2022-10-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Bra spaning. Vilket skulle kunna förklara varför Tove isåfall hellre tar vägen genom Östra Slottsgatan än Torngatan på vägen hem.

Över spåret vid Gränsgatan 16 och sedan Västra Slottsgatan och Vasagatan och sen hemåt kanske. Intressant är ändå att cykeln hittas på vad som skulle kunna vara en naturlig väg hemåt.
Citera
Medlem
Expressen går nu ut med uppgifter om att T och en av tjejerna ska ha blivit osams på nattklubben Nöjet och gått hem till en av tjejerna för att prata ut. Samma tjej ska sedan ha berättat för sina vänner om vad som hände.

Kan det vara så att T:s föräldrar hört av sig till pojkvännen, som i sin tur hört av sig till JJ och frågat var Tove är för att T uppgett för honom att hon är påväg hem från JJ?

Min magkänsla blir allt starkare om att något hänt T när hon har varit på väg hem från JJs bostad. Att cykeln dessutom hittas flera adresser bort och inte vid JJs lägenhet är ännu konstigare.
Senast redigerad av Assdefender 2022-10-23 kl. 15:00.
Citera
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
En del folk ser det ut som. Om nu klippet är från samma kväll som det laddades upp.

https://www.instagram.com/reel/Cjv79VxsrSn/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Finns en kort tiktok från samma kväll. Men man hinner inte se så mycket.
Citera
2022-10-23, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Ponera att TT sett på snap att MH skrivit något i stil med överdos, självmord etc. Hon har ju lite psykgrejer i bagaget sen innan.

Då hade nog jag med kontaktat första bästa på stället om jag letade efter någon i den sinnesstämningen, istället för att vela runt bland allt folk.

Obs, bara en teori.

Jag hade inte gått dit överhuvud taget, nej, det stämmer inte någonstans.
Dom var ju inte ens vänner längre,
Citera
2022-10-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, om det stämmer att TT:s mobil fanns i JJ:s lägenhet så är det mycket suspekt.... Det som är ovanligt är att den återfanns i en tjejs lägenhet.

Det finns inga uppgifter om att TTs mobil hittats i JJs lägenhet. Det hade media gått ut med på en gång. Polisen har troligen pejlat mobilen och sett att den vid en viss tidpunkt funnits i JJs lägenhet vilket stämmer överens med uppgiften om att TT gått hem till JJ.
Citera
2022-10-23, 15:00
Medlem
Är de någon här inne som träffat MH eller JJ?
Citera
2022-10-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Men hur är det med efterfestandet? Jag är inte i den åldern och bor inte i Vetlanda. För mig känns det mer ovanligt att tre tjejer som inte är jättebra vänner skulle gå hem. Kan förstå att man tar vägen förbi Donken om man är hungrig, men varför skulle de hem till JJ? Eller tycker du det verkar normalt att man bara fortsätter kvällen så pga att krogen stänger tidigt?
För mig känns det som att det skulle varit blandat sällskap - tjejer och killar för att fortsätta festen eller kanske nära tjejkompisar som vill eftersnacka och varva ner typ. Annars känns det som att det borde finnas något annat som motiverar - droger kanske? Men som sagt, jag bor inte där och är inte i den åldern så vad jag "känner" är inte så relevant.
Har inte hunnit läsa ikapp dessvärre och vet inte om det finns uppgifter om ifall TT var mycket påverkad, lite salongs eller t o m nykter under kvällen?

Kanske ta ett glas vin eller vad som. I den åldern känner man sig knappast färdig med festandet vid 01. Om JJ har en egen lägenhet som dessutom inte ligger jättelångt ifrån hennes pappas hem så är det inte jättekonstigt att dom tar sig dit.

Fler som snackar om luckor i händelseförloppet men för mig är det inget som sticker ut egentligen. Då få vill eller orkar hålla i en efterfest så slutar kvällen oftast på donken, att man står utanför Nöjet och pratar (kan ta tid med alkohol inblandat) eller att man är några få i ett sällskap som sätter sig hemma och tar ett glas eller två.
Citera
2022-10-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Expressen går nu ut med uppgifter om att T och en av tjejerna ska ha blivit osams på nattklubben Nöjet och gått hem till en av tjejerna för att prata ut. Samma tjej ska sedan ha berättat för sina vänner om vad som hände.

Kan det vara så att T:s föräldrar hört av sig till pojkvännen, som i sin tur hört av sig till JJ och frågat var Tove är för att T uppgett för honom att hon är påväg hem från JJ?

Min magkänsla blir allt starkare om att något hänt T när hon har varit på väg hem från JJs bostad.

Är på samma spår som dig litegrann. Kan ju va så att hon tog sin hoj, var på g hem, men blir rånad? överfallen? våldtäkt.. osv.. kanske går överstyr.. slänger henne i ån ? och sen tar hennes cykel, hem? eller till någon bostad nära där den egentliga gm/gk bor ?
Citera
2022-10-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Är det någon här från Vetlanda här som kan informera oss andra om vilka områden Missing People söker idag?

Bor lite utanför stan och när jag åkte in för en timme sen var de mellan föreda-dammen och Ekenässjön ungefär. Det är där jag sett idag, men de är förstås på fler ställen.
Citera
2022-10-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Finns en kort tiktok från samma kväll. Men man hinner inte se så mycket.

Står ju en tjej där med vit skjorta precis framför och dricker ned utsläppt hår. Svårt att tyda om det är TT. Men ja lite likt.
Citera
2022-10-23, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag hade inte gått dit överhuvud taget, nej, det stämmer inte någonatans.
Dom var ju inte ens vänner längre,

Du kan ju inte ta för givet att alla skiter i sina medmänniskor, bara för att du gör det.

Vem vet, det kanske var just pga droger det skar sig mellan dem en gång i tiden.

Tove var antagligen en omtänksam människa som brydde sig, trots gammalt groll.
Citera
2022-10-23, 15:03
Medlem
en sak som slog mig…TT satt ner med barchefen i ca 10 minuter och barchefen själv säger att hon frågat honom om den här tjejen hon letat efter…hon måste väl ha visat bild eller sagt ett namn?kan det vara möjligt att just barchefen vet vem hon letade efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in