Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Att TT gick ut den kvällen kanske inte var för att festa utan att aktiv söka upp en person. Men pojkvännen vet nog hur det var med den saken o har nog fått redogjort om det. Det han sagt stämmer nog sedan in på händelsekedjan och därför kanske inte skäligen häktad. Men finns en kvinnlig person på facebook som 2016 varnade kvinnor för Vetlanda o en silvrig bil.

Ja, jag tolkar det som att TT måste ha känt att det var mycket angeläget att gå till Nöjet denna kväll. I den unga kvinnliga vännen hon letar efter ligger förklaringen skulle jag tro.

Varför var hon så orolig för vännen? Trodde hon att vännen skulle kunna komma att skadas under kvällen? Kanske av MGM?
Citera
2022-10-25, 11:20
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det där är bara strunt, bilen såld sedan år tillbaka, anmäld stulen sedan några månader tillbaka, han äger inte ens en MC. Släpp det, har inte skit med något att göra!

OW hade den på blocket ca 2020 idag ägs av en som är med I mc gäng i Emmaboda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Nej, detta är helt sant, jag har också sätt det. Dock är bilen omskriven på en annan och om jag minns rätt i Emmaboda

Du påstår att du har sett en silvrig bmw släppa av JJ på mcdonalds?
Citera
Medlem
Ödehus i Vetlanda fr youtube, tydligt festande pågått https://m.youtube.com/watch?v=BzsyEJeBUSw
Citera
2022-10-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Ja och det vart förmodligen därför han var uppe sent och väntade på henne?
Visste han om att hon var på krogen för att leta efter en ung kvinna?
Antog han att hon var ute för att svira några bärs själv?
Var han sotis?
Trodde han på henne när hon förmodligen berättade att hon var i sällskap med M och J?
Oroade eller förbryllade det honom att hon sa sig knata i regnet med dom hon inte har kontakt med och har en konflikt med?
Hon säger sig vara på väg hem?
Blir han otålig över situationen och bestämmer sig för att köra dit och kolla vad som pågår?
Citera
2022-10-25, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Lyfts på plats ja. Som man lyfter en cykel närmare väggen för att den inte ska vara utvägen.

Fraktats - inga bevis.
Nej, bara dom jag räknade upp.
Citera
2022-10-25, 11:25
Medlem
Lite brainstorming....
T gick till Nöjet ensam (vad som framkommit), varför?
Ganska ovanligt att en tjej i den åldern går ut ensam då pojkvännen är hemma.
OM hon inte går dit med tjejkompisar vilket hon inte gjort.

Hon var uppklädd, så det var inte stundels ingivelse/slump att hon hamnade där.
Vad gjorde hon tidigare på kvällen?

Hade hon bestämt träff med någon? MGM?

Enligt uppgift var hon inte där tillsammans med MGM, utan de bara "råkade" träffas...

Var tjejen hon var orolig för anledningen hon gick ditt? Den yngre av MGM?
Eller blev hon orlig för henne under kvällen?
Citera
2022-10-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Visste han om att hon var på krogen för att leta efter en ung kvinna?
Antog han att hon var ute för att svira några bärs själv?
Var han sotis?
Trodde han på henne när hon förmodligen berättade att hon var i sällskap med M och J?
Oroade eller förbryllade det honom att hon sa sig knata i regnet med dom hon inte har kontakt med och har en konflikt med?
Hon säger sig vara på väg hem?
Blir han otålig över situationen och bestämmer sig för att köra dit och kolla vad som pågår?

Ja det är bra frågor. Jag tror han blev orolig över TTs umgänge med JL och MH, något säger mig detta, jag tror han har brutal ångest just nu över att han ej gjorde(?) något mer efter det där samtalet. Men jag tycker mycket är oklart här, har också svårt att släppa det här med pojkvännen...tror helt klart han förväntade sig att TT skulle komma hem till honom och sova med honom, det är bara min teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hade det funnits bevis för detta hade jag köpt att hon ensam är skyldig till att haft ihjäl T. Försäkringsbolaget borde iaf gjort en grundlig utredning då dom ogärna betalar ut miljonbelopp i onödan. Eller var det ett ruckel?

Miljonbelopp för en dörr i ett hyreslägenhetshus?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...and-i-vetlanda

Det rör sig alltså inte om huset, det var obebott. Utan ska såfall röra sig om en mindre brand, om du läser sista stycket i artikeln.

”Ytterligare en brand
Tidigare under natten, vid 1.30-tiden, började det brinna i en lägenhetsdörr i ett flerfamiljshus på Stationsgatan i Vetlanda. Lägenhetsinnehavare upptäckte branden på utsidan av dörren och kunde själv släcka. En anmälan gällande mordbrand är upprättad, men polisen har i nuläget ingen misstänkt för den branden.

– Vi utreder bränderna separat, men vi tittar givetvis på om det kan finnas en koppling mellan bränderna, säger Dennis Johansson Strömberg, presstalesperson vid polisen.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Lite brainstorming....
T gick till Nöjet ensam (vad som framkommit), varför?
Ganska ovanligt att en tjej i den åldern går ut ensam då pojkvännen är hemma.
OM hon inte går dit med tjejkompisar vilket hon inte gjort.

Hon var uppklädd, så det var inte stundels ingivelse/slump att hon hamnade där.
Vad gjorde hon tidigare på kvällen?

Hade hon bestämt träff med någon? MGM?

Enligt uppgift var hon inte där tillsammans med MGM, utan de bara "råkade" träffas...

Var tjejen hon var orolig för anledningen hon gick ditt? Den yngre av MGM?
Eller blev hon orlig för henne under kvällen?

Det här tycker jag är väldigt relevanta frågor, jag undrar detsamma.
Citera
2022-10-25, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
OW hade den på blocket ca 2020 idag ägs av en som är med I mc gäng i Emmaboda.

Det är för fan 2 år sedan. Man brukar äga Mc om man är med i Mc gäng, det gör inte nuvarande ägare.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Trams!
Citera
2022-10-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Ödehus i Vetlanda fr youtube, tydligt festande pågått https://m.youtube.com/watch?v=BzsyEJeBUSw
Men driver du med oss?
Killen som filmar ser ju ut som T’s pojkvän??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in