2022-10-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte så säker på att det analyserats färdigt än. Det är heller inte så att dessa analyser nödvändigtvis bevisar, eller motbevisar, att de utsatt henne för brott.

+ dna och indiciekedja robust

Vilka vattendrag är aktuella?

Vart finns container som töms?
Citera
2022-10-19, 17:24
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker på att det analyserats färdigt än. Det är heller inte så att dessa analyser nödvändigtvis bevisar, eller motbevisar, att de utsatt henne för brott.

Nej måste ju skickas till annan ort och där ska det också fikas. Beror på hur stor andel byråkrati som tränger sig in.

Med det sagt man kan hittat tillräckligt som väcker misstanke.

Vilka strategiskt viktiga kameror i byn och på vägar kan ha bidragit ?
Citera
2022-10-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Varför kalla kvinnor honkön?

Det enda jag tänker kring detta är att jag får känslan av att grova brott av kvinnor ökar och undrar varför, vad är det som orsakat ökningen och vad kan vi göra för att förhindra att det skulle eskalera. Jag känner mig inte ”skamsen” öht utan vill gärna förstå, det hade varit Nice om män kunde göra detsamma utan att automatiskt hamna i försvarsläge och börja hata på kvinnor, rätt uttjatat vid det här laget.

Alla eller många kvinnor i trådarna där män är förövare "skriker" ut sin ilska över de här männen och visst det förstår jag, med allt snack om det i 20+år fortsätter våldet i oförminskad takt.

Ja jag har också noterat den "positiva" öknigen från kvinnor(honkön) feministerna strävar efter ett jämnställt samhälle och det är väl det vi ser.

Ja det är tragiskt, alkohol, droger, bristande psykvård, utskrivning av lyckopiller mm kan vara en delorsak i en del fall men långt ifrån den enda sanningen.

Vad som ligger bakom det här i Vetlanda det får vi se vilka skivor som spelas från misstänkta gärningskvinnor när de sjunger ut.
Citera
2022-10-19, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brucanw
Det var ju två män som misstänktes ha kidnappat en flicka i Vetlanda i augusti. Har för mig en av dem bodde/bor i en lägenhet ovanför Arena. Men har inte hängt med i det fallet så kanske inte har med något att göra.

Det fallet finns det en tråd om här:

https://www.flashback.org/t3446821

Adressen är samma fastighet som Arena.
Citera
2022-10-19, 17:28
Medlem
Citat:

Nej precis, tyvärr är analys av mobiltelefoner något som dröjer, det är nog inte svenska polisens starkaste sida.
Citera
2022-10-19, 17:28
Medlem
Har vi länkar till sociala medier? Vart isf? Kan någon länka igen?
Citera
2022-10-19, 17:29
Medlem
Detta påminner väldigt mycket om försvinnandet av Brian Shaffer i USA. En läkarstudent som gick på puben med sina kompisar på kvällen och där ska det uppstått osämja med en kompis. Kameror som satt vid ingången till puben visar när han går in men han syns inte på vägen ut så hur han kom ut är en gåta. Honom har dom aldrig lyckats hitta.
Citera
2022-10-19, 17:29
Medlem

Vilka kameror kan polisen fått tillgång till och som kan ha hjälpt?

Citera
2022-10-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Har vi länkar till sociala medier? Vart isf? Kan någon länka igen?

Sida 18
Citera
2022-10-19, 17:33
Medlem
Är det vanligt att man brukar göra ett besök på MAX för att få sig en burgare efter krogen?

I så fall kan TT ha tänkt sig att cykla dit från Nöjet.

https://www.max.se/hitta-max/restauranger/vetlanda-/

https://www.google.se/maps/dir/Hydro...57.4420168!3e1
Citera
2022-10-19, 17:34
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba

Vilka kameror kan polisen fått tillgång till och som kan ha hjälpt?

Någon i tråden menade att det skulle finnas containrar vid skolan som JJ jobbar på, om det är de du syftar på
Citera
2022-10-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Någon i tråden menade att det skulle finnas containrar vid skolan som JJ jobbar på, om det är de du syftar på

Får hoppas de kollat där och alla container och sådant dylikt som töms. Försvunnit antal människor så som aldrig hittas igen.

Vattendragen då. Vilken sjöar eller andra vattendrag söks det i eller borde sökas i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in