2022-10-19, 06:54
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag kikade lite på det här inatt efter att ha varit inne på Missing People’s hemsida. På hennes Facebook är det en man som har kommenterat för en vecka sedan:

”Jag måste erkänna att ditt leende är smittsamt och tillgiven. Inläggen och bilderna i profilen är väldigt vackra och fantastiska. Din bra marknadsföring har fångat min uppmärksamhet och jag älskar den. Jag försökte lägga till dig, men jag kunde inte. Snälla du! Lägg till mig eller skicka mig en vänförfrågan. Tack”

Det kanske inte alls är någonting. Men jag tyckte det kändes obehagligt.

Tove T*nnies
* = ö
såna där meddelanden får jävligt många, det är spam 100%
Citera
2022-10-19, 07:11
Medlem
Mönstret går igen och till 99% hittades de inte vid liv.
Wilma,Tova, Tova, Lisa mfl, alla relativt unga kvinnor/tjejer som försvinner och hittas dödade. Oftast är GM en man i deras nära eller avslutade relation ( undantag finns se Lisa H ) men här sticker det ur att de två MGM är kvinnor.
Citera
2022-10-19, 07:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittilandet
J*ohanna J*nss*n lade ut en annons på FB i söndags. Hon säljer sin pappas potatisgrep.
Detta i en lokal loppisgrupp.
Man får ju hoppas att detta inte är ett mordvapen.

Ja att sälja en potatisgrep är ju inte så vanligt. Trädgårdsverktyg brukar man ju i många, många år. Har han slutat odla potatis eller vad är det frågan om? En sån är ju ingen dyrgrip direkt så märklig grej att sälja helt plötsligt såhär i oktober.

Men ett mycket bra mordvapen.
Citera
2022-10-19, 07:51
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja att sälja en potatisgrep är ju inte så vanligt. Trädgårdsverktyg brukar man ju i många, många år. Har han slutat odla potatis eller vad är det frågan om? En sån är ju ingen dyrgrip direkt så märklig grej att sälja helt plötsligt såhär i oktober.

Bra mordvapen, ptja...Går nog diskutera.
Sen får vi hoppas att OM det är mordvapnet att MGM inte är så jävla korkade och säljer det utan i så fall har grävt ner/förstört det totalt...Annars är IQn verkligen i botten.
Citera
2022-10-19, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Svartingen ser ju inte direkt rumsren ut

Om de nu har gjort något så tror jag mer att J.J. är den drivande och M.H den som agerat.
Det är just såna som J.J. som brukar vara sluga.
Citera
2022-10-19, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Du skriver att T och JJ varit ovänner sen några år tillbaka. Skulle du kunna utveckla det lite mer. All info här är behövlig. Vet du vad det kan ha rört sig om om?.

Har ingen mer info än att dem tidigare var vänner men inte var det sen 2-3 år tillbaka, ingen info om varför eller liknande.
Citera
2022-10-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Just ordet ”tillgiven” ger mig kalla kårar…. De verkar ju inte alls känna varandra…
Vem använder ordet marknadsföring för en privat fb sida på en person. Vadå marknadsföring, alltså en sjuk jävla psyko. Vad hette killen?
Citera
2022-10-19, 08:32
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
Vem använder ordet marknadsföring för en privat fb sida på en person. Vadå marknadsföring, alltså en sjuk jävla psyko. Vad hette killen?

Inget att fästa någon större uppmärksamhet kring. Troligen är den personens profil hackad. Såna konstiga meddelanden dyker upp hela tiden.
Citera
2022-10-19, 08:44
Medlem
väldigt ovanligt att tjejer är misstänka för människorov/mord. Vad är motivet tro??
Citera
2022-10-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif

Det är bara ett spamkonto. Dom skriver likadant till många och har inget med brottet att göra.
Citera
2022-10-19, 09:25
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Jag kan tänka mig att säljaren behöver pengar.
Citera
2022-10-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
väldigt ovanligt att tjejer är misstänka för människorov/mord. Vad är motivet tro??
Triangeldrama, svartsjuka. Om kille/tjej.
Känns som att de 3 skulle haft nån relation sins emellan.
Bara min högst egna spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in