2022-10-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det enda sättet att skydda sig är att filma varje sexakt med en svensk kvinna, alternativt ta betalt varje gång.
Och ha det på film också.
Säger hon våldtäkt, säger du sexköpslagen.

Det räcker inte, kvinnan kan ändå hävda att hon inte längre samtyckte trots att hon inte har sagt det. Hon "fryste"!
Citera
2022-10-18, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jo men frågeställningen gäller inte detta utan hur rätten ska döma om killen har fått en samtycke, sex inleds och sedan inget som tyder på att samtycket inte längre gäller. Om kvinnan efter detta i rätten hävdar att samtycket inte gällde under hela sexet anser ipsi att mannen ska dömas när hon i rätten hävdar det. Fråga ut henne själv så får du se.
Nej din dumma flane, jag hävdar att om jag bekräftar för rätten att jag visst deltog frivilligt så är det det som rätten ska ta hänsyn till och inte att du läst på Lawline att det gjorde jag inte alls det.

Vad är det för FEL på dig?
Senast redigerad av Ipsi 2022-10-18 kl. 13:54.
Citera
2022-10-18, 13:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jo men frågeställningen gäller inte detta utan hur rätten ska döma om killen har fått en samtycke, sex inleds och sedan inget som tyder på att samtycket inte längre gäller. Om kvinnan efter detta i rätten hävdar att samtycket inte gällde under hela sexet anser ipsi att mannen ska dömas när hon i rätten hävdar det. Fråga ut henne själv så får du se.

Hur utreds det nu innan lagen med våldtäkter?
Förhör och spår.
Samma sak nu, vem påstår att det är lätt att avgöra?

Förr var det lättare att avgöra. Det räckte med att kvinnan var lättklädd på fel plats så räknades det inte som våldtäkt.

Det vill vi väl inte ha tillbaka.
Citera
2022-10-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ja? Det var ju det jag sa!
Det sitter över trehundra oskyldigt dömda män i fängelse idag för våldtäkter de inte begått bland annat pga den lagen.
Lagen är ensidig och fullkomligt godtycklig och där håller jag fullständigt med lagrådet.

Sitter de i fängelse, så är de dömda och således med mycket stor sannolikhet skyldiga. I övrigt är det inte så många som dömts för brottet oaktsam våldtäkt. Sist jag kollade efter statistik så var det bara cirka 20 stycken.

Edit: kollade nu. 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom i bruk 2018. Alltså långt ifrån "över 300".
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-18 kl. 14:12.
Citera
2022-10-18, 14:04
Medlem
Citat:
Det enda sättet att skydda sig är att filma varje sexakt med en svensk kvinna, alternativt ta betalt varje gång.
Och ha det på film också.
Säger hon våldtäkt, säger du sexköpslagen.

Men du är väl gift? Litar du inte på din fru?
Citera
2022-10-18, 14:15
Medlem
Citat:
Det räcker inte, kvinnan kan ändå hävda att hon inte längre samtyckte trots att hon inte har sagt det. Hon "fryste"!

Bevis eller att förövaren erkänner gäller dock fortsatt.
Det räcker inte bara med offrets ord, för att någon ska fällas för oaktsam våldtäkt.

Och varför skriver du hela tiden "kvinna" om offret? Kan likaväl vara en man som är offer. Och i vissa fall kan det vara en kvinna som är förövare. Bättre och tydligare att skriva "offer" och "förövare".
Citera
2022-10-18, 14:17
Medlem
Citat:
Men nu var det en fantasi om en riktig våldtäkt och inte en riktig våldtäkt, än. Förstår du skillnaden?

Man kan inte fantisera om en "riktig våldtäkt", eftersom fantasi är fantasi och inte verklighet.

Det är som sagt BDSM-fantasier dessa kvinnor har.
Citera
2022-10-18, 14:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jo, det räcker. Har hon betalt för sexet är det hon som bestämmer och du som kan anmäla henne för sexköp.
Har hon betalt för våldtäkt, får hon våldtäkt, helt enligt överenskommelse.
Hennes stoppord var senap.
Hör någon henne inte säga senap, är det inte våldtäkt.
Citera
2022-10-18, 14:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sitter de i fängelse, så är de dömda och således med mycket stor sannolikhet skyldiga. I övrigt är det inte så många som dömts för brottet oaktsam våldtäkt. Sist jag kollade efter statistik så var det bara cirka 20 stycken.

Edit: kollade nu. 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom i bruk 2018. Alltså långt ifrån "över 300".
Therese Juel och Advokat Hurtig har skrivit mycket om detta.
Citera
2022-10-18, 14:52
Medlem
Citat:
Therese Juel och Advokat Hurtig har skrivit mycket om detta.

Skrivit mycket om vad? Att det sitter över 300 personer i fängelse, som är oskyldigt dömda? Eller att 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt?
Citera
2022-10-18, 15:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skrivit mycket om vad? Att det sitter över 300 personer i fängelse, som är oskyldigt dömda? Eller att 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt?
Är ditt google trasigt?
Ska man verkligen behöva tvångsmata dig med information, som du sen ändå vägrar smälta?

Du har fått så mycket information att du inte kan missa att få rätt info.
Citera
2022-10-18, 15:04
Medlem
Citat:
Är ditt google trasigt?
Ska man verkligen behöva tvångsmata dig med information, som du sen ändå vägrar smälta?

Du har fått så mycket information att du inte kan missa att få rätt info.

Det räcker med att du svarar på mina frågor. Läs dem igen och svara sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in