Citat:
Ursprungligen postat av
Trongen
Varför kalla kvinnor honkön?
Det enda jag tänker kring detta är att jag får känslan av att grova brott av kvinnor ökar och undrar varför, vad är det som orsakat ökningen och vad kan vi göra för att förhindra att det skulle eskalera. Jag känner mig inte ”skamsen” öht utan vill gärna förstå, det hade varit Nice om män kunde göra detsamma utan att automatiskt hamna i försvarsläge och börja hata på kvinnor, rätt uttjatat vid det här laget.
Alla eller många kvinnor i trådarna där män är förövare "skriker" ut sin ilska över de här männen och visst det förstår jag, med allt snack om det i 20+år fortsätter våldet i oförminskad takt.
Ja jag har också noterat den "positiva" öknigen från kvinnor(honkön) feministerna strävar efter ett jämnställt samhälle och det är väl det vi ser.
Ja det är tragiskt, alkohol, droger, bristande psykvård, utskrivning av lyckopiller mm kan vara en delorsak i en del fall men långt ifrån den enda sanningen.
Vad som ligger bakom det här i Vetlanda det får vi se vilka skivor som spelas från misstänkta gärningskvinnor när de sjunger ut.