2022-10-16, 22:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Säger inte emot dig med det kanske inte är relevant?
Säg inte emot mig då kommer jag att bekämpa dig med alla tillgängliga medel.

**obs, inlägget kan innehålla spår av ironi**
Citera
2022-10-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helg-Seger
Tycker reaktionerna är väldigt överdrivna. Jävlar vilket drev det har blivit.

Rebecka är inte direkt min favorit på Riks och tycker ofta att hon är jobbig men frågan är ju hur kanalen går utan henne. Hon fyllde ju en roll, helt klart. Hoppas man tar in någon annan tjej som går hem i rutan

Vem då? Är uppriktigt nyfiken. Hon kreonisttjejen med handduk på huvet är ju upptagen. Har Sd fler på lager?
Citera
2022-10-16, 22:28
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte det minsta svårt eller komplicerat. Människor som beter sig vettigt argumenterar emot åsikter någon har och ger uttryck för och kan då anse att åsikten de argumenterar emot är fel eller t.o.m. ondsint.

Åsiktspolisen anser att de har rätten till att bestämma vilka åsikter som öht får yttras utan att vederbörande skall bestraffas i offentligheten och likaledes bestämma hur något får sägas och med vilka ord och uttryck.
Du som moderator är väl det närmsta en åsiktspolis som finns på flashback eller? och bestraffas kommer du inte heller så vi är väl "spot on"?
Senast redigerad av johkv637 2022-10-16 kl. 22:31.
Citera
2022-10-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
BSS är ju en helt annan gruppering. Att SD skulle ha heilande medlemmar på 2000-talet på sina egna möten har jag aldrig hört talas om.

Hur långt bak sa jag? Drygt 20 år. Vid tiden för då Jimpan tog över. Det var segerhelgernas tid i SDU. Sd är delvis sprunget ur BSS. Same shit, different name. Helg Seger!
Citera
2022-10-16, 22:30
Medlem
Synd, men Rebecka har blivit ett sänke för SD och bör tas ur ruljangsen.

Fem-tio år i kylen så kanske hon lärt sig kontrollera potatisfällan.
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Korkat sagt av Fallenkvinst givetvis när hon måste veta hur känsligt det är. Helt obegripligt att de som talar för SD inte har den diciplinen efter allt som hänt.

Sen kan man ju tycka att ett visst folkslag är väldigt uberkänsliga för allting och att deras rätt tycks gå före precis allting annat. Men det är väl en annan historia...
Tänker du på Jomshof, Kent eller Björn?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Mig veterligen får alla ha en åsikt om alla böcker, det kallas yttrandefrihet.

Jo men alla verkar inte få ha det utan ett drev.
Citera
2022-10-16, 22:31
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Fallenkvist , ett rejält ägg. Kanske den mest korkade människan i Sverige. Ett levande bevis på den misslyckade integrationen.
Citera
2022-10-16, 22:32
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo men alla verkar inte få ha det utan ett drev.
Drev kan det bli, men rätten till åsikten har väl inte försvunnit vad jag vet? Vad är din tanke,att alla ska få säga vad de vill utan att någon säger emot?
Citera
2022-10-16, 22:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Hur långt bak sa jag? Drygt 20 år. Vid tiden för då Jimpan tog över. Det var segerhelgernas tid i SDU. Sd är delvis sprunget ur BSS. Same shit, different name. Helg Seger!

Men jösses. Sitter ni kryptovänster och diskuterar BSS i varenda tråd som har något samröre med SD?
Citera
Medlem
Proras avatar
Israels ambassadör har uttalat sig fördömande, vilket kan tyckas märkligt då Anne Frank bodde i Nederländerna och dog innan staten i fråga bildades.

Men i vanlig ordning gäller en asymmetrisk koppling mellan det judiska folket och staten Israel:
Kan man vinna snyftpoäng på sagda koppling så omhuldas den frenetiskt. Men i de sammanhang förbindelsen anses komprometterande så förnekas den å det bestämdaste.

Med detta sagt var RF:s uttalande osmakligt och ur alla synvinklar (som redan vridits och vänts på i tråden) korkat.
Citera
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Sorgligt att man inte får ha en åsikt om en påhittad bok. Om jag ogillade Läckbergs senaste skit hade jag väl blivit utnämnd till kvinnohatare.
Nu är denna boken förvisso inte påhittad, men man får förstås ändå ha en åsikt om den. Man får uttrycka sina värderingar i Sverige. Yttrandefriheten gäller mellan staten och individen. Den garanterar dock inte att man får företräda ett parti som förkastar värderingarna som uttrycks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in