2022-10-04, 17:22
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Senaste s k "ledaren" med Stenlund, mannen med de stora ögonvitorna var mera
skrämmande än det mesta jag sett vad gäller Putinkrypandet. Lite resignerad var
han dessutom.

https://swebbtv.se/w/p/cqVVTcgrk2iTh2fy6X1VhD?playlistPosition=3&resume=t rue
Var nog den här.

Han hatar kommunism men älskar den förre KGBagenten.

Stenlund är nästan en egen kategori av swebbtv. När invasionen påbörjades påbörjade han ett snurrigt resonemang om att nationalism var bra men passar inte för militära stormakter då det kan leda till att man angriper andra nationalstater. Jag tror den analysen kom av en genuin chock av att Ryssland angrep Ukraina (Putin hade ju sagt att han inte skulle angripa).

När chocken hade lagt sig verkar dock Stenlund i den ryska propagandan hittat nya förklaringsmodeller. Ett lågvattenmärke var när han i förra veckans "nyhetsanalys" liknade Ukrainas motoffensiv med tyska ardenneroffensiven, en form av sista kraftansträngning från en döende regim i Kiev. Ardenneroffensiven utfördes som bekant av en döende regim i ett krigstrött och i det närmaste totalt isolerat land (Tyskland), utan tillgång till vare sig vapen eller energiimport, dessutom på ockuperad mark (Belgien & Frankrike). Ukraina slåss på hemmaplan, får konstant materiellt stöd som dessutom är teknologiskt överlägsen motståndarens. Tyskarna planerade sig framryckning efter hur mycket bränsle man kunde erövra från de allierade bränsledepåerna på vägen...

Jag har hört många korkade referenser om kriget i Ukraina med Stenlunds jämförelse var nog det mest korkade jag hört hittills. Det kan bli så fel när man blandar analyser med egna fantasier...
Citera
2022-10-10, 04:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Stenlund är nästan en egen kategori av swebbtv. När invasionen påbörjades påbörjade han ett snurrigt resonemang om att nationalism var bra men passar inte för militära stormakter då det kan leda till att man angriper andra nationalstater. Jag tror den analysen kom av en genuin chock av att Ryssland angrep Ukraina (Putin hade ju sagt att han inte skulle angripa).

När chocken hade lagt sig verkar dock Stenlund i den ryska propagandan hittat nya förklaringsmodeller. Ett lågvattenmärke var när han i förra veckans "nyhetsanalys" liknade Ukrainas motoffensiv med tyska ardenneroffensiven, en form av sista kraftansträngning från en döende regim i Kiev. Ardenneroffensiven utfördes som bekant av en döende regim i ett krigstrött och i det närmaste totalt isolerat land (Tyskland), utan tillgång till vare sig vapen eller energiimport, dessutom på ockuperad mark (Belgien & Frankrike). Ukraina slåss på hemmaplan, får konstant materiellt stöd som dessutom är teknologiskt överlägsen motståndarens. Tyskarna planerade sig framryckning efter hur mycket bränsle man kunde erövra från de allierade bränsledepåerna på vägen...

Jag har hört många korkade referenser om kriget i Ukraina med Stenlunds jämförelse var nog det mest korkade jag hört hittills. Det kan bli så fel när man blandar analyser med egna fantasier...

Ja, man tror att Ryssland ska vinna stort. Finns inget som tyder på det. Snarare är det ju tvärt om. Swebbtv sätter fokus på fel saker i allt för många områden. Mycket är också uttjatat som med Matti och Katti.
Citera
2022-10-11, 15:33
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, man tror att Ryssland ska vinna stort. Finns inget som tyder på det. Snarare är det ju tvärt om. Swebbtv sätter fokus på fel saker i allt för många områden. Mycket är också uttjatat som med Matti och Katti.

Man märker även att trafiken i det här forumet går ner, det kommer inte så mycket nya påhitt från swebbtv längre. Det är samma tossiga förklaringsmodeller och även underhållningsvärdet går ju ner...
Citera
2022-10-13, 12:34
Medlem
slashxs avatar
Tycker Lars Bern och hans sändningar om hälsa är riktigt intressant men resten av allt på swebbtv har verkligen rasat. Bara Rysslandsvänner och en massa hat mot Zelenskyy. Fan har hänt med alternativmedia? Vågar de inte erkänna de har haft fel om Ryssland?
Citera
2022-10-13, 12:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Swebb-TV blev för konstiga för allmänheten efter att de blev avstängda på YT. De började driva allt mer extrema åsikter som om coronavaccinet och ukrainakriget. Det är som om de måste vara motvalls av princip i precis alla frågor. Invandringskritiken och energifrågorna blev för main stream så då hittade de andra frågor istället.
Citera
2022-10-13, 12:46
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Tycker Lars Bern och hans sändningar om hälsa är riktigt intressant men resten av allt på swebbtv har verkligen rasat. Bara Rysslandsvänner och en massa hat mot Zelenskyy. Fan har hänt med alternativmedia? Vågar de inte erkänna de har haft fel om Ryssland?

Det har blivit en polarisering där ryssvänligheten gör att alternativmedia som SwebbTV tappar lyssnare/tittare. Märkligt med dessa ryssvänner. Jag är förvånad. Det är ovanligt att vara ryssvän i Sverige. I varje fall på det sättet att man stödjer Putin. Tidigare kan ett stort antal konservativa allmänborgerliga väljare ha uppskattat SwebbTV. Det går inte nu.
Citera
2022-10-17, 08:49
Medlem
Ovralls avatar
Citat:

Har du hört vad Bern säger om Putin och zelenskyij?
Citera
2022-10-18, 13:41
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Har du hört vad Bern säger om Putin och zelenskyij?
Jo tyvärr. Han har köpt det ryska narrativet helt.
Citera
2022-10-18, 14:02
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Jo tyvärr. Han har köpt det ryska narrativet helt.

Och med det i åtanke kan man ju fundera över vilka narrativ han bygger sin övriga "expertis" på, dvs läkemedel/hälsa, klimat och politik.
Citera
2022-10-18, 18:55
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Och med det i åtanke kan man ju fundera över vilka narrativ han bygger sin övriga "expertis" på, dvs läkemedel/hälsa, klimat och politik.
Självklart finns det tillfälle för eftertänksamhet. Då det gäller saker som han tar upp angående hälsa (utöver covid ska nämnas) så är han ju inte den enda som lyfter fördelarna med low-carb, vitaminer och mineraler etc. Finns ingen fördel med att behandla allt han gör likt "fruit of the poisonous tree".
Senast redigerad av slashx 2022-10-18 kl. 19:53.
Citera
2022-10-18, 19:08
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Självklart finns det tillfälle för eftertänksamhet, men då det gäller saker som han tar upp angående hälsa, utöver covid ska nämnas, så är han ju inte den enda som lyfter fördelarna med low-carb, vitaminer och mineraler etc. Finns ingen fördel med att behandla allt han gör likt "fruit of the poisonous tree".

Håller med. Man ska inte generalisera för hårt. Och döma ut. Jag har alltid gillat både Lars Bern och Magnus Stenlund. Många bra videoklipp från dom tidigare, det måste jag säga. Men jag blir bekymrad om de under senare tid visat förståelse för den ryska saken i Ukraina. Det är oförlåtligt. Och dumt.
Citera
2022-10-18, 21:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Man märker även att trafiken i det här forumet går ner, det kommer inte så mycket nya påhitt från swebbtv längre. Det är samma tossiga förklaringsmodeller och även underhållningsvärdet går ju ner...

Nu är det ju riktigt kul.
Lyssna på Arnold Sundquist o hans fantastiska historia om svensk vapensmuggling.

Jag skulle vilja se hans hemliga ”James Bond” garage för helicoptrar o bilar under gräsmattan på en fastighet utanför Göteborg.
Dessutom ett svartbygge.

Den borde ju finnas kvar.
Åtminstone borde det finnas dokumentation om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in