Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Personligen är jag faktiskt lite osäker på vad döttrarna Glaser kan veta.
Det var ju hyfsat unga när allt detta hände. Jag har svårt att köpa att de fick ta del av någon som helst information då iaf. Det skulle ju vara om det har läckt något inom familjen på senare dagar.
Och även om jag inte har någon konspiratorisk ådra i mig så är det ett ganska absurt sammanträffade att FG (yngsta dottern) var på samma bio (som Palme) och sedan befann sig en bit in på Kungsgatan när skotten small.....
Jag är mer inne på att ME bara måste veta mer än vad hon säger.....oavsett om Stig är GM eller inte.
Att hon inte minns några artiklar, Rapport, TR + HR och glasögonen etc. Det är så oerhört konstigt.
Även hennes förklaring kring datorn känns ju väldigt "svår".
Jo, döttrarna var så klart unga 1986, dock tonåringar. Min övertygelse är att de tagit del av informationen på ett eller annat viss, sannolikt ganska tätt inpå, på ett eller annat vis. Och nog har de misstänkt, eller bollat med tankarna att SE som deras far (eller något av hans vapen som stämde in på det vapen PU eftersökte) kan ha haft med MOP att göra. Men, det är min övertygelse.
Gällande ena dotterns besök på Grand och samma föreställning som LOP, så är det givetvis ett mysterium i sig, och än mer tossigt blir det när man tar del av förhören med henne och hennes väninnor? Så snurrigt att man är tvungen att sätta sig ner.
Håller med dig gällande ME. Hon har givetvis inte rent mjöl i påsen, den saken är biff. Frågan är som sagt vad hon vet och inte, inte utan om hon vet något. Hon verkar ha ett väldigt ambivalent förhållande till sin avlidne exmake. Min gissning är givetvis att hon gör sitt yttersta för att skydda sig själv i första rum? Vem vill på livets eftermiddag åren innan man kroknar bli stämplad som statsministermördarens fru? Personligen tror jag hon var övertygad om, att hon ridit ut denna storm, att hon och exmaken klarade sig. Det blev väldigt chockartat för henne, att PU 2017 bokstavligen knackade på, och ville höra henne. Det bästa hon kunde göra, för sitt eget eftermäle, för Palmes familj och även Sverige, vore att ta bladet från munnen.