2022-10-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Läser att flera skriver att mobilen är hittad i JJ lägenhet, vad jag kan läsa mig till i nyheterna är enbart att den har befunnits i lägenheten men inte att det är i polisens förvar?

En dålig rubriksättning av Vetlanda Posten gör att man får bilden av att mobilen är hittad i lägenheten, men läser man artiklen så står det som i de andra, att den enbart befunnits sig där under söndagsnatten

Vetlanda posten posten är kända för sina idiotiska rubriker. De har endast hittat att mobilen befunnits sig i lägenheten. De har inte hittat mobilen än. Så egentligen inget nytt då det redan va ganska fastställt att TT varit hemma hos JJ
Citera
2022-10-20, 22:45
Medlem
Celestrons avatar
Efter vad som framkommit skulle väl det enklaste scenariet ha varit att TT, MH och JJ åkte från Nöjet till JJs lägenhet, redde ut sina problem och sen på småtimmarna cyklar TT hem. På vägen stannar hon till vid Arena Pizzeria, som ligger på vägen till hennes bostad, där hon köper en hamburgare. Det är här hon möter en GM. I så fall är JJ och MH helt oskyldiga och har givetvis berättat sanningen för polisen. Hennes mobil hade ju bara befunnit sej i JJs lägenhet, inte återfunnits där, för nu hade hon den på sej.
Å andra sidan krävs det väl mycket för att häkta någon. Kanske vet polisen mer än dom gått ut med..
Citera
2022-10-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo det är märkligt! Vadå inte vill hitta sin älskade död? Det är ju därför man letar för glatta livet, för att man hoppas hitta personen vid liv. Man gör väl vad man kan? Skumt beteende.

Tycker ändå inte att det är så skumt att det gör honom misstänkt på något vis. Hade inte velat stöta på min partner död. Hellre missa tillfället att hitta henne vid liv, än att vara med vid tillfället och hitta henne död.
Citera
2022-10-20, 22:48
Medlem
Jag har svårt att tro att dessa två imbeciller har mördat T samt dumpat kroppen (om det var så nu) alldeles själva ..
Citera
2022-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo det är märkligt! Vadå inte vill hitta sin älskade död? Det är ju därför man letar för glatta livet, för att man hoppas hitta personen vid liv. Man gör väl vad man kan? Skumt beteende.

Jag har hittat en död person, en jag inte kände och som bara varit död nån timme, alltså ingen förruttnelse. Det va rätt traumatiskt och skulle inte vilja hitta en död person igen.

Dom letar efter en förruttnad kropp när dom är ute och letar i terräng, en person dom älskar. Det är nog inte så lätt som det låter. Alla är olika och vissa går över lik för att hitta personen medans andra sluter sig och blir känslosamma och ångestfylld.
Citera
2022-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
La märke till att JJs storebror och TT är födda samma år, någon från trakten som vet om dom varit klasskompisar/nära vänner? på Ts facebook står endast vilken gymnasieskola hon gick och på brorsans profil enbart högstadiet.

Långsökt kanske men försöker bara hitta tydliga kopplingar mellan BO och MGM.

Som jag har förstått det gick BO och MGM (J) i samma klass på gymnasiet.
Citera
2022-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan12345
Tycker ändå inte att det är så skumt att det gör honom misstänkt på något vis. Hade inte velat stöta på min partner död. Hellre missa tillfället att hitta henne vid liv, än att vara med vid tillfället och hitta henne död.
Hellre missa tillfället att hitta henne vid liv än att hitta henne död? Gud vad hemskt! Det kan ju vara just letandet som gör skillnaden. Säg att hon är vid liv och i nöd någonstans, instängd kanske. Ju fler som letar ju större chans att hitta henne. Letar han inte försvinner ju en person som hade kunnat leta och hade kunnat göra skillnad. Hemma kan han ju inte gärna hitta henne i varje fall. Jag hade då hellre ökat chansen att hitta min partner vid liv än att vara så rädd för att hitta hen död att jag struntade i det helt.
Citera
2022-10-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Efter vad som framkommit skulle väl det enklaste scenariet ha varit att TT, MH och JJ åkte från Nöjet till JJs lägenhet, redde ut sina problem och sen på småtimmarna cyklar TT hem. På vägen stannar hon till vid Arena Pizzeria, som ligger på vägen till hennes bostad, där hon köper en hamburgare. Det är här hon möter en GM. I så fall är JJ och MH helt oskyldiga och har givetvis berättat sanningen för polisen. Hennes mobil hade ju bara befunnit sej i JJs lägenhet, inte återfunnits där, för nu hade hon den på sej.
Å andra sidan krävs det väl mycket för att häkta någon. Kanske vet polisen mer än dom gått ut med..

Enligt inslaget på efterlyst ska man ha hittat Ts cykel utanför Js lägenhetshus
Citera
2022-10-20, 23:00
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritss99
Som jag har förstått det gick BO och MGM (J) i samma klass på gymnasiet.

hmm, dock så är T ett år äldre? tror inte hon gått om en klass (med tanke på att hon gått läkarlinjen, bra betyg osv) dock kanske J började skolan ett år tidigare för att kunna gå i samma klass som brorsan pga enklare för föräldrarna.
Citera
2022-10-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jola100
Enligt inslaget på efterlyst ska man ha hittat Ts cykel utanför Js lägenhetshus

Det är märkligt att man skulle röva bort/döda någon och sedan lämna deras cykel framför sin egen bostad. Det kan också vara en annan som lämnar den där för att rikta misstankar åt annat håll.
Citera
2022-10-20, 23:01
Medlem
Även ifall de har setts bråka ute på krogen så kan det lika gärna vara ett villospår. Det är inget ovanligt med tjejer som håller på och tjafsar med varann när de blivit lite överförfriskade, även om de är kompisar. Det behöver inte betyda att de kommer döda varandra.

Mer troligt att den "duktiga plugghästen" på fyllan tyckte att det var en bra idé att hänga med när de "häftiga tjejerna" bjudit hem henne för att prova knark. Väl där så har hon sen överdoserat och de andra har fått panik och försökt röja spåren.

Eller att de två misstänkta vart ute och kört rattfulla efter krogen och råkat meja ner T*ve på cykel när hon var på väg hem - och att de sen dumpat henne nånstans.
Citera
2022-10-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
hmm, dock så är T ett år äldre? tror inte hon gått om en klass (med tanke på att hon gått läkarlinjen, bra betyg osv) dock kanske J började skolan ett år tidigare för att kunna gå i samma klass som brorsan pga enklare för föräldrarna.

Bra påpekat, tänkte inte på det. Kollar upp det och återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in