Citat:
Men herre jösses.
Jag vill inte alls förminska HAs försvinnande på något sätt, just när det kommer till resurssättning från polisen, men är det på riktigt att man iscensätter en sån här pass stor teater för att pinpointa en enda misstänkt person? Det låter i mina öron helt absurt - och kostsamt. Om man inte har jäääkligt starka skäl, och brottsoffret i sånt fall är en högre uppsatt person.
Nästan som en story från Hollywood.
Om det nu finns klara bevis att man satte ihop en hel kuliss med fake-folk, fake-resor och fake-företag med fake-organisationer så är jag den första att sitta ner och ta ett djupt andetag. Annars skulle jag ha sagt att historian osar katt. Minst sagt.
Kan någon svara på om det är vanligt att man gör såhär?
Jag vill inte alls förminska HAs försvinnande på något sätt, just när det kommer till resurssättning från polisen, men är det på riktigt att man iscensätter en sån här pass stor teater för att pinpointa en enda misstänkt person? Det låter i mina öron helt absurt - och kostsamt. Om man inte har jäääkligt starka skäl, och brottsoffret i sånt fall är en högre uppsatt person.
Nästan som en story från Hollywood.
Om det nu finns klara bevis att man satte ihop en hel kuliss med fake-folk, fake-resor och fake-företag med fake-organisationer så är jag den första att sitta ner och ta ett djupt andetag. Annars skulle jag ha sagt att historian osar katt. Minst sagt.
Kan någon svara på om det är vanligt att man gör såhär?
Det är mycket ovanligt i de här sammanhangen. Speciellt omfattningen. Det är vanligare inom ramen för insatser mot organiserad brottslighet, mc-gäng och dylikt. Utan att vilja misskreditera KM ytterligare så lär polisen haft betydligt mer att gå på än bara diffusa aningar. Det finns helt klart ledtrådar/spår som inte har kommit fram. Nu är det min spekulation men det kan tex vara så att man bedömer brovittnet som extremt trovärdigt. Då placeras KM på bron med HA strax innan hon försvinner. Sedan förnekar KM detta och polisen börjar givetvis gräva allt djupare. I kombination med att han tex passar in på GM profilen så kan det räcka för en under-cover operation men knappast av den här storleken.