2022-10-19, 17:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad85
45 årig man på fredagen, svårt att tro att två 18/19 åriga tjejer skulle ha något med det att göra. Dessutom har MGM och BO bråkat på krogen, något många vittnet har sett och hört. Om det funnits något sammanband skulle det nog det redan stå här. Polisen hade nog gått ut med om de såg något sammanband mellan händelserna. Jag är inte tvärsäker bara min analys

Du menar att det är osannolikt att det finns personliga kopplingar, till exempel släktband?

Om någon av de misstänkta brukar eller säljer narkotika, kan denne då inte ha koppling till en säljare som då kan vara äldre?

Är det sannolikt att ett bråk om ljusskygga företeelser i Vetlanda utspelar sig helt öppet på krogen vad gäller namn och verksamhet?

Att polisen berättar om eventuella samband och kopplingar mellan fallen i ett såpass tidigt skede ser jag som mindre troligt.
Citera
2022-10-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbs01
Hur som är från Vetlanda, de har inte varit på utestället ihop. Såg båda GM där i lördags men inget bråk. Toves cykel ska ha hittats utanför Arena, och har idag genomförts både dykningar och sök med hemvärn och missing people.

Vad vet du mer om GM och BO?

Livsstil, familj, persona, umgänge och relationerna sinsemellan?
Vad tror du detta handlar om? Finns fler inblandade?
Citera
2022-10-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Du kan helt utesluta att TT varit på restaurangen Nöjet?.

-Hon var på krogen i Vetlanda i lördags, men kom aldrig hem.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nen-i-vetlanda

Nej alla tre var där men jag såg inget bråk.
Citera
2022-10-19, 17:06
Medlem
Anledningen till varför man började leta efter TT på vägen mot Ekenäs skulle nog kunna vara att man misstänkte att TT hade en cykel som ska ha påträffats. Det finns en lång cykelväg där som är rätt mörk. JJ jobbar dessutom på skolan i Ekenässjön. I och med att man nu letar överallt så antyder det ju att man inte hittat något längs den vägen.

I övrigt kommer de från två stabila familjer och inte varit några större problem. MH har lidit av psykisk ohälsa, depression eller något sådant. JJ vanlig tjej med stabila föräldrar, ibland ute.

Bristen på sannolika skäl och häktningsframställan gör det sannolikt att de kommer att släppas inom kort.
Citera
2022-10-19, 17:07
Medlem
Citat:
Okey det är vad du såg alltså. Vi har ju en uppgift i tråden som säger det motsatta.
Citera
2022-10-19, 17:08
Medlem
Citat:
Hur som är från Vetlanda, de har inte varit på utestället ihop. Såg båda GM där i lördags men inget bråk. Toves cykel ska ha hittats utanför Arena, och har idag genomförts både dykningar och sök med hemvärn och missing people.

Det var ju två män som misstänktes ha kidnappat en flicka i Vetlanda i augusti. Har för mig en av dem bodde/bor i en lägenhet ovanför Arena. Men har inte hängt med i det fallet så kanske inte har med något att göra.
Citera
2022-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Så långt, om vi skulle finna någon sorts koppling mellan kända händelser i fallet.

Det vi vet är att det varit tjafs på restaurangen Nöjet både inne och utanför. Misstänkt människorov.

Har man klubbat ned TT i närheten av restaurangen sedan hämtat bilen och forslat bort TT?.

Med tanke på hur MP söker så verkar dom hålla sig till huvudvägen med sök ut ifrån centrum mot både norr och söder. Kan bilen ha fastnat på någon kamera. Eventuellt har ju också (uppgift enl tråden)bilen blivit beslagtagen på den skola som JJ jobbar på.

En stor fråga är hur lämnade TT restaurangen?.

Vilken skola? Sökts där med omnejd?

Container och sådant är smart eftersom de töms
Citera
2022-10-19, 17:11
Medlem
Citat:

Vad vet du mer om dessa 3?
Citera
2022-10-19, 17:11
Medlem
Citat:
Okey det är vad du såg alltså. Vi har ju en uppgift i tråden som säger det motsatta.

Nej men precis, de ska ha förekommit ett bråk men jag såg inget.
Citera
2022-10-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Anledningen till varför man började leta efter TT på vägen mot Ekenäs skulle nog kunna vara att man misstänkte att TT hade en cykel som ska ha påträffats. Det finns en lång cykelväg där som är rätt mörk. JJ jobbar dessutom på skolan i Ekenässjön. I och med att man nu letar överallt så antyder det ju att man inte hittat något längs den vägen.

I övrigt kommer de från två stabila familjer och inte varit några större problem. MH har lidit av psykisk ohälsa, depression eller något sådant. JJ vanlig tjej med stabila föräldrar, ibland ute.

Bristen på sannolika skäl och häktningsframställan gör det sannolikt att de kommer att släppas inom kort.

Vart finns container som töms?
Citera
2022-10-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Vilken skola? Sökts där med omnejd?

Container och sådant är smart eftersom de töms
Ekenässkolan. Men nu har vi ju tjafs på krogen samt TT:s cykel vid Arena som var den platsen som MP utgick ifrån när man sökte mot Ekenässjön i Måndags.
Senast redigerad av leosurvey 2022-10-19 kl. 17:20.
Citera
2022-10-19, 17:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
De har redan positioner på deras mobiler och historik, vad de googlat på och kommunikation. Eftersom de är vanligt folk har de nog lämnat spår. Det konstiga är att kroppen inte hittas. Finns det vattendrag? Kanske måste de ta in dykare?
Eller så har de grävt ner? Hjälp av annan att transportera bort liket?

Eller så levde hon och har flyttat på sig själv?

Någon av ovanstående är det med stor sannolikhet.

Jag är inte så säker på att det analyserats färdigt än. Det är heller inte så att dessa analyser nödvändigtvis bevisar, eller motbevisar, att de utsatt henne för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in