Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Vad jag förstod det som så var besöket frivilligt. Då får man räkna med som gäst att det också eventuellt kommer att bjudas på te. I synnerhet om vi befinner oss i England.
Gillar man inte te kanske det är bäst att hålla sig hemma från första början?
Jag tror att det är såhär att kvinnor i allmänhet tar för givet att det inte är någon skillnad mellan könen, idag umgås vi så kompisaktigt att kvinnor förväntar sig att män är kvinnor fast med snopp rent biologiskt. De tar också för givet att män är likadana oavsett vilken kultur eller subkultur de kommer ifrån.
Själv lärde jag mig som fjortonåring att män hade annat än att prat i kikaren när mannen som jag fått kontakt med i andra sammanhang började smeka mig på armen hemma hos honom. Jag sade att jag inte gillade det och gick. Likaså gjorde jag våldsamt motstånd och blev arg när min morbror försökte kyssa mig. När jag var barn var det också kamrater som blev utsatta för blottare.
Kan det vara så att man talade om dåliga mäns sätt att uttrycka sin sexualitet förr? Det var liksom någon man visste kunde ske, idag verkar det som att kvinnor kämpar för sin rätt såpass att de tror att världen skall sluta vara ond för att de själva vill det?
Det blir ju lite som att hävda - jag har rätt till att bada var jag vill och förvänta sig att krokodilerna eller hajarna skall respektera det. Det känns som människor idag är hjärntvättade med att alla skall vara snälla och tror att det bitit på alla andra också. Att alla innerst inne är snälla, så att det finns en godtrogenhet. I länder som har haft krig nära inpå så förväntar sig ingen att det är en självklar rättighet att klara sig oskadd.
Sanningen är att det är farligt att gå ut, även om man kan tycka att det är en rättighet att slippa bli påkörd av en bil så händer det att föraren inte har kontroll. Det vet man, men man förutsätter att alla män ska ha kontroll på sin sexualitet. Varför är det så?
Varför förutsätter man att mannen skall ha koll på både sin egen sexualitet och på kvinnans?
Angående Bold och överfallsvåldtäkter.
Jag kan se ett eget ansvar vem man följer med hem, givetvis rättfärdigar det inte våldtäkt. Men jag förstår det lagtekniska problemet med samtycke.
Men överfallsvåldtäkter.
Vi ska ju inte behöva stanna inne.