Citat:
Ursprungligen postat av
HonSmFngadeBlixten
Men jag tycker du ska visa hänsyn till andra som inte klarar saker
Ja, men jag tycker inte samhället ska anpassas till äldre saker.
Utan istället får de som faktiskt har problem med ny teknologi, ha någon form av stöd istället.
Många här förespråkar att det alltid ska finnas bemannad support, bemannade kassor, bemannad service, kontantbetalning, för att "tjäna de äldre".
Jag tycker det är långt mycket bättre att de äldre som har problem istället får ha någon form av stöd, för att kunna hantera swish, betalkort, moderna betalformer, så att företag och myndigheter kan övergå helt till elektronisk betalning och självbetjäning.
Dvs istället för att det alltid ska t.ex. finnas bemannad bedrägerisupport hos banken, bättre då att den som behöver hjälp med sådant här, har en god man eller förvaltare, som kan vara "länken" (bedrägerisupporten) mellan den hjälpbehövande och bankens helelektroniska självbetjäningssystem.
Kan säga såhär: Tidigare innan det fanns teknik hade jag "Personlig assistans" med ledsagare för att kunna hitta hem etc. Nu klarar jag den biten själv för att jag har en telefon med GPS och massor av andra digitala hjälpmedel.
På detta sätt tycker jag många äldre borde göra också, använda sig i högre grad av tekniska hjälpmedel för att eliminera behovet av personlig service och hjälp.
Swish innebär ju faktiskt att man helt kan eliminera behovet av personlig service i många situationer, när allt kan skötas helautomatiserat istället.