis 2 rumäner har blivit hämtade av polisen från en arbetsplats i en närliggande ort. Detta ska vara kopplat till ”fallet Tove”. Någon annan som vet vad det gällde och varför dom blev hämtade.

Detta skedde för ett par dagar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fyfan. Får Lisa Holm-vibbar.

Jag med. Man ska ska ha open-mind kring vad som har hänt.
Citera
2022-10-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
Någon som vet om JJ haft/har egna hästar och ifall hon hyrt in sig i något stall eller om hon haft hästarna hos sin pappa ?
Hon har hästar hos sin pappa.
Citera
2022-10-27, 20:17
Medlem
Dom häktade är 18 och 19 år gamla, är det bara jag som tycker att bästa vännen Anna 28 år är lite väl gammal för att umgås med dom på daglig basis?
Det tyder väll på att det verkligen rör sig om att dom rör sig i Pingstkyrkans krets? Att dom båda tillhör Pingstkyrkan? Vet någon hur det ligger till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in