2022-10-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Jag har länge haft en tanke på GM rörelsemönster efter brottet. Den är nästan för enkelt och jag förutsätter att polisen löpt ut det här spåret helt och hållet. Börjar tvivla på det. Postar därför ändå i hopp om att någon eventuellt känner igen det och kan lägga ihop de sista pysselbitarna. Jag tänker att GM fru alternativt mamma eller pappa jobbar på sjukhuset under natten för brottet. Hen kan jobba kliniskt eller med tex städning. Utan att hen har en aning om det lånar GM bilen under natten, kör runt och begår brottet. GM får bråttom att ställa tillbaka bilen i tid utan att hans familjemedlem som jobbar på sjukhuset märker det. Hen som jobbar på sjukhuset är övertygad att inte hans/hennes bil är inblandad i försvinnandet för den stod ju parkerad vid sjukhuset hela natten. Nyckeln till lösningen ligger i bilen. Någon måste känna igen beskrivningen av bilen. Med all sannolikhet är det en person som man inte trodde kunde utföra något sådant brott.

Är det någon som sitter på info kring hur passen på sjukhuset var upplagda? Var det några som slutade vid kl 4.30-5.00?

Om du med GM menar KM, så är du ju helt fel ute! KM hade inte möjligheten att utföra något bortförande eller mord av HA. Tidslinjen räcker inte till helt enkelt. Jag tycker att det är märkligt att polisen inte dragit samma slutsats som journalisten i dokumentären gör och som jag själv gjorde för många år sen. Och KM hade dessutom ingen mamma, syster eller fru/sambo som jobbade på Mariestads sjukhus.
Citera
2022-10-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten13
Om du med GM menar KM, så är du ju helt fel ute! KM hade inte möjligheten att utföra något bortförande eller mord av HA. Tidslinjen räcker inte till helt enkelt. Jag tycker att det är märkligt att polisen inte dragit samma slutsats som journalisten i dokumentären gör och som jag själv gjorde för många år sen. Och KM hade dessutom ingen mamma, syster eller fru/sambo som jobbade på Mariestads sjukhus.

Med GM menar jag just GM. Håller med om att det är mycket svårt att få in KM i tidslinjen. Speciellt också för att han inte verkar haft tillgång till bil. I en mindre ord som Mariestad vill ju ingen ens i utkanten av utredningen bli inblandad i ett sådant fall. Därför har tyvärr många personer inte talat sanning i förhören eller utelämnat viktig information. Det är en av anledningarna att det har varit svårt att avföra vissa personer och scenarior och det har satt polisen på fel spår.
Citera
2022-10-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Med GM menar jag just GM. Håller med om att det är mycket svårt att få in KM i tidslinjen. Speciellt också för att han inte verkar haft tillgång till bil. I en mindre ord som Mariestad vill ju ingen ens i utkanten av utredningen bli inblandad i ett sådant fall. Därför har tyvärr många personer inte talat sanning i förhören eller utelämnat viktig information. Det är en av anledningarna att det har varit svårt att avföra vissa personer och scenarior och det har satt polisen på fel spår.
Fanns väl andra som hade bil, har jag fel när jag säger att han hade en 740.
Citera
2022-10-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten13
Jag ger inte mycket för de här tidslinerna hit och dit, jag är säker på att han vet mer än han säger, vem har sagt att de jobbade på sjukhuset, KM s systrar var på E lux
Citera
2022-10-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Fanns väl andra som hade bil, har jag fel när jag säger att han hade en 740.

Spelar ju ingen roll vad han hade för bil. Bilen befann sig i Skövde under natten då detta hände.
Citera
2022-10-20, 12:10
Medlem
Citat:
Jag ger inte mycket för de här tidslinerna hit och dit, jag är säker på att han vet mer än han säger, vem har sagt att de jobbade på sjukhuset, KM s systrar var på E lux

Och dom hade varken körkort eller bil…
Citera
2022-10-20, 12:17
Medlem
Citat:

Tidslinjen ljuger inte. Du har hans samtal till sambon 02.15, han träffar sin bekant vid korsningen Ladukärr/Stockholmsv någongång mellan 02.30-03.30. Hans samtal med sambon när han kommer hem 04.00 typ. När skulle han kunnat hinna med allt? Du tror alltså att hans sambo ljuger och även hans bekant?
Citera
2022-10-20, 12:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Grattis Xeitum, ansikte utåt för flashbacks uthängning av KM

Jag är säkert trög nu, men jag hänger inte riktigt med här.
Citera
2022-10-20, 13:16
Medlem
Såg dokumentären 3 delar nu som jag tyckte var bra.

Hur i h-e kunde de snöa fast på KM som gm under alla dessa år trots att han hade vattentäta alibin?
Citera
2022-10-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Såg dokumentären 3 delar nu som jag tyckte var bra.

Hur i h-e kunde de snöa fast på KM som gm under alla dessa år trots att han hade vattentäta alibin?

Kan bara hålla med. Helt sjukt! Finns de här i tråden som fortsatt kommer hävda att KM vet mer än han säger.. också helt sjukt!
Citera
2022-10-20, 13:48
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Kan bara hålla med. Helt sjukt! Finns de här i tråden som fortsatt kommer hävda att KM vet mer än han säger.. också helt sjukt!

Ja det är helt sjukt!
På ett fönster med tiden 02:15 till 04:00 skall han hunnit med allt detta och då i ett relativt kraftigt berusat tillstånd.
Att då hinna med att rusa efter och mörda Helena för att sen införskaffa en ljus bil och köra på små cykelvägar är en prestation i så fall av motstycke......
Även hunnit prata med en bekant runt 03:00 får super snabba dopade Ben Jonson att blekna totalt.
Citera
2022-10-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är säkert trög nu, men jag hänger inte riktigt med här.
Nej jag var extremt otydlig såklart. Det förekommer en skärmdump från Flb i dokumentären. Visserligen "blurrad", men inte tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in