2022-10-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Ja det är helt sjukt!
På ett fönster med tiden 02:15 till 04:00 skall han hunnit med allt detta och då i ett relativt kraftigt berusat tillstånd.
Att då hinna med att rusa efter och mörda Helena för att sen införskaffa en ljus bil och köra på små cykelvägar är en prestation i så fall av motstycke......
Även hunnit prata med en bekant runt 03:00 får super snabba dopade Ben Jonson att blekna totalt.

Håller med dig! Att polisen inte insett detta är ju supermärkligt! Men dom har bara kört vidare och inte tittat efter någon annan GM… Och sen utsätta honom för detta märkliga som SSI gör är bara ännu konstigare. Det hade dom råd med, men att hyra in en arkeologhund och låta den sniffa på olika ställen i några dagar, DET har dom tydligen inte råd med! Så oansvarigt och respektlöst mot familjerna som är inblandade i hela den här soppan! Och DNA-testerna har dom heller inga pengar till, tydligen! Frustrerande!
Citera
2022-10-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten13
Tidslinjen ljuger inte. Du har hans samtal till sambon 02.15, han träffar sin bekant vid korsningen Ladukärr/Stockholmsv någongång mellan 02.30-03.30. Hans samtal med sambon när han kommer hem 04.00 typ. När skulle han kunnat hinna med allt? Du tror alltså att hans sambo ljuger och även hans bekant?
Nej men för mig går det inte ihop, vi har ju nyss konstaterat att mannen med pilotglasögonen är KM, det finns vittnen som sett dem gå iväg, mot bron, men enligt KM så skilda de åt på trappan till statt,han går rakt fram och köper korv och går och ringer sedan raka vägen hem , när han närmar sig hemmet kommer minnet tillbaka och allting är som vanligt han pratar med kompisen går och lägger sig, jag får inte ihop det här,jag får skriva som Ugglan jag är nog lite trög, jag påstår inte att han dödade henne men jag tror han vet nåt, han kunde inte hinna nej om han inte åkte bil, han kanske inte hade fått tillbaka minnet då visste han ju inte att han åkt bil så kan det ju va, jag tycker också synd om honom när han gråter i tv, HA s familj har också gråtit, nej det finns bara förlorare i det här, jag ska vara ärlig jag skiter snart i vem som mördade bara att kvarlevorna kommer upp och att familjen får en grav att gå till jag tänker varje dag på vilket helvete de måste ha gått igenom.
Citera
2022-10-20, 16:10
Medlem
Hur lång tid tar det att äta en korv?
Borde inte KM ha en korv i handen när han möter din kamrat påväg hem?
Citera
2022-10-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Hur lång tid tar det att äta en korv?
Borde inte KM ha en korv i handen när han möter din kamrat påväg hem?

Han hinner upp kamraten vid Snickargatan/Stockholmsvägen och går tillsammans med honom upp till Ladukärrsv. Så stora korvar tror jag inte att dom sålde varken på Torget eller Kotorget…
Citera
2022-10-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Nej men för mig går det inte ihop, vi har ju nyss konstaterat att mannen med pilotglasögonen är KM, det finns vittnen som sett dem gå iväg, mot bron, men enligt KM så skilda de åt på trappan till statt,han går rakt fram och köper korv och går och ringer sedan raka vägen hem , när han närmar sig hemmet kommer minnet tillbaka och allting är som vanligt han pratar med kompisen går och lägger sig, jag får inte ihop det här,jag får skriva som Ugglan jag är nog lite trög, jag påstår inte att han dödade henne men jag tror han vet nåt, han kunde inte hinna nej om han inte åkte bil, han kanske inte hade fått tillbaka minnet då visste han ju inte att han åkt bil så kan det ju va, jag tycker också synd om honom när han gråter i tv, HA s familj har också gråtit, nej det finns bara förlorare i det här, jag ska vara ärlig jag skiter snart i vem som mördade bara att kvarlevorna kommer upp och att familjen får en grav att gå till jag tänker varje dag på vilket helvete de måste ha gått igenom.

Det verkar inte som om det var nåt polisen trodde så mycket på, efter vad jag förstod i dokumentären, ett inte så säkert vittne. Och det går inte ihop det heller. Om KM ska ha hunnit prata med sin sambo, köpt korv och sen gått med HA, mördat henne, gjort sig av med henne och sen möta sin kompis typ vid 03 och vara hemma kl 04 för att ringa sin sambo. Han var ganska full och jag tror inte att han skulle kört bil, för han hade dessutom ingen, den var i Skövde.
Och det där med att han inte minns allt, beror just på att han var berusad. Ibland kan minnet komma tillbaka om man påminns om saker och andra saker är borta.
Citera
2022-10-20, 17:45
Medlem
Gavins-Friends avatar
Med tanke på hur stort detta ämne är osv. är det märkligt att jag aldrig någonsin hade hört talas om detta fall tidigare innan jag såg dokumentären.

En sak jag inte förstår är det med att hon ska ha blivit upphämtad med bil, sen mördad och sen ska mördaren ha kört runt och hämtat upp liket. Hur vet de det? Är det bara en teori?
Citera
2022-10-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag har själv boken och tyvärr innehåller den ett stort fel gällande killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen.
Vilket är det felet?
Citera
2022-10-20, 18:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Grattis Xeitum, ansikte utåt för flashbacks uthängning av KM

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är säkert trög nu, men jag hänger inte riktigt med här.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Nej jag var extremt otydlig såklart. Det förekommer en skärmdump från Flb i dokumentären. Visserligen "blurrad", men inte tillräckligt.

Jaha ja där ser man, det tycker jag nog känns som en ganska så oförtjänt utnämning, men det slumpa sig inte bättre tydligen. Ska iaf bli spännande o se i kväll vad som avhandlas, o på blurret.
Citera
2022-10-20, 18:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Vilket är det felet?

Enligt boken satt killarna och lyssnade på musik med rutorna nedrullade. I polisförhöret är rutorna upprullade och det gör ju stor skillnad om nu någon gallskrek från och till under 5 minuter i kohagen.
Citera
2022-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Enligt boken satt killarna och lyssnade på musik med rutorna nedrullade. I polisförhöret är rutorna upprullade och det gör ju stor skillnad om nu någon gallskrek från och till under 5 minuter i kohagen.
Javisst, och även om rutorna är upprullade i den varma sommarnatten, så finns det pauser mellan låtar och tysta passager i alla musik då gälla skrik borde tränga igenom.
Citera
2022-10-20, 18:32
Medlem
Nu sägs i dokumentären att UA lägger fram pengar till Helena så att hon ska kunna ta en taxi.
Jag har gått igenom de två första månaderna av TSL som Mariestads-Tidningen hette då, och där talas bara om att UA la ut nycklar, inget om några taxipengar. Det är jättemärkligt, upplever jag.
Citera
2022-10-20, 19:08
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Nu sägs i dokumentären att UA lägger fram pengar till Helena så att hon ska kunna ta en taxi.
Jag har gått igenom de två första månaderna av TSL som Mariestads-Tidningen hette då, och där talas bara om att UA la ut nycklar, inget om några taxipengar. Det är jättemärkligt, upplever jag.

“Hon hade inga pengar för hon hade glömt sin plånbok hos Pernilla i Töreboda. Jag vet inte varför jag sade åt henne att hon skulle ta en taxi. Vi brukade aldrig ta taxi hem, särskilt inte en kväll som denna, en varm och ljus sommarkväll. Men det gjorde jag. Jag sade även att min plånbok låg innanför dörren och att hon skulle väcka mig om jag sov så att vi kunde dricka te tillsammans, som vi alltid brukade göra.”

Excerpt From: Lotte Dalgaard. “Mardrömmen i Mariestad – Historien om Helena Anderssons försvinnande”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in