2022-10-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Advokater är ju dock ökända för att vara mörkblåa.

Nej inte alls, det finns mycket woke och sosseri där, åtminstone på ytan.
Citera
2022-10-23, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej men ska du göra karriär advokat och gå högre poster ska du vara det.
Som vilka poster då? Sämre betalda poster än att försvara buset?
Citera
2022-10-23, 15:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Har inte sett det inlägget och såg att du inte länkade till fall utan bara radade upp namn. Din egen tolkning av fallen känner jag inget förtroende för.

Nej jag tror inte man behöver vara mer rädd för att bli dömd för en falsk våldtäktsanklagelse än att bli felaktigt dömd för något annat brott. I synnerhet inte eftersom 95% av anmälda våldtäkter inte ens nåt domstolen.

Har du ingen koll på fallen så får du väl ordna det. IG bruden som sa att hon gruppvåldtogs i 8 timmar och blödde överallt läckte det ju en film från timme 7 av denna påstådda "gruppvåldtäkt" där hon sitter och bönar och ber om mer kuk. Detta är en typisk svensk våldtäkt 2022. Gick feminister som gapat i veckor om den hemska våldtäkten ut och bad om ursäkt och gjorde avbön för att dom totalt hotar ett lands demokrati med deras löjliga känslostyrd pöbel mentalitet? Självklart inte utan man låtsades som om det aldrig hänt i vanlig ordning.

Det mest korkade jag hört. För andra brott krävs teknisk bevisning eller vittnen och det finns inga sådana krav alls för våldtäkter i Sverige utan män döms varje dag på inget annat än hörsägen. Det är dessutom naiva män som du som sitter där, män som mig vågar aldrig kvinnor anklaga utan dom 2 fallen från mitt liv där män har fått sin liv förstörda av ljugande kaninkokerskor så är det män som är för snälla för sitt eget bästa. Dom har suttit där i rättssalen och trott att sanningen alltid segrar men så blev det 8 år istället. Tjejerna säger det handlar inte om pengar men sedan kommer miljonkraven. Försäkringsbolag som tex Länsförsäkringar fick ta bort sin våldtäktsförsökring eftersom kvinnor ljög precis hela tiden om saken. Du är naiv som en 10 åring och befinner dig inte ens i verkligheten med oss andra längre.
Citera
2022-10-23, 15:03
Medlem
Citat:
Nej inte alls, det finns mycket woke och sosseri där, åtminstone på ytan.

Nåt säger mig att du ser det överallt....
Citera
2022-10-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som vilka poster då? Sämre betalda poster än att försvara buset?

Det är inget som hindrar att de fortsätter med det och har andra karriär poster samtidigt.
Citera
2022-10-23, 15:04
Avslutad
Citat:
Det är inget som hindrar att de fortsätter med det och har andra karriär poster samtidigt.
Vika poster menar du?
Citera
2022-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Självklart, det ökar deras chanser om advokaten har rätt värderingar.

Att få klienter? Jag tvivlar starkt på det.
Citera
2022-10-23, 15:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, mina preferenser är kommunikation i sänghalmen, så som i kortare kommandon som den andra frivilligt går med på. Detta har varit min preferens långt innan lagen om samtycke kom till.

Skitsnack. Det är en styrning från makten och ingen som är driven av passion beter sig så. Speciellt inte män. Samtyckessnack och dirty talk har precis ingenting med varandra å göra.
Citera
2022-10-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att få klienter? Jag tvivlar starkt på det.

Vad tycker du om Anna Ramberg tex.
Citera
2022-10-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Skitsnack. Det är en styrning från makten och ingen som är driven av passion beter sig så. Speciellt inte män. Samtyckessnack och dirty talk har precis ingenting med varandra å göra.

Men förstår du inte att det är två flugor i en smäll?
Dirty talk/korta kommandon på vad jag vill att sexpartnern ska göra, som sedan sexpartnern med glädje också gör = samtycker till det jag vill att hon/han ska göra.
Citera
2022-10-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har du ingen koll på fallen så får du väl ordna det. IG bruden som sa att hon gruppvåldtogs i 8 timmar och blödde överallt läckte det ju en film från timme 7 av denna påstådda "gruppvåldtäkt" där hon sitter och bönar och ber om mer kuk. Detta är en typisk svensk våldtäkt 2022. Gick feminister som gapat i veckor om den hemska våldtäkten ut och bad om ursäkt och gjorde avbön för att dom totalt hotar ett lands demokrati med deras löjliga känslostyrd pöbel mentalitet? Självklart inte utan man låtsades som om det aldrig hänt i vanlig ordning.

Det mest korkade jag hört. För andra brott krävs teknisk bevisning eller vittnen och det finns inga sådana krav alls för våldtäkter i Sverige utan män döms varje dag på inget annat än hörsägen. Det är dessutom naiva män som du som sitter där, män som mig vågar aldrig kvinnor anklaga utan dom 2 fallen från mitt liv där män har fått sin liv förstörda av ljugande kaninkokerskor så är det män som är för snälla för sitt eget bästa. Dom har suttit där i rättssalen och trott att sanningen alltid segrar men så blev det 8 år istället. Tjejerna säger det handlar inte om pengar men sedan kommer miljonkraven. Försäkringsbolag som tex Länsförsäkringar fick ta bort sin våldtäktsförsökring eftersom kvinnor ljög precis hela tiden om saken. Du är naiv som en 10 åring och befinner dig inte ens i verkligheten med oss andra längre.

Vore najs med källor, om sagt.

Tror fortfarande inte att det är större risk att dömas för en falsk våldtäktsanklagelde än en falsk sådan av annat brott. 95% läggs ju ner.
Citera
2022-10-23, 15:12
Medlem
Citat:
Vad tycker du om Anna Ramberg tex.

Det vet jag inte vem det är. Ska kolla.

Edit: hon verkar ha lite alla möjliga åsikter. Ibland mörkblå, ibland väldigt grön (i frågan om flyktingpolitik). Men hon verkar stå på rätt sida som advokat och vilja försvara de som är kriminella etc. Men fanns inget som stack ut ordentligt.

Varför nämner du henne i denna debatt?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-23 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in