2022-10-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Det ör inget stort tidsspann för att dumpa en eventuell kropp. Lägg därtill sen natt efter utekväll, eventuellt druckit en del. Sen vädret, regn och blåsigt (och mörkt).
Tror inte på en dumpning i terräng. Då skulle hon varit hittad. Vatten, nja. Det har inte haft tid att fixa tyngder eller så ...
Tror hon är gömd inomhus typ förråd/källare.

Tror jag med..
Citera
2022-10-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon är inte ens vän med varken M eller J på Facebook, hon har haft en konflikt med en av dom och inte hörts med henne på flera år.
Vem var det hon skulle träffa på krogen egentligen? Den personen måste ju veta något.

Det undrar jag med, det är ju den personen som förmodligen sitter på en hel del svar.
Citera
2022-10-21, 21:57
Medlem
Citat:

– Vi kommer att gå in i en utredningsorganisation för grova våldsbrott, säger Jonas Lindell, lokalpolisområdeschef på Höglandet.

Antar det är PUG som gäller nu.
Citera
2022-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja om dom var på McDonalds så har dom fastnat på film garanterat.

Vilket dom borde förstå själva så inte smart att dra det som ”rövarhistoria” och tro att man kommer undan med det om man faktiskt inte varit där.
Citera
2022-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Nej jag tror inte heller att pojkvännen är skyldig för fem öre.

Men hur mycket relation man än har att alltid ha kontakt med varandra så ringer man inte år 2022 till partner som är ute på tjejmiddag. Om det inte är något alldeles superakut.

Vill man bara kolla läget, så skickar man ett mess. Svar inom 2-3 minuter med ett hjärta.

De kan ju även ha haft kontakt via sms, det vet vi inte.. där hon varit orolig för ”vännen” som hon letade efter.. är nog bara jag som inte alls tycker att det är såååå märkvärdigt att en kille ringer sin tjej när hon ska hem från krogen .. vid kvart i 2 på natten🤷‍♀️
Senast redigerad av missy123 2022-10-21 kl. 22:01.
Citera
2022-10-21, 22:00
Medlem
MH har åtminstone lidit av psykisk ohälsa innan, hoppade väl av skolan i två år om inte jag minns fel. Med detta fick hon förmodligen en utredning och kontakt med BUP eller liknande. Kan vara så att dessa utredningar bidrar till att en sinnesundersökning är nödvändig.
Citera
2022-10-21, 22:01
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Det ser ut som att någon eller bägge har erkänt. Sitter man där som mgm efter att ha erkänt eller i vetskap om ens vän är försvunnen och inte rör ett min då vill man undersöka psyket.
Kan även vara att polisen har jätte mkt på de så att en/bägge erkänt men hänvisar det som hänt till ostabilt psyke.
Jo, det är lite så jag känner om erkännande. Känns lite underligt att de kör en sån redan nu annars, och för det brottet. Känns mest som att en eller båda erkänt mord för att de ska yrka på det. Har dock inte 100 koll, så rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2022-10-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Det undrar jag med, det är ju den personen som förmodligen sitter på en hel del svar.
Verkligen. Visst kan man gå på krogen som tjej själv, men i helhet är det skumt, dra till krogen agera oroligt fråga efter någon sitta med barchefen för att helt plötsligt vara på väg hem till någon man haft konflikt med och inte ens är vän med på Facebook?
Vem är tjejen? Finns hon? Har bartendern fabulerat ihop henne?
Har dom två förövarna lockat dit T med någon story om denna tjej? Hade dom redan i förtid planerat att agera och göra något mot T?
Var T i själva verket orolig på grund av M och J och började prata med bartendern så att dom skulle se henne prata med någon försökte hon på detta sätt signalera till J och M att hon inte var ensam, och kanske få dom att tro att hon var förtrolig med barchefen fastän det i själva verket var hon som fabulerade ihop nån story om oro för någon annan.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-21 kl. 22:07.
Citera
2022-10-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Jo, det är lite så jag känner om erkännande. Känns lite underligt att de kör en sån redan nu annars, och för det brottet. Känns mest som att en eller båda erkänt mord för att de ska yrka på det. Har dock inte 100 koll, så rätta mig gärna om jag har fel.

Om de erkänner mord, borde då inte brottsrubriceringen också ändras, eller?
Citera
2022-10-21, 22:05
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Där ser man, tack för det, även alternativt skäligen misstänkta!

Har läst det mesta som står i media och det stämmer att de skriver att de är häktade på sannolika skäl och utelämnar tydligen det fullständiga innehållet i häktningsframställan.

Så är det. Absolut ingenting tyder på att bevisläget har stärkts vid häktningen.
Då hade inte alternativt skäligen misstänkt funnits med.
Citera
2022-10-21, 22:05
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
De kan ju även ha haft kontakt via sms, det vet vi inte.. där hon varit orolig för ”vännen” som hon letade efter.. är nog bara jag som inte alls tycker att det är såååå märkvärdigt att en kille ringer sin tjej när hon ska hem från krogen .. vid kvart i 2 på natten🤷‍♀️
Hade det varit min tjej hade jag nog ringt efter att krogen stängt, eller att hon ringt. Hade ju velat se att hon kom hem ordentligt. Kanske är skillnad på stad och stad. Men vad jag fattat hade de haft kontakt efteråt.
Citera
2022-10-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Så är det. Absolut ingenting tyder på att bevisläget har stärkts vid häktningen.
Då hade inte alternativt skäligen misstänkt funnits med.

Precis. Men ändå har rätten häktat dom på sannolika skäl även att åklagaren begärt dom häktade för sannolika alt skäligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in