Citat:
Jag har länge haft en tanke på GM rörelsemönster efter brottet. Den är nästan för enkelt och jag förutsätter att polisen löpt ut det här spåret helt och hållet. Börjar tvivla på det. Postar därför ändå i hopp om att någon eventuellt känner igen det och kan lägga ihop de sista pysselbitarna. Jag tänker att GM fru alternativt mamma eller pappa jobbar på sjukhuset under natten för brottet. Hen kan jobba kliniskt eller med tex städning. Utan att hen har en aning om det lånar GM bilen under natten, kör runt och begår brottet. GM får bråttom att ställa tillbaka bilen i tid utan att hans familjemedlem som jobbar på sjukhuset märker det. Hen som jobbar på sjukhuset är övertygad att inte hans/hennes bil är inblandad i försvinnandet för den stod ju parkerad vid sjukhuset hela natten. Nyckeln till lösningen ligger i bilen. Någon måste känna igen beskrivningen av bilen. Med all sannolikhet är det en person som man inte trodde kunde utföra något sådant brott.
Är det någon som sitter på info kring hur passen på sjukhuset var upplagda? Var det några som slutade vid kl 4.30-5.00?
Är det någon som sitter på info kring hur passen på sjukhuset var upplagda? Var det några som slutade vid kl 4.30-5.00?
Om du med GM menar KM, så är du ju helt fel ute! KM hade inte möjligheten att utföra något bortförande eller mord av HA. Tidslinjen räcker inte till helt enkelt. Jag tycker att det är märkligt att polisen inte dragit samma slutsats som journalisten i dokumentären gör och som jag själv gjorde för många år sen. Och KM hade dessutom ingen mamma, syster eller fru/sambo som jobbade på Mariestads sjukhus.