2022-10-22, 13:00
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Hur styrker detta att hon samtalade medSE och att SE senare sprang in i gränden??
Detta förhör medLP hölls ju efter att hon på sjukhuset genom en sköterska fått veta att hon träffats, vilket kanske påverkat hennes vittnesmål lite?! Och hur ger det stöd för att LPnochSE samtalade??? Och för att se språng in i gränden???

Du gissar ju bara. Jag följer förhören som du tycks helt missat. LP säger att det sved till på ryggen vid andra skottet. Börja där...
Citera
2022-10-22, 13:04
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Döttrarna Glaser vet sannolikt mer än vad de ger sken av, till viss del förståeligt att de inte berättar allt de vet, de är ju inte lastgamla och har avkommor, vill sannolikt inte bli förknippade med MOP via sin far och "farbror Stig" som bara ville vara ett ljus i deras liv och gav dem positiv input.

Personligen är jag faktiskt lite osäker på vad döttrarna Glaser kan veta.
Det var ju hyfsat unga när allt detta hände. Jag har svårt att köpa att de fick ta del av någon som helst information då iaf. Det skulle ju vara om det har läckt något inom familjen på senare dagar.

Och även om jag inte har någon konspiratorisk ådra i mig så är det ett ganska absurt sammanträffade att FG (yngsta dottern) var på samma bio (som Palme) och sedan befann sig en bit in på Kungsgatan när skotten small.....

Jag är mer inne på att ME bara måste veta mer än vad hon säger.....oavsett om Stig är GM eller inte.
Att hon inte minns några artiklar, Rapport, TR + HR och glasögonen etc. Det är så oerhört konstigt.
Även hennes förklaring kring datorn känns ju väldigt "svår".
Citera
2022-10-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Du gissar ju bara. Jag följer förhören som du tycks helt missat. LP säger att det sved till på ryggen vid andra skottet. Börja där...
Även om det skulle vara så att LP visste redan där och då att hon träffats vart hittar du stöd för att hon ska ha samtalat med SE? Det är inget hon säger någonstans i nåt förhör att hon gör, INGET annat vittne hör heller detta!
Citera
2022-10-22, 13:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad exakt är det som jag ska läsa på? Foliehattsteorierna i den stora MOP-tråden?

Mattes och Ekevis kontextlösa utläggningar? Niocentimeters, Drygfos och Enöffs obildade invändningar?

Anér var påläst, och han fattade något på 36 månader som diverse trögskallar i tråden inte har insett trots 36 års ältande. Men han hade inte tillgång till allt det material och den överblick som vi har.

Ulven behöver inget lag. Kör solo. Men visst är det trevligt om man hittar gemensamma nämnare.

Kappvändare? Ägnade runt ett år åt att försöka försvara Skandiamannen. Men det blev ohållbart.

För varje varv som du tar med materialet blir det allt svårare att "komma förbi" karln, som en vis man sa.

Skulle glädjas om det visar sig att SE är oskyldig. Tyvärr finns en isande känsla av att så inte blir fallet.
Vi får se i vinter. Vill du vara konstruktiv så kan du ju försöka förbättra de delar av SE-teorin som många tycker är dåliga. Tror du SE mördade Palme pga en avsnäsning? Tycker du att SE stämmer in på det Clarke pratar om?

Hur vore det om du diskuterade Skandiamannen istället för dina meningsmotståndare. Försök iaf hålla dig on topic. Det är lustigt att kritisera andras bildning när du själv inte ens förstår vad vanliga svenska ord betyder. Att vara obildad är att tro mer på sin egna handstilsanalys än på experter på forensisk handstilsanalys.
Citera
2022-10-22, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Personligen är jag faktiskt lite osäker på vad döttrarna Glaser kan veta.
Det var ju hyfsat unga när allt detta hände. Jag har svårt att köpa att de fick ta del av någon som helst information då iaf. Det skulle ju vara om det har läckt något inom familjen på senare dagar.

Och även om jag inte har någon konspiratorisk ådra i mig så är det ett ganska absurt sammanträffade att FG (yngsta dottern) var på samma bio (som Palme) och sedan befann sig en bit in på Kungsgatan när skotten small.....

Jag är mer inne på att ME bara måste veta mer än vad hon säger.....oavsett om Stig är GM eller inte.
Att hon inte minns några artiklar, Rapport, TR + HR och glasögonen etc. Det är så oerhört konstigt.
Även hennes förklaring kring datorn känns ju väldigt "svår".

Jo, döttrarna var så klart unga 1986, dock tonåringar. Min övertygelse är att de tagit del av informationen på ett eller annat viss, sannolikt ganska tätt inpå, på ett eller annat vis. Och nog har de misstänkt, eller bollat med tankarna att SE som deras far (eller något av hans vapen som stämde in på det vapen PU eftersökte) kan ha haft med MOP att göra. Men, det är min övertygelse.

Gällande ena dotterns besök på Grand och samma föreställning som LOP, så är det givetvis ett mysterium i sig, och än mer tossigt blir det när man tar del av förhören med henne och hennes väninnor? Så snurrigt att man är tvungen att sätta sig ner.

Håller med dig gällande ME. Hon har givetvis inte rent mjöl i påsen, den saken är biff. Frågan är som sagt vad hon vet och inte, inte utan om hon vet något. Hon verkar ha ett väldigt ambivalent förhållande till sin avlidne exmake. Min gissning är givetvis att hon gör sitt yttersta för att skydda sig själv i första rum? Vem vill på livets eftermiddag åren innan man kroknar bli stämplad som statsministermördarens fru? Personligen tror jag hon var övertygad om, att hon ridit ut denna storm, att hon och exmaken klarade sig. Det blev väldigt chockartat för henne, att PU 2017 bokstavligen knackade på, och ville höra henne. Det bästa hon kunde göra, för sitt eget eftermäle, för Palmes familj och även Sverige, vore att ta bladet från munnen.
Citera
2022-10-22, 13:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Relevanta frågor.

Rut, Per och Vapensamlaren är tyvärr döda. Men nog tror jag det finns folk i livet, från SE barndom i Nybro, hans militärtjänst, arbete på SR och Skandia, samt umgänge från Täby och Moderaterna på 80/90tal som ännu är livet? Men man lär ju snabba på givetvis, så många år till tror jag inte de är i livet. Nog finns mer nyttig info om SE där ute, som dessutom kan vara besvärande för honom, det är jag övertygad om.

Men så vitt vi vet har inte dessa personer bidragit med något som antyder att SE är GM. Det ska man inte glömma.

Att de sitter på nyttig info om SE som kan vara besvärande är ren hittepå.
Citera
2022-10-22, 13:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Döttrarna Glaser vet sannolikt mer än vad de ger sken av, till viss del förståeligt att de inte berättar allt de vet, de är ju inte lastgamla och har avkommor, vill sannolikt inte bli förknippade med MOP via sin far och "farbror Stig" som bara ville vara ett ljus i deras liv och gav dem positiv input.
Jag har en fråga. Vad i materialet tyder på att någon i familjen Glaser vet en enda hemlighet om Palmemordet om SE är GM?

Jag har så otroligt svårt för detta med att misstänkliggöra människor som inte bevisligen gjort något som helst fel eller konstigt. Är SE oskyldig så harhans egna beteende dragit på sig uppståndelsen. Men ingenting pekar ju på att familjen Glaser på minsta sätt är inblandade.

För mig så är detta ett argument som kommer sig av att du utgår från att SE är GM. Därför måste grannen/kortspelaren/vännen vara inblandad...
Citera
2022-10-22, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag har en fråga. Vad i materialet tyder på att någon i familjen Glaser vet en enda hemlighet om Palmemordet om SE är GM?

Jag har så otroligt svårt för detta med att misstänkliggöra människor som inte bevisligen gjort något som helst fel eller konstigt. Är SE oskyldig så harhans egna beteende dragit på sig uppståndelsen. Men ingenting pekar ju på att familjen Glaser på minsta sätt är inblandade.

För mig så är detta ett argument som kommer sig av att du utgår från att SE är GM. Därför måste grannen/kortspelaren/vännen vara inblandad...

Då kanske MOP inte är något för dig att rota i? 99,9% av alla personer som misstänks eller har gjorts sedan 1986 har inget med MOP att göra.

Du drar det mesta i ditt inlägg till sin spets.
Citera
2022-10-22, 13:36
Medlem
”Vapensamlarens dotter” i tårar över nya Palme-serien: ”Inte en siffra som stämmer”
Netflix storsatsning ”Den osannolike mördaren” om den så kallade ”Skandiamannen” Stig Engström, har väckt starka reaktioner efter helgens premiär.
Serien har stött på viss kritik som bland annat handlar om att det är tveksamt att peka ut Engström som Olof Palmes mördare. En av dem som är starkt kritisk är Ulrika Glaser Rydberg, dotter till den så kallade vapensamlaren och familjevän till Stig Engström. Även Thomas Pettersson medverkar."

https://www.tv4.se/klipp/va/13727567/vapensamlarens-dotter-i-tarar-over-nya-palme-serien-inte-en-siffra-som-stammer
Citera
2022-10-22, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej jag säger inte att alla ska göra det. Jag säger att du ska göra det. Sluts dra det till sin spets. Jag sa du skulle skriva brev för att. du vill att ME tar bladet från munnen.

Öh, du hänger väl visst ut som för brott de inte begått. Det du är övertygad om är att ME gör sig skyldig till någon form av skyddande av brottsling, tex.

Som sagt. Vill du gruffa och stuffa, gör det med någon som orkar med dig - jag gör det inte.

Och nej, stor skillnad på att vi i tråden spekulerar kring att trådens huvudpersons exfru vet mer än vad hon ger sken av, då vi läst förhören med henne. Vi anklagar henne inte för brott. Det vet du innerst inne. Dock är ju din huvudsakliga agenda med att hänga här inne (ibland) att utöva härskartekniker och polemik. Du har säkert dina anledningar. Men jag är inte intresserad av att "diskutera" med dig. Din stil och jargong är både osympatisk och osmaklig. Nej tack.
Citera
2022-10-22, 13:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Är inte intresserad av att bli en hjälte, hoppa på någon annan om du vill gruffa tack. Men är det din intention med att häcka här inne att bli en hjälte, kör så det rycker.

Trakassera? Väl dina ord.

Bli en hjälte själv, du är ju på det klara kring det mesta. Ta värvning i PU, starta upp skiten igen, bli en hjälte!

Det här säger en hel del om hur du tolkar ord. Hur du hittar på egna saker mellan raderna. Det underminerar dina åsikter om SE.

Ja "trakassera", vore det inte trakasserier om privata personer började skicka brev till person och bad dom ta bladet från munnen? Jag valde ordet utifrån dess korrekta betydelse alltså.

Men om vi pratar om SE istället för off topic: spekulera i vad du tror de vet. Vilka smaskiga detaljer sitter de på.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-10-22 kl. 13:56.
Citera
2022-10-22, 13:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Som sagt. Vill du gruffa och stuffa, gör det med någon som orkar med dig - jag gör det inte.

Och nej, stor skillnad på att vi i tråden spekulerar kring att trådens huvudpersons exfru vet mer än vad hon ger sken av, då vi läst förhören med henne. Vi anklagar henne inte för brott. Det vet du innerst inne. Dock är ju din huvudsakliga agenda med att hänga här inne (ibland) att utöva härskartekniker och polemik. Du har säkert dina anledningar. Men jag är inte intresserad av att "diskutera" med dig. Din stil och jargong är både osympatisk och osmaklig. Nej tack.

Du sa att du är övertygad att ME vet saker om mordet. Du är övertygad, då är det inte spekulation. Alltså hänger du indirekt ute henne för brott.

Du är ganska osympatisk själv, se bara här hur du helt fokuserar på min person. Jag tar bara till fula ord som replik på fula ord jag får. Du vänder direkt till personangrepp närdu inte får stå oemotsagd.

Men för att återigen dra dig tillbaka on topic, försök iaf svara. Vad hos systrarna Glaser antyder någon som helt misstanke eller vetskap om att SE är GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in