Citat:
Ursprungligen postat av
balubasa
Är det någon som vet hur stort det där bråket egentligen var?
Vetlanda är litet, man hamnar ganska ofta på förfester med människor som man kanske inte drar jämnt med. Många umgängen flyter liksom ihop, framförallt när folk flyttar för att plugga, blir äldre osv. Åldersspannet på umgängen kan också vara ganska stort.
Men hur är det med efterfestandet? Jag är inte i den åldern och bor inte i Vetlanda. För mig känns det mer ovanligt att tre tjejer som inte är jättebra vänner skulle gå hem. Kan förstå att man tar vägen förbi Donken om man är hungrig, men varför skulle de hem till JJ? Eller tycker du det verkar normalt att man bara fortsätter kvällen så pga att krogen stänger tidigt?
För mig känns det som att det skulle varit blandat sällskap - tjejer och killar för att fortsätta festen eller kanske nära tjejkompisar som vill eftersnacka och varva ner typ. Annars känns det som att det borde finnas något annat som motiverar - droger kanske? Men som sagt, jag bor inte där och är inte i den åldern så vad jag "känner" är inte så relevant.
Har inte hunnit läsa ikapp dessvärre och vet inte om det finns uppgifter om ifall TT var mycket påverkad, lite salongs eller t o m nykter under kvällen?